grazia

Fitnes

Koliko nam je potrebno fizičke aktivnosti?

Bavljenje fizičkom aktivnošću jedan je od najboljih načina za prevenciju gojaznosti, ali i brojnih drugih oboljenja koja nastaju kao posledica prekomerne težine i sedentarnog načina života. Vrsta fizičke aktivnosti je stvar afiniteta i mogućnosti. Neophodno je ukazati da je organizmu potreban postepen ulazak u fizičku aktivnost kako ne bismo izazvali upalu mišića, ali i doveli sebe u potencijalan rizik od povreda koje bi napravile trajna oštećenja u organizmu. Preporuke stručnjaka ukazuju da kombinacija različitih vrsta fizičke (aerobne) aktivnosti i vežbi za jačanje mišića daje optimalne rezultate za zdravlje i formu pojedinca.

Odrasloj osobi starosti od 18 do 65 godina potrebno je 150 minuta nedeljno umerene fizičke aktivnosti aerobnog tipa ili 75 minuta nedeljno intenzivne fizičke aktivnosti aerobnog tipa.


Najkraće trajanje jedne epizode aerobne aktivnosti treba da bude 10 minuta. Preporuka je da se umerenim aerobnim aktivnostima bavimo svakog dana po 30 minuta, u skladu sa sopstvenim slobodnim vremenom. Ako preferiramo intenzivnije aerobne aktivnosti preporuka je da se ravnomerno raspodele u tri odvojene epizode od po 20 minuta. Dobri primeri aerobnih aktivnosti namenjenih unapređenju zdravlja su pešačenje, brzo hodanje, trčanje, ples, vožnja bicikla, planinarenje, vožnja rolera, plivanje, aerobik, akvabik, veslanje, klizanje, vežbanje na „kardio“ spravama u fitnes klubu (npr. pokretna traka, stacionarni bicikl, steper, veslački ergometar), kao i šetnja ili trčanje sa psom, košenje trave, igranje sa decom u parku.

Angažovanjem velikih grupa mišića (nogu i karličnog pojasa, ruku i ramenog pojasa, trbušnih mišića, leđnih i grudnih mišića) obezbeđujemo dobro držanje tela i unapređujemo zdravlje kostiju.

Vežbe za jačanje mišića potrebno je upražnjavati dva do tri puta nedeljno. Za svaku mišićnu grupu treba planirati po jednu do dve različite vežbe. Preporučen broj ponavljanja je od 8 do 12 u jednoj seriji.

Kampanja Privredne komore Srbije – Udruženja za prehrambenu industriju „Teži ravnoteži“, kao podrška Nacionalnom programu za prevenciju gojaznosti kod dece i odraslih Ministarstva zdravlja Republike Srbije, namenjena je informisanju i edukaciji građana o važnosti usvajanja zdravih stilova života, balansirane ishrane i redovne fizičke aktivnosti.

Više na www.teziravnotezi.rs.

Tags:

Pročitajte još

Povezane teme

Trendovi

Ruski manikir: Šta se krije iza trenda koji je preplavio svet

Možda jeste u trendu, ali možda nije najbolje rešenje za vaše nokte...

Fitnes

Kako da pijete više vode? Lakše je nego što mislite

Nakon što usvojite samo jedno pravilo – vaše navike će se totalno promeniti.

Nega kože

Otkrivamo vam sve benefite bademovog ulja zbog kojih ćete već danas početi da ga koristite

Neguje, hrani, regeneriše, podmlađuje... I još mnogo toga - uverite se.

Nega kože

Za samo dva dana: Ovaj sastojak drastično utiče na smanjenje podočnjaka i bora oko očiju

Pronašli smo način da vratimo okoloočnom područuju željeni sjaj.

Nega kože

Saznajte koji su simptomi disbalansa hormona i kako se to odražava na našu kožu

Disbalans epiderma i pojava akni prvi put se javljaju u pubertetskom uzrastu, a kasnije hormoni variraju između 20. i 40. godine, kao i tokom perioda trudnoće i menopauze.

Make up

Šminkeri poznatih savetuju: 6 koraka do savršene "smoky eye" tehnike

Svi smo barem jednom pokušali ovu tehniku šminkanja, ali ovog puta zasigurno uspeva.

Trendovi

Transplantacija obrva je novi beauty trend, a mi vam otkrivamo sve što treba da znate o ovom tretmanu

Krisi Tajgen možda više nije najomiljenija osoba na svetu, ali ne možemo da poreknemo da ipak i dalje ima određeni uticaj, naročito kada je u pitanju lepota. 

Nega kože

Selfijem bez šminke Gvinet Paltrou otkrila lice koje retko koja 49-godišnjakinja ima

Možda bi još jednom trebalo da razmislimo o beauyt rutinama koje glumica praktikuje.

Nega kože

Koje beauty navike možete lako da usvojite, a da donesu promenu

Ove navike ćete lako usvojiti, a za rezultat ćete dobiti ono o čemu ste oduvek maštali.

Kosa

6 frizura koje su uvek u trendu

Izdvojili smo 6 uvek aktuelnih frizura, kao i nekoliko njihovih najzanimljivijih varijanti.

Nega kože

Kako da znate da ste preterali sa pilingom i šta tada da radite?

Kada preterujete sa pilingom duže vreme, na kraju može da se dogodi da zapravo ubrzate proces starenja, uništite zdrave ćelije kože i pospešite hiperpigmentaciju.