grazia

Fitnes

Šta da radite ako loše spavate

Jednostavne preporuke za dobar odmor od terapeuta. Bez tableta!

O važnosti sna možemo razgovarati u nedogled, svi znaju da je neophodno spavati osam sati svakog dana. Ipak, poštovanje propisanog rasporeda često ne uspe. Pogotovo kada umesto slatkih snova vidimo ekran telefona i mislimo o svim sutrašnjim poslovima.

Američka Nacionalna fondacija za probleme spavanja definiše hroničnu nesanicu kao "poremećaj spavanja koji se javlja više od tri noći nedeljno i traje najmanje tri meseca". Statistika je razočaravajuća. Istraživanja i ankete pokazuju da je većina ljudi sklona nesanici. Na primer, samo u Velikoj Britaniji, šesnaest miliona odraslih se suočava sa ovim problemom. Srećom, postoji rešenje. Kako pokazuje studija sprovedena 2018., najefikasniji način borbe protiv nesanice je kognitivno-bihejvioralna terapija (CBT). Judit Dejvidson, lekar i jedan od koautora studije, veruje da CBT zaista može da pomogne, i govori o potrebi da se terapija praktikuje što je češće moguće.

„Ovo je vrlo efikasan tretman za koji nisu potrebni lekovi. Svaka zdravstvena ustanova treba da ima specijaliste kognitivno-bihevioralne terapije “, kaže lekar. Terapija je usmerena na promenu pristupa snu i anksioznih misli koje ometaju normalan san. Samo nekoliko sesija već može dati rezultate i poboljšati san i, kao rezultat, bolje zdravlje. Nesanica ne samo da vas sprečava da se normalno odmarate noću: nepravilni san ima štetan uticaj na organizam u celini. Problemi mogu početi i sa mentalnim i sa fizičkim zdravljem. Nedostatak pravilnog sna vodi do bolesti, uključujući i srčane bolesti. Treba se boriti protiv nesanice. Ako ste jedan od onih koji se okreće do tri ujutro, poslušajte savete psihoterapeuta Mišlin Hogan.

Stvorite udobnost

„Jedna od najvažnijih stvari je udobna spavaća soba. U sobi u kojoj spavate, trebalo bi da bude mirno - bez telefona i televizora. Ako je spavaća soba tiha, čista i hladna, možete preispitati proces spavanja i umanjiti anksioznost. Čistoća prostora je čistoća uma.

Oslobodite um

„Pre nego što odete u krevet, zapišite svoje misli na papir. Ako vas događaji sledećeg dana muče, zapišite ih. Dakle, misli ostavljate na komadu papira i nećete se vrteti po krevetu zbog opsesivnih misli“, preporučuje stručnjak.

Sačekajte umor

„Provedite vreme daleko od kreveta pre nego što odete u krevet. Čitanje, gledanje televizije i bilo koje druge aktivnosti u slobodno vreme treba biti izvan spavaće sobe. Takođe, pre nego što zaspite, naravno, ne bi trebalo da radite nešto aktivno i povećavate adrenalin. Sve što pomaže da se opustite savršeno je pre spavanja. I ne zaboravite, u spavaću sobu bi trebalo da ulazite samo kad ste stvarno umorni.

Uradite vežbe disanja

„Za one koji teško spavaju, vežbe disanja mogu pomoći. Preporučujemo smiren i dubok udisaj i izdisaj, pazeći na svaki dah. Kad god vas nešto muči i uznemirava, radite vežbe disanja. Zaista, pravilno disanje pomoći će vam u mnogim neprijatnim situacijama. Pokušajte da se smirite

„Ako se usred noći iznenada probudite i više ne možete zaspati, ustanite iz kreveta i pokušajte da se opustite. Na primer, pijte čaj od kamilice ili radite vežbe disanja. Ne pomaže? Učinite zamorne stvari da biste se umorili, a zatim se vratite u krevet“, objašnjava Mišelin Hogan.

vogue.ru

Povezane teme

Fitnes

Zašto je važno posvetiti 10 minuta dnevno meditaciji

Otkrivamo kako da se oraspoložimo i osećamo bolje za samo 10 minuta dnevno.

Parfemi

Letnji prijatelj: najlepši parfemi sa notom irisa

Sezona cvetanja irisa (perunike) je u punom jeku. Podsećamo na najpoznatije mirise u istoriji parfimerije sa notom irisa.

Nega kože

Zašto svima trebaju ledene kupke

Ući u kadu punu ledene vode, a zatim i neko vreme tamo ostati može izgledati kao nešto zaista ludo.

Kosa

5 načina da napravite savršene lokne bez toplote

Niko od nas ne može da odoli dugim uvojcima i predivnim talasima u kosi.

Trendovi

4 sveže ideje za manikir koje ćemo sigurno isprobati ovog leta

Za prve dane leta biramo žive boje i trendi manikir sa naglaskom na detalje.

Kosa

Smeđa kosa: 5 vrhunskih načina za oživljavanje boje tokom leta

Od proleća sanjamo da leto dočekamo sa potpuno novom bojom i frizurom i konačno je došlo vreme.

Fitnes

Naomi Kembel otkriva na Instagramu tajnu savršenog tela

Naomi Kembel je poznata po svom fit telu i savršeno oblikovanim nogama.

Kosa

Boemske frizure za letnje šetnje

Ukoliko želite da ovog leta budete „dete cveća“ izdvojili smo za vas niz frizura koje ćete lako napraviti i koje su potpuno inspirisane 70-im godinama.

Kosa

4 znaka koji otkrivaju da je vaša kosa oštećena

Često farbanje, stres, vrućina i loša ishrana - faktori koji utiču na zdravlje naše kose su mnogobrojni i donekle neizbežni.

Nega kože

Otkrivamo: zašto kozmetički proizvodi nakon nekog vremena nisu toliko efikasni

Šta se dešava kada osetimo da su naši proizvodi za negu kože magično prestali da funkcionišu?

Fitnes

Super voće: koje vrste treba uvrstiti u ishranu

Pored super hrane, preporučujemo i super voće, jer je naročito leti jedan od naših izbora broj jedan ujutro i uveče.

Fitnes

Intuitivna dijeta: 7 tajni za mršavljenje bez dijete

Zdrava ishrana ne sme biti povezana sa uskraćivanjem omiljene hrane.

Parfemi

12 parfema sa notom jorgovana

Miris jorgovana povezan je sa kasnim prolećem, kada ovaj cvet cveta.