grazia

Fitnes

Vežbajte u GRAZIA stilu

GRAZIA tim je odlučio da vam predstavi svoje omiljene fitnes programe za postizanje linije i forme. Svaka od nas izdvojila je svoj omiljeni fitnes program, ali i fitnes centar u kojem vežba. Zavirite u naše komentare!

 

Svetlana Preradović, glavna urednica

 

Kada je rekreacija u pitanju, ja sam baš zahtevan tip. I to ne u smislu vrhunskih standarda u pogledu trenera, prostora ili fitnes opreme. Stvar je u tome što je u moj raspored, kao i u raspored većine zaposlenih majki, neuklopivo vežbanje koje podrazumeva fiksne termine i tri puta po dva sata treninga (odlazak plus presvlačenje plus trening). Verovatno vam posle rečenog zvuči skoro neverovatno, ali ja jesam našla rekreaciju koja mi apsolutno odgovara! U pitanju je Fit Curves, američki fitnes program specijalo dizajniran za žene prema kome trening traje.. 30 minuta! Naravno da sam zbog tog (divnog, fantastičnog, iznenađujućeg...) podatka u početku bila sumnjičava u pogledu rezultata, ali oslonila sam se na činjenicu da je ovaj program izabralo preko četiri miliona žena u 90 zemalja u svetu i rešila da probam! Posle samo dva meseca vežbanja nikakvi podaci mi više nisu bili potrebni jer se moje telo preporodilo, imala sam neuporedivo više snage i energije nego ranije, a što je najbolje, treninzi su mi sve više prijali što sam duže trenirala. Tako je ostalo do danas. U čemu je tajna? U činjenici da ovaj program kombinuje kardio trening i trening snage, da angažuje sve grupe mišića, da se u tih 30 minuta sagori i do 500 kalorija (jednostavnije rečeno – ponesite sve rezervno jer ste posle treninga mokri) i da ne podrazumeva da ste u cvetu mladosti i punoj snazi kada počnete da vežbate (posle četiri godine pauze prvi trening mi nije izazvao upalu mišića). Kako to konkretno izgleda? U Fit Curves centar, koji je rezervisan samo za žene, možete da dođete kada god hoćete u toku celog dana i priključite se onima koji već vežbaju. Trening se odvija u krugu u kome se smenjuju vežbanje na netipičnim, hidrauličnim mašinama i vežbanje u stojećem stavu na parteru. I tako tri kruga, dok ceo proces vodi i prati trener koji stoji u sredini. Na kraju, sledi pet minuta istezanja. I to je to. Ustanete pola sata ranije (odvedete decu u vrtić u mom slučaju), opremu preko ramena, odvežbate, istuširate se i tip-top ste spremni za sve što vas čeka tog dana.

 

 

Aleksandra Marković, izvršna urednica

 

Jedna sam od onih osoba koje mesto ne drži ni na sekund, pa je takva situacija i sa treninzima. Dakle, veoma sam aktivna jer sam zimi na planini i vozim bord uživajući u svim zimskim čarima, dok je za letnje dane rezervisan Aqua Ski, žičara na Adi za skijanje, da ne kažem opet bordanje na vodi. Ovo je jedan od hobija koje upražnjavam kada sunce upekne jer tada nemam želju ni da zavirim u bilo koju fitnes salu. Međutim, pošto nijedan od ovih sportova ne mogu da upražnjavam tokom cele godine, vežbam u fitnes centru Ethno Gym, koji se nalazi u blizini mog stana. U ovom centru su dostupni brojni fitnes programi, počev od joge, koja je u mom slučaju odlična za razgibavanje, ali tek nakon nekog treninga, do malo jačih kardio-treninga poput spininga, RPM ili Body Step programa. Kada treniram, volim da istresem svu negativnu energiju, dobro se oznojim i ponovo napunim baterije. Čak i neki teži program mi nije dovoljan ukoliko se lepo ne oznojim, jer tada imam osećaj da nisam ni vežbala i da mogu još jedan krug. Pravo opuštanje dolazi vikendom kada odlazim na treninge latinoameričkih plesova u plesnoj školi Beodance. Ovo je pre svega odlična zabava, u kojoj se nauči mnogo lepih plesnih koraka, ali i odlična rekreacija za održavanje linije ukoliko niste ljubitelj klasičnog fitnesa.

 

 

Lara Milanović, urednica mode

 

Po prirodi sam kampanjac. Tako sam učila, izlazila, zabavljala se, pa tako i vežbam, u prevodu – s vremena na vreme. Nikada nisam mogla da podnesem grupne sportove, posebno ne aerobik. Ceo koncept tog jednog lika, koji stoji pred svima i diriguje, a masa u istom ritmu skače, dahće i znoji se, blago rečeno, odbojan mi je. Još od srednje škole preferiram samostalno vežbanje, poput trčanja ili plivanja, koje je divno za pražnjenje uma, tako ritmično i opuštajuće, skoro pa meditativno. Samo, termini u svakom raspoloživom sportskom centru s bazenom su, uglavnom, fiksni, te je, otkako sam postala samamama, odlazak na plivanje postao, maltene, nemoguća misija. Ali zato, tu su teretane, otvorene mahom po ceo dan i dobar deo noći, pa kad ugrabim momenat, odvezem se na 45 minuta aktivnog dizanja tegova i vežbi istezanja na parteru. Idealno bi bilo tri puta nedeljno, ali srećna sam i s dva. Zapravo, srećna sam i s jednom nedeljno. Trening obično počinjem s petnaestak minuta na traci, potom slede vežbe za ruke, noge, trbušnjaci... Standardno. Uz sve to konzumiram barem litar vode po treningu. Muzika za vežbanje koja se obično pušta u ovim centrima me regularno izluđuje, ali istovremeno i tera da što pre odradim vežbe, što je svojevrsna ušteda vremena, a samim tim i plus u mojoj knjizi. I to je to. Posle toliko godina telo mi je naviknuto na taj režim, brzo se adaptira nakon pauza, poslušno je i reaguje kako želim, barem za sada.

 

Sanja Vuletić, urednica tema

 

Posle višegodišnjeg odbijanja da ozbiljno razmislim kakva bi me fizička aktivnost vratila u dobru formu, ulaskom u četrdesete đavo je odneo šalu. Priča o tome kako se metabolizam drastično usporava i grami (a ne kilogrami) lepe kosmičkom brzinom, ubrzo je postala stvarnost. I da ne dužim, koliko me je to osvestilo, govori činjenica da sam momentalno rešila sve dotadašnje izgovore: nedostatak vremena, potrebu da makar nekoliko sati dnevno provedem s decom, umor posle napornog dana... Izabrala sam Mia fitnes studio, preko puta redakcije, pa na treninge odlazim u vreme pauze za ručak, i tako već tri sezone, tri puta nedeljno. Vežbe su zamišljene kao aerobni miks svega – kombinacija pilatesa, stepa, udaranja u džakove, uz kardio-vežbe, vožnju bicikla i brzog hoda na traci. Najveći stimulans da ne odustanem je taj fenomenalni fizički i psihički osećaj posle časa. I da, ono što je najbitnije, jeste instruktor. Bojana je puna entuzijazma, s istim elanom radi s jednom ili sa petnaest devojaka i osluškuje sve naše posebnosti. Zna da pohvali, šarmantno opomene i, što je najvažnije, podstakne želju da s nestrpljenjem očekujem sledeći čas, jer nam je ponovo pripremila neko iznenađenje. Da mi je pre desetak godina neko rekao da ću se radovati vežbanju u četrdesetim, rekla bih da je potpuno promašio.

 

 Ana Bogojevska, asistnet urednice mode

 

Vrlo često kažem da je joga odlična i za duh i za telo. Na prvo mesto stavljam duh, ne zato što vežbanje nije dovoljno zahtevno, već zato što su sami pokreti koncipirani na podizanju energije tela i oslobađanju od stresa. Dakle, nakon treninga, imate i više nego dovoljno energije da nastavite vaš dan, izađete u noćni provod ili šetnju... Već šest meseci, u fitnes klubu Star, pohađam program koji se zove Power Yoga, koji je upravo to. Vežbe su zasnovane na dinamičnom pristupu jogi, što znači da je ova vrsta vežbanja pogodna za osobe koje su u nešto boljoj fizičkoj formi, i da intenzivnije radi na zatezanju i oblikovanju tela. Joga je specifična po tome što istrajnijim vežbanjem usavršavate pokrete i samim tim povećavate težinu treninga. Rečju, u startu ćete moći da ispratite trening, dok, kako ulazite u formu, sami podižete dinamiku vežbanja. Vrlo brzo se vide rezultati u gipkosti, kondiciji i držanju. 

Pročitajte još

Povezane teme

Trendovi

Ruski manikir: Šta se krije iza trenda koji je preplavio svet

Možda jeste u trendu, ali možda nije najbolje rešenje za vaše nokte...

Fitnes

Kako da pijete više vode? Lakše je nego što mislite

Nakon što usvojite samo jedno pravilo – vaše navike će se totalno promeniti.

Nega kože

Otkrivamo vam sve benefite bademovog ulja zbog kojih ćete već danas početi da ga koristite

Neguje, hrani, regeneriše, podmlađuje... I još mnogo toga - uverite se.

Nega kože

Za samo dva dana: Ovaj sastojak drastično utiče na smanjenje podočnjaka i bora oko očiju

Pronašli smo način da vratimo okoloočnom područuju željeni sjaj.

Nega kože

Saznajte koji su simptomi disbalansa hormona i kako se to odražava na našu kožu

Disbalans epiderma i pojava akni prvi put se javljaju u pubertetskom uzrastu, a kasnije hormoni variraju između 20. i 40. godine, kao i tokom perioda trudnoće i menopauze.

Make up

Šminkeri poznatih savetuju: 6 koraka do savršene "smoky eye" tehnike

Svi smo barem jednom pokušali ovu tehniku šminkanja, ali ovog puta zasigurno uspeva.

Trendovi

Transplantacija obrva je novi beauty trend, a mi vam otkrivamo sve što treba da znate o ovom tretmanu

Krisi Tajgen možda više nije najomiljenija osoba na svetu, ali ne možemo da poreknemo da ipak i dalje ima određeni uticaj, naročito kada je u pitanju lepota. 

Nega kože

Selfijem bez šminke Gvinet Paltrou otkrila lice koje retko koja 49-godišnjakinja ima

Možda bi još jednom trebalo da razmislimo o beauyt rutinama koje glumica praktikuje.

Nega kože

Koje beauty navike možete lako da usvojite, a da donesu promenu

Ove navike ćete lako usvojiti, a za rezultat ćete dobiti ono o čemu ste oduvek maštali.

Kosa

6 frizura koje su uvek u trendu

Izdvojili smo 6 uvek aktuelnih frizura, kao i nekoliko njihovih najzanimljivijih varijanti.

Nega kože

Kako da znate da ste preterali sa pilingom i šta tada da radite?

Kada preterujete sa pilingom duže vreme, na kraju može da se dogodi da zapravo ubrzate proces starenja, uništite zdrave ćelije kože i pospešite hiperpigmentaciju.