DIZNI OTVARA ZABAVNI PARK U ŠANGAJU: Dugi redovi, mnoštvo dece i mnogo toga da se dodirne

Primer kako će se planeta oporavljati od pandemije ne treba tražiti dalje od Šangaja, u kojem američki gigant Disney ima jedan od zabavnih parkova. Shanghai Disney Resort će svoje kapije širom otvoriti 11. maja, ali je ograničen pristup dozvolio nešto ranije, što je već privuklo reku  posetilaca. Deca, odrasli i stariji građani – svi su nosili maske za lice i strpljivo čekali u redu, da im se izmeri telesna temperatura i dezinfikuju ruke pre ulaska, javlja Reuters. Dok je matična zemlja kompanije, SAD, još u režimu “ostajemo kod kuće”, nestrpljivi su i investitori i budući posetioci da vide kako će Walt Disney Co – koja dobija trećinu prihoda upravo od parkova i njihovih proizvoda – prilagoditi svoja “najsrećnija mesta na Zemlji” za svet posle koronavirusa.

Disney parkovi su, naime, mesto gde se susreće mnoštvo dece, a njima je nemoguće objasniti da drže socijalnu distancu i ne dotaknu sve što im se dopada, a što dotiču i hiljade druge dece. Upravo je to rizično ponašanje u još aktuelnoj pandemiji. Disney će, dakle, biti na velikim mukama da održi imidž svog brenda kao sinonima za bezbedno uživanje cele porodice. Onako kako budu prošli u Aziji, proći će nešto kasnije i u SAD i Francuskoj, a sve to će biti snažan putokaz kako će se i ostatak sveta vraćati u normalu pošto se obračuna sa kovidom-19. 

– Ovo je najveći izazov sa kojim se industrija (zabave) ikada susrela – upozorio je Fil Hetema, osnivač The Hettema Group, koja dizajnira zabavne parkove. Disney je ostao bez komentara, ali su u upravi nedavno objavili da će merenje temperature posetilaca ostati rutina. Ostale promene se još razmatraju. Na primer, da se za rolerkostere na temu planinarenja po Mesecu naprave zasebne rakete za svakog posetioca, kako bi se sprovelo distanciranje. Gosti bi mogli da se obaveštavaju putem aplikacija kada ima slobodnih mesta u nekoj vožnji ili u restoranu, kako bi se izbeglo čekanje u redovima. I gosti i osoblje će morati da nose maske, s tim da će, u maniru Disneya, maske zaposlenih biti maštovito dizajnirane, “zabavne, a ne zastrašujuće”, rekao je izvor Reutersa. Kompanija je počela i on-lajn prodaju maski sa likovima Mikija Mausa, Bebi Jode i ostalih iz njihove radionice, a milion dolara od zarade će obećano u dobrotvorne svrhe. Maske su već sveprisutne u celoj Kini, pa tako i u šoping zoni oko Shanghai Disney, gde radnici svakog dana dezinfikuju igrališta za decu, dok su merenja temperature takođe redovna obaveza.