Fitnes

Šta da radite ako loše spavate

Jednostavne preporuke za dobar odmor od terapeuta. Bez tableta!

O važnosti sna možemo razgovarati u nedogled, svi znaju da je neophodno spavati osam sati svakog dana. Ipak, poštovanje propisanog rasporeda često ne uspe. Pogotovo kada umesto slatkih snova vidimo ekran telefona i mislimo o svim sutrašnjim poslovima.

Američka Nacionalna fondacija za probleme spavanja definiše hroničnu nesanicu kao "poremećaj spavanja koji se javlja više od tri noći nedeljno i traje najmanje tri meseca". Statistika je razočaravajuća. Istraživanja i ankete pokazuju da je većina ljudi sklona nesanici. Na primer, samo u Velikoj Britaniji, šesnaest miliona odraslih se suočava sa ovim problemom. Srećom, postoji rešenje. Kako pokazuje studija sprovedena 2018., najefikasniji način borbe protiv nesanice je kognitivno-bihejvioralna terapija (CBT). Judit Dejvidson, lekar i jedan od koautora studije, veruje da CBT zaista može da pomogne, i govori o potrebi da se terapija praktikuje što je češće moguće.

„Ovo je vrlo efikasan tretman za koji nisu potrebni lekovi. Svaka zdravstvena ustanova treba da ima specijaliste kognitivno-bihevioralne terapije “, kaže lekar. Terapija je usmerena na promenu pristupa snu i anksioznih misli koje ometaju normalan san. Samo nekoliko sesija već može dati rezultate i poboljšati san i, kao rezultat, bolje zdravlje. Nesanica ne samo da vas sprečava da se normalno odmarate noću: nepravilni san ima štetan uticaj na organizam u celini. Problemi mogu početi i sa mentalnim i sa fizičkim zdravljem. Nedostatak pravilnog sna vodi do bolesti, uključujući i srčane bolesti. Treba se boriti protiv nesanice. Ako ste jedan od onih koji se okreće do tri ujutro, poslušajte savete psihoterapeuta Mišlin Hogan.

Stvorite udobnost

„Jedna od najvažnijih stvari je udobna spavaća soba. U sobi u kojoj spavate, trebalo bi da bude mirno - bez telefona i televizora. Ako je spavaća soba tiha, čista i hladna, možete preispitati proces spavanja i umanjiti anksioznost. Čistoća prostora je čistoća uma.

Oslobodite um

„Pre nego što odete u krevet, zapišite svoje misli na papir. Ako vas događaji sledećeg dana muče, zapišite ih. Dakle, misli ostavljate na komadu papira i nećete se vrteti po krevetu zbog opsesivnih misli“, preporučuje stručnjak.

Sačekajte umor

„Provedite vreme daleko od kreveta pre nego što odete u krevet. Čitanje, gledanje televizije i bilo koje druge aktivnosti u slobodno vreme treba biti izvan spavaće sobe. Takođe, pre nego što zaspite, naravno, ne bi trebalo da radite nešto aktivno i povećavate adrenalin. Sve što pomaže da se opustite savršeno je pre spavanja. I ne zaboravite, u spavaću sobu bi trebalo da ulazite samo kad ste stvarno umorni.

Uradite vežbe disanja

„Za one koji teško spavaju, vežbe disanja mogu pomoći. Preporučujemo smiren i dubok udisaj i izdisaj, pazeći na svaki dah. Kad god vas nešto muči i uznemirava, radite vežbe disanja. Zaista, pravilno disanje pomoći će vam u mnogim neprijatnim situacijama. Pokušajte da se smirite

„Ako se usred noći iznenada probudite i više ne možete zaspati, ustanite iz kreveta i pokušajte da se opustite. Na primer, pijte čaj od kamilice ili radite vežbe disanja. Ne pomaže? Učinite zamorne stvari da biste se umorili, a zatim se vratite u krevet“, objašnjava Mišelin Hogan.

vogue.ru

Povezane teme

Parfemi

Lejdi Gaga - lice novog mirisa Valentino

Kada se Lejdi Gaga i modna kuća Valentino sastanu, događa se magija.

Nega kože

Barbie x GlamGlow: maska za lice protiv akni i masnog sjaja kože

GlamGlow je predstavio Supermud Cearing Treatment masku za lice, koja čisti pore, uklanja masni sjaj, a takođe ublažava upalu.

Make up

Muza Lagerfelda: najupečatljiviji beauty look sa Chanel Haute Couture revije

Pre neki dan održana je prezentacija prve digitalne revije modne kolekcije Chanel Haute Couture 2021, koja je simbolično bila posvećena legendarnom Karlu Lagerfeldu.

Parfemi

Vatrena noć: novi miris Louis Vuitton sa tamjanom

Louis Vuitton predstavio je novi parfem Nuit de Feu, miris za koji njegov kreativac, parfimer Žak Kavalje Beletrud, veruje, da miriše tačno poput letnje noći u pustinji, sa vatrom...

Parfemi

Parfemi za leto 2020: 30 neodoljivih mirisnih noviteta

Mirisi za leto 2020. su himna ženstvenosti.

Kosa

Skupite kosu: 10 jednostavnih frizura za toplo leto

Da biste lakše podnosili tople letnje dane, najbolje je nositi odeću od prirodnih tkanina i, naravno, skupiti kosu.

Trendovi

Margo Robi: 15 najlepših beauty izgleda

Najbolji beauty izgledi jedne od najlepših devojaka u Holivudu.

Fitnes

Korisna svojstva morske vode

Kupanje u moru može biti ne samo zabavna, već i isceljujuća procedura.