Fitnes

4 znaka viška soli u organizmu


Do čega dolazi i šta treba učiniti u vezi s tim?

Sama so (ili natrijum-hlorid) ne predstavlja nikakvu opasnost i neophodan je element za normalno funkcionisanje organizma. Ali njegov višak može dovesti do mnogih neprijatnih posledica: od nadimanja do jakih glavobolja.

Često ni ne shvatamo koliko soli dnevno unosimo u naše telo. Po pravilu kontrolišemo količinu kuhinjske soli koju direktno dodamo u hranu, ali iz nekog razloga zaboravljamo na prirodni sadržaj natrijuma u ​​svim proizvodima (uključujući povrće i voće). Prema istraživanjima, skoro svi imaju višak natrijuma: u proseku, svaka osoba konzumira 3400 mg soli dnevno, dok se 2300 mg smatra normom.

Otkrivamo koji znakovi ukazuju da treba smanjiti količinu konzumirane soli i kako to učiniti.

1. Stalna žeđ

Natrijum je jedan od ključnih elemenata za održavanje ravnoteže vode u telu, pa je so neophodna. Ali ako ne pratite količinu, višak natrijuma će zadržati vodu u telu, a mozak će poslati signale da vam treba još vode. Ako u organizmu ima puno soli, žeđ uopšte ne može prestati.

2. Oticanje i nadimanje

Edemi se javljaju iz istih razloga kao i žeđ. So „ne pušta“ vodu, što usporava proces cirkulacije krvi, metabolizma i brzinu kretanja limfe. Sve ovo dovodi do pojave edema kojih se nije lako rešiti. Izuzetno visok nivo soli izaziva crevne nelagodnosti i nadutost.

3. Glavobolja

Osećate li jake glavobolje, naizgled bez razloga? Setite se šta ste pojeli kod poslednjeg obroka. Višak soli može uzrokovati vazodilataciju mozga i uzrokovati bol.

4. Poznata hrana je postala neslana

Pored svih navedenih simptoma, višak natrijuma može uticati na ukus. Ljudi postaju manje osetljivi na so, hrana je neslana, a vi želite da je solite sve više i više.

Šta treba učiniti i kako smanjiti količinu konzumirane soli     

Držite se podalje od „slane šestice“

Prema Američkom dietetičkom udruženju, „slana šestica“ je najopasnija hrana koja može dovesti do viška natrijuma u ​​organizmu. To uključuje hleb i peciva, kobasice i džigerice, pljeskavice (posebno iz brze hrane), pice, konzervirana hrana i praktična hrana.     

Pokušajte da kuvate sami     

Naravno, mnogo je brže i povoljnije ručati u restoranu ili naručiti nešto ali takva jela po pravilu predstavljaju „skrivenu pretnju“. Ako hranu spremate kod kuće, možete izbeći neprijatna iznenađenja.     

Eksperimentišite sa začinima     

Ako se ukus hrane ne čini dovoljno sjajnim, nemojte žuriti da dodate prstohvat soli. Bogat ukus vašem jelu mogu dati različiti začini koji ne uključuju so.     

Isperite 7 puta pre jela

Ako ne možete da zamislite svoj život bez konzerviranog kukuruza ili crvenog pasulja, nije važno. Isperite sadržaj limenke nekoliko puta. Ovo će pomoći da se prepolovi sadržaj soli.

 

Povezane teme

Fitnes

Sezonsko voće koje mora biti na zimskom meniju

Super hrana koju svako može da priušti!

Trendovi

U Njujorku se otvara prvi svetski muzej šminke

U maju 2020. godine na zapadu Menhetna biće otvoren muzej šminke.

Parfemi

Noviteti brenda Chanel – mirisne olovke i ulje za kosu

U 2020. godini Chanel donosi nova mirisna iskustva u dva formata koja su dostupna u limitiranom izdanju.

Parfemi

Buket cveća i slatka kruška u novom mirisu Louis Vuitton

Novost je predstavila oskarovska glumica Ema Stoun.

Fitnes

13 zdravstvenih koristi badema

Zašto morate hitno dodati bademe u svoj obrok?

Make up

Pripremite se za Novu godinu uz makeup kolekciju Kiko Milano

Najavljujemo da je sezona novogodišnje kupovine otvorena!

Fitnes

4 znaka da vam nedostaje vitamin D

Čekajući sunčane dane...

Make up

6 najlepših ruževa koji će postati vredan aksesoar

Kao što je Koko Šanel rekla, ako ste malo tužni, obucite se, nanesite ruž i krenite u ofanzivu.

Nega kože

Kako odabrati ulje za lice prema tipu kože

Ulja za negu kože definitivno moraju naći mesto u vašoj beauty rutini.

Make up

Novi voćni karmini brenda L'Occitane

Voćni nektar i aroma 3 u 1!

Parfemi

Tiffany & Co. lasnira mirise za nju i njega

Američki brend nakita Tiffany & Co. predstavio je svoje prve mirise i odmah odlučio da započne sa formatom para.