Fitnes

Koliko nam je potrebno fizičke aktivnosti?

Bavljenje fizičkom aktivnošću jedan je od najboljih načina za prevenciju gojaznosti, ali i brojnih drugih oboljenja koja nastaju kao posledica prekomerne težine i sedentarnog načina života. Vrsta fizičke aktivnosti je stvar afiniteta i mogućnosti. Neophodno je ukazati da je organizmu potreban postepen ulazak u fizičku aktivnost kako ne bismo izazvali upalu mišića, ali i doveli sebe u potencijalan rizik od povreda koje bi napravile trajna oštećenja u organizmu. Preporuke stručnjaka ukazuju da kombinacija različitih vrsta fizičke (aerobne) aktivnosti i vežbi za jačanje mišića daje optimalne rezultate za zdravlje i formu pojedinca.

Odrasloj osobi starosti od 18 do 65 godina potrebno je 150 minuta nedeljno umerene fizičke aktivnosti aerobnog tipa ili 75 minuta nedeljno intenzivne fizičke aktivnosti aerobnog tipa.


Najkraće trajanje jedne epizode aerobne aktivnosti treba da bude 10 minuta. Preporuka je da se umerenim aerobnim aktivnostima bavimo svakog dana po 30 minuta, u skladu sa sopstvenim slobodnim vremenom. Ako preferiramo intenzivnije aerobne aktivnosti preporuka je da se ravnomerno raspodele u tri odvojene epizode od po 20 minuta. Dobri primeri aerobnih aktivnosti namenjenih unapređenju zdravlja su pešačenje, brzo hodanje, trčanje, ples, vožnja bicikla, planinarenje, vožnja rolera, plivanje, aerobik, akvabik, veslanje, klizanje, vežbanje na „kardio“ spravama u fitnes klubu (npr. pokretna traka, stacionarni bicikl, steper, veslački ergometar), kao i šetnja ili trčanje sa psom, košenje trave, igranje sa decom u parku.

Angažovanjem velikih grupa mišića (nogu i karličnog pojasa, ruku i ramenog pojasa, trbušnih mišića, leđnih i grudnih mišića) obezbeđujemo dobro držanje tela i unapređujemo zdravlje kostiju.

Vežbe za jačanje mišića potrebno je upražnjavati dva do tri puta nedeljno. Za svaku mišićnu grupu treba planirati po jednu do dve različite vežbe. Preporučen broj ponavljanja je od 8 do 12 u jednoj seriji.

Kampanja Privredne komore Srbije – Udruženja za prehrambenu industriju „Teži ravnoteži“, kao podrška Nacionalnom programu za prevenciju gojaznosti kod dece i odraslih Ministarstva zdravlja Republike Srbije, namenjena je informisanju i edukaciji građana o važnosti usvajanja zdravih stilova života, balansirane ishrane i redovne fizičke aktivnosti.

Više na www.teziravnotezi.rs.

Tags:
Povezane teme

Kosa

Najmoderniji aksesoari za kosu ovog leta

Za ukrašavanje kose, dovoljno je dodati jedan aksesoar (ili više njih).

Parfemi

Zvanično: Margo Robi je postala lice parfema Gabrielle Chanel Essence

Prva fotografija reklamne kampanje se pojavila na internetu i veoma je lepa!

Parfemi

Gianfranco Ferré Blooming Rose

Đanfranko Fere je bio italijanski modni dizajner koji je dobio nadimak „Arhitekta mode“, kako zbog svog dizajna, tako i zbog svoje arhitekture.

Fitnes

4 hormona zbog kojih dobijate na težini

I saveti, kako ih vratiti u normalu!

Trendovi

Top 10 beauty favorita za mesec jul

Mesec jul je stigao, a sa njim i novi proizvodi u našoj beauty rutini.

Nega kože

Deset grešaka koje narušavaju lepotu a koje činimo svakog jutra

Kada se ujutru probudimo, mehanički obavljamo neke radnje, specifične za našu rutinu.

Parfemi

7 parfema koji su savršeni za vrele letnje dane

Odabrati parfem za vruću letnju sezonu, koji će mirisati jednako dobro i u zagušljivoj metropoli i na prostranoj snežno beloj plaži je prava umetnost.

Make up

Boje leta

Pronađite look koji vam najbolje pristaje.

Make up

Šta treba znati o novom kozmetičkom brendu Lejdi Gage

Lejdi Gaga je objavila svoj vlastiti brend kozmetike – a evo zašto s nestrpljenjem čekamo lansiranje novih proizvoda.

Trendovi

Šta je kanabidiol i zašto svi pričaju o tome?

Nova komponenta koja može postati ogromni velnes trend!

Make up

Sto posto otporna

Pitate se kako da vam makeup traje i po najvećim vrućinama? Rešenje je dugotrajna i vodootporna šminka.

Fitnes

5 razloga za dodavanje spanaća dnevnoj ishrani

Objašnjavamo zašto je ovo povrće postalo pravi "kralj" u Francuskoj i u čemu zaista leži njegova korist.