Razotkrivamo misterije wellnessa

Možda ideja wellnesa nije velika poput religije, marksizma ili rokenrola, ali se može reći da je, bar u početku, imala plemenitu nameru. I, kao sve dobre ideje, posle nekog vremena je otišla je u sopstvenu krajnost. Počelo je kao individualna težnja da steknemo odgovornost za sopstveni stil života, ali sada na ideju wellnessa značajno utiče društveno i kulturno okruženje u kojem živimo. Danas se pojam wellnessa neuko meša sa pojmovima kao što su zdravlje, blagostanje i sreća, a zapravo se često svodi na nametnute, nerealne standarde lepote. Ima poznatih žena kojima je dosta “wellness moranja”. Jedna od njih je Rozamund Pajk, a posle njenog otvorenog istupa, možda će ih biti više.

Engleska glumica, koja nas je oduševila ulogama jakih žena, u nedavnom razgovoru za Guardian dotakla se teme wellness industrije. Sama po sebi nametnula se tema lifestyle kompanije Goop čija je vlasnica Gvinet Paltrou. Nije da žena koja je oživela lik naučnice Marije Kiri ili ratne reporterke Mari Kolvin ima nešto protiv američke koleginice, nego joj se ne sviđa činjenica da wellness postaje “teška industrija”, i to sve agresivnija.

– Ideja da više nije dovoljno biti zdrav i da moramo biti “dobro”, nešto je o čemu treba dobro razmisliti. Mislim da nas wellness industrija sve vara – rekla je Pajk kada su je pitali o brendu Goop. – Pritom je ta industrija zavodljiva jer se čini da udovoljava željama koje se stariji stide da javno priznaju, kao što je težnja da imaju lepotu i telesnu kondiciju mladih. Dosad je pod pritiskom, na primer, bila naša hrana, a sada se isto događa s vežbanjem. Mislim da to postaje opasno – izjavila je britanska glumica. Goop je pomenut u razgovoru zbog nekoliko situacija u kojima su se zamerili kupcima. Recimo, prodavali su jednokratna pakovanja pelena po ceni od nerazumljivih 120 dolara, što je preneo US Magazine. Ipak, ništa od prigovora ne može nadmašiti sveću koja “miriše kao moja vagina”. Lansirana je 2020, ali više nije dostupna, nakon što je naredne godine doslovno eksplodirala u domu jedne Britanke i izazvala požar.

O tome je opširno pisao The Sun. Tada je portparol Goopa rekao da ne mogu da provere autentičnost sveće jer nije bila kupljena “regularnim putem”. Ipak su upozorili proizvođača sveće i poslali oštećenoj ženi poklon paket u znak izvinjenja. Mnogi su se setili da je i sama ideja sveće nastala sumnjivim putem. Naime, kada su u TV emisiji voditelja Seta Majersa pitali Gvinet Paltrou o novom proizvodu, ona je rekla da je sve počelo kao šala. – Bila sam s u društvu s Daglasom Litlom. Namirisala sam ovu divnu stvar (sveću, da ne bude zabune) i pomislila: “To miriše na moju vaginu”. Šalila sam se, očigledno. I bili smo na gljivama” – rekla je američka glumica i osnivačica Goop-a. Pošto je primetila da ju je voditelj čudno pogledao, brzo se ispravila i rekla da sa slavnim kreatorom parfema “nije bila na gljivama”.

Rozamund Pajk ne smeta trend wellnessa u izvornom značenju, kao briga o ličnom blagostanju, uz pomoć stvarnih medicinskih dostignuća. Naprotiv, njoj smeta nametanje proizvoda koje se “moraju” imati ne bi li se žene osećale bolje, zdravije, lepše, mlađe… a da nema dokaza da će to zaista i postići.

Protiv Goopa je progovorila bivša desna ruka vlasnice, Eliza Lonen. U videu objavljenom prošle godine na Instagramu, rekla je: – Kad sam otišla iz Goopa, zaklela sam se da više nikada neću obaviti detoksikaciju. Krenula sam u potpunu pobunu, što je zabavno i definitivno zdravo, jer sam napustila kritični obrazac o tome kako moje telo treba da izgleda, s obzirom da doba od 42 godine i činjenicu da sam rodila dvoje dece. Čak sam prestala da merim težinu – napisala je u objavi jedna od nekadašnjih menadžerki kompanije. Lonen je danas autorka knjige o tome kako nas prirodni instinkti mogu vratiti “na uravnoteženiji” način života i vlasnica odgovarajućeg podkasta.

foto: Profimedia

Tekst: milica Đorđević