grazia

LIVING

Luksuzno zavođenje

“Gospodar senzualnosti” francuski dizajner Kristof Pije (Christophe Pillet) ostavlja utisak kreativca koji s lakoćom rešava svaki izazov pred kojim se nađe! Ipak, u razgovoru za naš magazin otkrio je da su u njegovom procesu stvaranja pre svega promišljanje i potraga za našim potrebama i željama, koje sve diktiraju. To su verovatno prepoznali i mnogi renomirani svetski brendovi kojima je ponudio svoje vizije

Tekst: Katarina Marković Foto: Promo

Izuzetno duhovit i čini se, samo na prvi utisak, vrlo ležeran francuski kreativac s neverovatnom svetskom reputacijom, Kristof Pije u stvari je istinski savremeni mislilac.

Njegovo predavanje na prošloj Beogradskoj nedelji dizajna izazvalo je veliko oduševljenje, i to s razlogom jer je i njegov način razmišljanja zavodljiv, baš kao i dizajn koji lansira. Oprobao se u čitavom spektru različitih projekata i poduhvata u domenu arhitekture, kreiranja predmeta, nameštaja, mode i umetničkih direkcija. Među njima su vrhunski javni ambijenti na različitim meridijanima – od prodajnih butika Lancel, rafiniranih luksuznih hotela Seez u Parizu i Sen Tropeu, restorana Guilo Guilo u francuskoj prestonici, Maison Blanche u Fesu i Kazablanki, do osmišljavanja izložbenih štandova na međunarodnim sajmovima za Reno. Radio je i kao dizajn direktor za Lacoste, sarađivao i sa Džonom Ričmondom i Ketrin Malandrino. Bio je angažovan za prestižne kuće poput Driade, Cappellini i Emu. Počeci njegove karijere vezuju se za Italiju, gde je studirao na Domus akademiji u Milanu, pa je postao deo Memfis grupe (kao asistent Martine Bedin i Mikelea de Lukija), koja se zalagala za novi pristup dizajnu, kada je 80-ih godina prošlog veka Milano bio magično mesto za dizajnere. Kada se vratio u Pariz, bio je uključen u razvoj Starkove agencije, a početkom 90-ih osnovao je i sopstvenu. Iste godine, 1993, na Pariskom sajmu nameštaja (Salon du Meuble) proglašen je za dizajnera godine, čime je započeo samostalnu karijeru, koja i dalje traje.

Kako da postignemo najbolje uz smanjena sredstva? Kada pogledate njegov dizajn, momentalno shvatite da je rešio ovu dilemu i da mu izgleda to i te kako uspeva jer su njegova rešenja strogo i precizno jednostavna i čitljiva svima, a istovremeno vrlo šik i privlačna, sofisticirano savršena.

Tvrdi da prave originalnosti više nema i da se treba fokusirati na “dobar život”, ono u čemu se ljudi bolje osećaju, na tzv. “emotivni sadržaj” proizvoda jer više nije dovoljno da jedna stolica bude samo lepa!

Koja je vaš definicija dizajna?

– Za mene je dizajn ono što čini život mnogo boljim od dizajnera.

U svemu što kaže potvrđuje da je veoma važno iskustvo koje doživi onaj kome je proizvod namenjen. Kakva su iskustva vama bitna u poslu? Kako vaš dizajn ostvaruje “ljubavnu vezu” s konzumentom, pošto tvrdite da je sve u zavođenju?

– Vrlo sam praktična i pragmatična osoba, pa polazim od sebe i kreiram za sebe, ali ne u smislu nekih posebnih ličnih potreba, već kao običan konzument, te provodim 18 sati razmišljajući o tome i testirajući sebe neprekidno. Neko je možda zainteresovan za taj problem jedan sat nedeljno, ali ja stalno postavljam pitanja i ona polako prave čitavu konstrukciju. Uvek polazim od vrlo racionalne dileme da li mi je to zaista potrebno. Onda se igram i zanimljivih pitanja tipa “zašto je frižider beo”. U prošlosti, on je trebalo da pošalje poruku da je čist i svež, da rashlađuje i čuva – objašnjava Pije i nastavlja – Sada više nemamo tu potrebu, znamo da oni imaju te kvalitete. Kako svi imamo male stanove, najčešće nam nisu potrebni veliki, a i oni ne izgledaju dovoljno privlačno. Prema tome, ako bih mogao da dizajniram frižider koji izgleda dobro kao moja sofa i da dobro idu zajedno, mogao bih da otvorim prostor između kuhinje i sobe, napravim “open space.” Mislim da je pravac mog razmišljanja traganje šta je u našem doživljaju još konvencionalno i staromodno i pitam se stalno da li su nam te stvari na koje smo navikli i dalje zaista potrebne, na primer, i dnevna soba i trpezarija?

Kako shvatate izazove?

– Moj izazov je da nađem odgovore na sopstvena pitanja. Nisam želeo da budem dizajner, želeo sam da budem muzičar, da sviram... Ponekad se osećam kao turista među dizajniranim stvarima. Naravno da to nisam jer se time bavim. Mislim da je moj način gledanja na stvari mnogo drugačiji nego kod mojih kolega. Uglavnom izazivam sebe stalno pitanjem “mogu li ja to”. Stalno skačem s lastišem, ljudi dolaze, postavljaju pitanja, traže da nešto dizajniram... Nisam ekspert za sve. Ali to mi je sasvim dovoljan izazov...

Na susednoj strani: Portret francuskog dizajnera Kristofa Pijea. Kreacija za opuštanje “Nouvel vague“, 2008.

Na ovoj strani – gore i dole – Luksuzan mediteranski hotel Sezz u Sen Tropeu, za koji je dizajn enterijera i eksterijera, kao i nameštaj kreirao, Pije. Dizajn stakla “Shibya“, 2013.

 

Tags:

Pročitajte još

Povezane teme

LIVING

Osmeh kao antidepresiv: Smejte se i kad vam nije do smeha.

Studije su pokazale da osmeh može pomoći da se nosite sa stresom, anksioznošću, čak i da smanjite bol.

LIVING

9 upečatljivih detalja koji će ušuškati vaš dom ove zime

Stižu nam sivi dani, i to znači da je vreme za "utopljavanje" životnog prostora.

LIVING

Započnite dan zdravo!

Jedan od super obroka za to je tost sa tunom i avokadom.

Lifestyle

Zavirite u jedan od najlepših stanova koji Meril Strip godinama nije uspevala da proda

18 fotografija dokazaće vam ono što reči ne mogu, ovaj penthouse koji se nalazi na donjem delu Menhetna jedan je od najlepših životnih prostora koje smo ikada videli.

LIVING

Neumorna glumica: Sara Džesika Parker dizajnira tapete

U saradnji sa prijateljem, glumica je kreirala preslatke dezene sa motivima cveća, pruga i kockica.

LIVING

Vaš lokalni ekspert sada je još bliže: iSTYLE dolazi u TC Galerija

Iskoristite neverovatne popuste i osvojite MacBook Air

LIVING

Doživite leto kroz milijardu boja

Osetite, vidite, zabeležite i snimite sve detalje i momente koji su vam važni.

LIVING

Najbolje mesto za odmor prema vašem horoskopskom znaku

Neka zvezde odaberu vašu narednu destinaciju.