grazia

Fitnes

Šta da radite ako loše spavate

Jednostavne preporuke za dobar odmor od terapeuta. Bez tableta!

O važnosti sna možemo razgovarati u nedogled, svi znaju da je neophodno spavati osam sati svakog dana. Ipak, poštovanje propisanog rasporeda često ne uspe. Pogotovo kada umesto slatkih snova vidimo ekran telefona i mislimo o svim sutrašnjim poslovima.

Američka Nacionalna fondacija za probleme spavanja definiše hroničnu nesanicu kao "poremećaj spavanja koji se javlja više od tri noći nedeljno i traje najmanje tri meseca". Statistika je razočaravajuća. Istraživanja i ankete pokazuju da je većina ljudi sklona nesanici. Na primer, samo u Velikoj Britaniji, šesnaest miliona odraslih se suočava sa ovim problemom. Srećom, postoji rešenje. Kako pokazuje studija sprovedena 2018., najefikasniji način borbe protiv nesanice je kognitivno-bihejvioralna terapija (CBT). Judit Dejvidson, lekar i jedan od koautora studije, veruje da CBT zaista može da pomogne, i govori o potrebi da se terapija praktikuje što je češće moguće.

„Ovo je vrlo efikasan tretman za koji nisu potrebni lekovi. Svaka zdravstvena ustanova treba da ima specijaliste kognitivno-bihevioralne terapije “, kaže lekar. Terapija je usmerena na promenu pristupa snu i anksioznih misli koje ometaju normalan san. Samo nekoliko sesija već može dati rezultate i poboljšati san i, kao rezultat, bolje zdravlje. Nesanica ne samo da vas sprečava da se normalno odmarate noću: nepravilni san ima štetan uticaj na organizam u celini. Problemi mogu početi i sa mentalnim i sa fizičkim zdravljem. Nedostatak pravilnog sna vodi do bolesti, uključujući i srčane bolesti. Treba se boriti protiv nesanice. Ako ste jedan od onih koji se okreće do tri ujutro, poslušajte savete psihoterapeuta Mišlin Hogan.

Stvorite udobnost

„Jedna od najvažnijih stvari je udobna spavaća soba. U sobi u kojoj spavate, trebalo bi da bude mirno - bez telefona i televizora. Ako je spavaća soba tiha, čista i hladna, možete preispitati proces spavanja i umanjiti anksioznost. Čistoća prostora je čistoća uma.

Oslobodite um

„Pre nego što odete u krevet, zapišite svoje misli na papir. Ako vas događaji sledećeg dana muče, zapišite ih. Dakle, misli ostavljate na komadu papira i nećete se vrteti po krevetu zbog opsesivnih misli“, preporučuje stručnjak.

Sačekajte umor

„Provedite vreme daleko od kreveta pre nego što odete u krevet. Čitanje, gledanje televizije i bilo koje druge aktivnosti u slobodno vreme treba biti izvan spavaće sobe. Takođe, pre nego što zaspite, naravno, ne bi trebalo da radite nešto aktivno i povećavate adrenalin. Sve što pomaže da se opustite savršeno je pre spavanja. I ne zaboravite, u spavaću sobu bi trebalo da ulazite samo kad ste stvarno umorni.

Uradite vežbe disanja

„Za one koji teško spavaju, vežbe disanja mogu pomoći. Preporučujemo smiren i dubok udisaj i izdisaj, pazeći na svaki dah. Kad god vas nešto muči i uznemirava, radite vežbe disanja. Zaista, pravilno disanje pomoći će vam u mnogim neprijatnim situacijama. Pokušajte da se smirite

„Ako se usred noći iznenada probudite i više ne možete zaspati, ustanite iz kreveta i pokušajte da se opustite. Na primer, pijte čaj od kamilice ili radite vežbe disanja. Ne pomaže? Učinite zamorne stvari da biste se umorili, a zatim se vratite u krevet“, objašnjava Mišelin Hogan.

vogue.ru

Pročitajte još

Povezane teme

Make up

5 TikTok trikova koje makeup artisti zapravo koriste u svom radu

U moru video-trikova koji nam se nude, neki su zaista sjajni.

Kosa

Petocifreni iznos za izgled kose na Met Gali: Koliko je koštao čuveni rep Kim Kardašijan?

Preduzetnica i rijaliti zvezda nije štedela kada su usluge frizera u pitanju.

Nega kože

Doktori savetuju: 4 super popularna beauty trika sa TikToka koja zapravo treba da izbegavamo

Priznajemo, volimo brze i kratke savete koje vidimo na ovoj nega popularnoj društvenoj mreži, ali nije sve što vidimo zapravo dobro za nas.

Nega kože

Zasluženo na tronu ili ne: Da li je maslinovo ulje korisno za vašu kožu?

Ova dragocena tečnost ima mnoge blagodeti u našoj ishrani, ali da su njena svojstva odgovarajuća za upotrebu na našoj koži?

Kosa

Izdvajamo najbolja beauty izdanja sa dodele Emi nagrada

Poznate glumice su nam još jednom dokazale da su zaista neprikosnovene kada su u pitanju elegantna izdanja.

Trendovi

Umetnost na noktima: Trendovi koje isprobavamo ove jeseni

Zaboravite na klasičan manikir - vreme je za nail art!

Kosa

50 najupečatljivijih beauty izdanja sa Met Gale 2021.

Kada je reč o makeup-u i frizurama, poznate ličnosti nas (uglavnom) nisu razočarale.

Make up

10 makeup trendova koje ćemo rado isprobati ove jeseni

Ukoliko želite da osvežite svoju makeup rutinu ove jeseni, predlažemo vam neke od najboljih trendova.

Fitnes

Smanjite masne naslage na butinama: Šta jesti i kako vežbati?

Najčešći problem žena su nagomilane masne naslage na stomaku, ali još jedno problematično područje za većinu žena je salo na butinama.