grazia

Fitnes

Šta da radite ako loše spavate

Jednostavne preporuke za dobar odmor od terapeuta. Bez tableta!

O važnosti sna možemo razgovarati u nedogled, svi znaju da je neophodno spavati osam sati svakog dana. Ipak, poštovanje propisanog rasporeda često ne uspe. Pogotovo kada umesto slatkih snova vidimo ekran telefona i mislimo o svim sutrašnjim poslovima.

Američka Nacionalna fondacija za probleme spavanja definiše hroničnu nesanicu kao "poremećaj spavanja koji se javlja više od tri noći nedeljno i traje najmanje tri meseca". Statistika je razočaravajuća. Istraživanja i ankete pokazuju da je većina ljudi sklona nesanici. Na primer, samo u Velikoj Britaniji, šesnaest miliona odraslih se suočava sa ovim problemom. Srećom, postoji rešenje. Kako pokazuje studija sprovedena 2018., najefikasniji način borbe protiv nesanice je kognitivno-bihejvioralna terapija (CBT). Judit Dejvidson, lekar i jedan od koautora studije, veruje da CBT zaista može da pomogne, i govori o potrebi da se terapija praktikuje što je češće moguće.

„Ovo je vrlo efikasan tretman za koji nisu potrebni lekovi. Svaka zdravstvena ustanova treba da ima specijaliste kognitivno-bihevioralne terapije “, kaže lekar. Terapija je usmerena na promenu pristupa snu i anksioznih misli koje ometaju normalan san. Samo nekoliko sesija već može dati rezultate i poboljšati san i, kao rezultat, bolje zdravlje. Nesanica ne samo da vas sprečava da se normalno odmarate noću: nepravilni san ima štetan uticaj na organizam u celini. Problemi mogu početi i sa mentalnim i sa fizičkim zdravljem. Nedostatak pravilnog sna vodi do bolesti, uključujući i srčane bolesti. Treba se boriti protiv nesanice. Ako ste jedan od onih koji se okreće do tri ujutro, poslušajte savete psihoterapeuta Mišlin Hogan.

Stvorite udobnost

„Jedna od najvažnijih stvari je udobna spavaća soba. U sobi u kojoj spavate, trebalo bi da bude mirno - bez telefona i televizora. Ako je spavaća soba tiha, čista i hladna, možete preispitati proces spavanja i umanjiti anksioznost. Čistoća prostora je čistoća uma.

Oslobodite um

„Pre nego što odete u krevet, zapišite svoje misli na papir. Ako vas događaji sledećeg dana muče, zapišite ih. Dakle, misli ostavljate na komadu papira i nećete se vrteti po krevetu zbog opsesivnih misli“, preporučuje stručnjak.

Sačekajte umor

„Provedite vreme daleko od kreveta pre nego što odete u krevet. Čitanje, gledanje televizije i bilo koje druge aktivnosti u slobodno vreme treba biti izvan spavaće sobe. Takođe, pre nego što zaspite, naravno, ne bi trebalo da radite nešto aktivno i povećavate adrenalin. Sve što pomaže da se opustite savršeno je pre spavanja. I ne zaboravite, u spavaću sobu bi trebalo da ulazite samo kad ste stvarno umorni.

Uradite vežbe disanja

„Za one koji teško spavaju, vežbe disanja mogu pomoći. Preporučujemo smiren i dubok udisaj i izdisaj, pazeći na svaki dah. Kad god vas nešto muči i uznemirava, radite vežbe disanja. Zaista, pravilno disanje pomoći će vam u mnogim neprijatnim situacijama. Pokušajte da se smirite

„Ako se usred noći iznenada probudite i više ne možete zaspati, ustanite iz kreveta i pokušajte da se opustite. Na primer, pijte čaj od kamilice ili radite vežbe disanja. Ne pomaže? Učinite zamorne stvari da biste se umorili, a zatim se vratite u krevet“, objašnjava Mišelin Hogan.

vogue.ru

Pročitajte još

Povezane teme

Make up

Francuskinja savetuje: Crveni karmin mora biti malo mrljav

I razlog zbog koga je tako, sasvim je na mestu.

Parfemi

Ove parfeme koriste poznate dame

Otkrivamo parfeme koje obožavaju javne ličnosti.

Parfemi

Otkrivamo: Koje parfeme su Dajana, Kejt i Megan nosile na svojim venčanjima?

Sada možete da mirišete baš kao vaša omiljena royal dama.

Kosa

18 frizura savršenih za venčanje

Bez obzira na to da li ste mlada ili gošća.

Fitnes

5 ideja za vežbanje bez odlaska u teretanu

Želite bolju formu, a nemate vremena za fitnes? Imamo rešenje.

Kosa

5 frizura koje laskaju okruglom licu

Osvežite svoj izgled ove sezone, tako da izgledate perfektno.

Fitnes

Zašto ne smete da "varate" dok ste na dijeti?

"Cheat Day" ništa ne olakšava niti donosi bilo kakvu korist. Evo šta možete da uradite umesto da "varate".

Fitnes

Dijeta Kim Kardašijan - kako da skinete 8 kilograma za 20 dana

Zvezda je držala rigoroznu dijetu, kako bi se "uvukla" u haljinu koju je Merilin Monro nosila 60-tih godina.

Make up

Najjednostavniji način da pripremite kožu za šminkanje i postignete savršen ten

Aura PREP&GLOW Hologramska baza za šminku kožu čini glatkom i matiranom, a nepravilnosti manje vidljivim.