Fitnes

Šta da radite ako loše spavate

Jednostavne preporuke za dobar odmor od terapeuta. Bez tableta!

O važnosti sna možemo razgovarati u nedogled, svi znaju da je neophodno spavati osam sati svakog dana. Ipak, poštovanje propisanog rasporeda često ne uspe. Pogotovo kada umesto slatkih snova vidimo ekran telefona i mislimo o svim sutrašnjim poslovima.

Američka Nacionalna fondacija za probleme spavanja definiše hroničnu nesanicu kao "poremećaj spavanja koji se javlja više od tri noći nedeljno i traje najmanje tri meseca". Statistika je razočaravajuća. Istraživanja i ankete pokazuju da je većina ljudi sklona nesanici. Na primer, samo u Velikoj Britaniji, šesnaest miliona odraslih se suočava sa ovim problemom. Srećom, postoji rešenje. Kako pokazuje studija sprovedena 2018., najefikasniji način borbe protiv nesanice je kognitivno-bihejvioralna terapija (CBT). Judit Dejvidson, lekar i jedan od koautora studije, veruje da CBT zaista može da pomogne, i govori o potrebi da se terapija praktikuje što je češće moguće.

„Ovo je vrlo efikasan tretman za koji nisu potrebni lekovi. Svaka zdravstvena ustanova treba da ima specijaliste kognitivno-bihevioralne terapije “, kaže lekar. Terapija je usmerena na promenu pristupa snu i anksioznih misli koje ometaju normalan san. Samo nekoliko sesija već može dati rezultate i poboljšati san i, kao rezultat, bolje zdravlje. Nesanica ne samo da vas sprečava da se normalno odmarate noću: nepravilni san ima štetan uticaj na organizam u celini. Problemi mogu početi i sa mentalnim i sa fizičkim zdravljem. Nedostatak pravilnog sna vodi do bolesti, uključujući i srčane bolesti. Treba se boriti protiv nesanice. Ako ste jedan od onih koji se okreće do tri ujutro, poslušajte savete psihoterapeuta Mišlin Hogan.

Stvorite udobnost

„Jedna od najvažnijih stvari je udobna spavaća soba. U sobi u kojoj spavate, trebalo bi da bude mirno - bez telefona i televizora. Ako je spavaća soba tiha, čista i hladna, možete preispitati proces spavanja i umanjiti anksioznost. Čistoća prostora je čistoća uma.

Oslobodite um

„Pre nego što odete u krevet, zapišite svoje misli na papir. Ako vas događaji sledećeg dana muče, zapišite ih. Dakle, misli ostavljate na komadu papira i nećete se vrteti po krevetu zbog opsesivnih misli“, preporučuje stručnjak.

Sačekajte umor

„Provedite vreme daleko od kreveta pre nego što odete u krevet. Čitanje, gledanje televizije i bilo koje druge aktivnosti u slobodno vreme treba biti izvan spavaće sobe. Takođe, pre nego što zaspite, naravno, ne bi trebalo da radite nešto aktivno i povećavate adrenalin. Sve što pomaže da se opustite savršeno je pre spavanja. I ne zaboravite, u spavaću sobu bi trebalo da ulazite samo kad ste stvarno umorni.

Uradite vežbe disanja

„Za one koji teško spavaju, vežbe disanja mogu pomoći. Preporučujemo smiren i dubok udisaj i izdisaj, pazeći na svaki dah. Kad god vas nešto muči i uznemirava, radite vežbe disanja. Zaista, pravilno disanje pomoći će vam u mnogim neprijatnim situacijama. Pokušajte da se smirite

„Ako se usred noći iznenada probudite i više ne možete zaspati, ustanite iz kreveta i pokušajte da se opustite. Na primer, pijte čaj od kamilice ili radite vežbe disanja. Ne pomaže? Učinite zamorne stvari da biste se umorili, a zatim se vratite u krevet“, objašnjava Mišelin Hogan.

vogue.ru

Povezane teme

Fitnes

Priprema za zimu: sezonsko povrće idealno za vašu kožu

Temperatura se spušta, džemperi su sve deblji, a koža postaje suva.

Parfemi

Novi provokativni miris Paco Rabanne

Erotic Me - senzualni miris iz nove kolekcije Paco Rabanne Pacollection.

Trendovi

10 neodoljivih beauty proizvoda za novembar

Urednica lepote magazina Grazia izabrala je za vas top 10 beauty proizvoda za novembarske dane.

Make up

Kako virtualna šminka zamenjuje dekorativnu kozmetiku

Interes za dekorativnom kozmetikom ne može se uporediti sa devedesetim godinama - moderne devojke mnogo više ulažu u negu.

Nega kože

10 beauty saveta za jesen

Pronađite brzo i jednostavno rešenje, saznajte nešto što možda niste znali i unapredite vašu negu lica i tela za predstojeći hladni period.

Fitnes

Studija otkriva - Anoreksija nije samo mentalni poremećaj

Takođe je povezana sa metaboličkim procesima.

Fitnes

Čitava istina o gvožđu: kako utiče na telo i ko ga treba piti

Da li je vredno prihvatiti popularni velnes trend? Doktor odgovara!

Trendovi

Moramo isprobati: pametna ogledala

Ogledalo je otkriće zlata vredno, ali vremena prolaze i u savremenom svetu nije dovoljno samo da vidimo svoj odraz.

Nega kože

Kako zaštititi kožu od zagađenog vazduha

Kako se izboriti sa zagađenim vazduhom tokom jeseni i zime?

Parfemi

Sestre Kardašijan lansiraju kolekciju mirisa

Kim, Kortni i Kloi Kardašijan najavile su lasniranje zajedničke kolekcije mirisa.

Fitnes

Kako poboljšati imunitet tokom jeseni

Reći ćemo vam zašto treba jesti bakin kupus i kojim danima se ne treba svađati ni sa kim!

Nega kože

Najpopularniji tretmani lepote među milenijalcima

Kako generacija Y produžava mladost i čuva lepotu?

Parfemi

Hedi Slimane otvara Celine butik parfema

Hedi Slimane, kreativni direktor francuskog doma Celine, predstavio je liniju parfema u avgustu.