Trendovi

Detoksikacija uma

Ako ste konstantno zabrinuti zbog beskonačnih lista obaveza, nervirate se zbog karijere ili zato što ne uspevate da uštedite za kupovinu stana, vreme je za veliko spremanje, ali ne kuće, već vašeg uma. Pre nego što počnete, obavezno pročitajte ovaj tekst!

 

Šta će biti s mojom karijerom? Šta da obučem sutra uveče? Kada ću konačno pronaći Pravog? Zvuči li vam poznato?

 

 

Svi smo mi povremeno zabrinuti zbog nečega, ali, ako se to stanje pretvori u svakodnevno i hronično, znajte da niste usamljeni. Pripadate sve brojnijoj grupi žena nemoćnih da se odupru konstantnoj bujici nasumičnih misli i briga koje im fijuču kroz glavu. Ukratko, patite od preterane zabrinutosti. “Živimo s mašinom briga u našim umovima“, kaže kanadski psiholog Stiv Tejlor i dodaje: “Preterano razmišljamo o prošlim i aktuelnim situacijama, a da ne govorimo o onim budućim. To čudo nas opseda i remeti nam san!“

 

Nedavna istraživanja pokazala su da veliki broj Britanki pati od nesanice prouzrokovane stresom, a rezultat toga je što sve više njih uzima pilule za spavanje. Neka se jave oni kojima se ne dešava da se probude u tri sata ujutro i ne muče sebe mislima o novcu, vezama, poslu, ili čak o sve tri stvari istovremeno. Izgleda da svi balansiramo na ivici, konstantno se boreći s određenim nivoom anksioznosti, a to je uglavnom, smatra Tejlor, posledica preteranog razmišljanja i analiziranja.

 

Ovaj psiholog veruje da su mnogi ljudi previše usredsređeni na prošlost, da razmišljaju o starim ljubavima i raskidima, greškama koje su pravili ili o ljudima koji su ih povredili. Drugi su pak previše orijentisani na budućnost, opterećuju se izborom partnera, planiranjem porodice… pitaju se da li se njihova karijera kreće u dobrom pravcu. Zaključak je da smo svi – bilo da se radi o velikim stvarima (karijera, beba...) ili malim (sastanak, oblačenje...) – manje ili više, postali žrtve briga.

 

“Pretvorili smo se u naciju zabrinutih, s gomilom problema koje ne uspevamo da rešimo“, kaže stručnjak za stres, profesor Keri Kuper sa Univerziteta Lankaster. “Zabrinutost izazivaju mnogi faktori, uključujući stres izazvan recesijom, strahovit razvoj tehnologije (koji nas sprečava da se isključimo) i frenetičan tempo kojim živimo u savremenom svetu. Trudimo se da uradimo previše i da budemo previše, a to nas čini nervoznim, napetim i ne dopušta nam da jednostavno isključimo mozak“, objašnjava dr Kuper.

 

OK. U pravu su. Ali, postavlja se pitanje kako da prevaziđemo to stanje i da se oslobodimo, bar da organizujemo taj nagomilani emotivni teret? I opet smo se za odgovor obratili ekspertima.

 

Fokusirajte se samo na jednu stvar

 

Zvuči logično, ali, uprkos tome što to znamo, koliko nas uveče, dok gledamo TV, proverava mejlove na smartfonu, šalje SMS-ove i lista novine, sve u isto vreme? Ili, dok radimo na nekom dokumentu, jednim okom pratimo šta se dešava na Fejsbuku? “Više ne uspevamo da se posvetimo jednoj aktivnosti“, kaže profesor Kuper i savetuje: “Kad god je moguće, pokušajte da radite samo jednu stvar i odmah ćete biti mirniji.“ Istovremeno, u svojoj novoj knjizi Povratak zdravlja: Lečenje ludila u našem umu dr Tejlor kaže da smo danas postali toliko naviknuti na to da nam konstantno nešto odvlači pažnju, kao što su televizija, radio, SMS-ovi, mejlovi, Fejsbuk, Tviter… da je nemoguće ostati van njihovog domašaja. “Bilo da ste na poslu ili kod kuće, uvek se koncentrišite na jedno, i rezultat će biti – manje stresa. Naš um nije stvoren da se bori sa konstantnom bujicom različitih uticaja savremenog života.“

 

To konkretno znači da na poslu u ekselu ili vordu treba da vam bude otvoren samo jedan dokument, a da kod kuće, kada treba da se opustite i odmorite, koristite samo telefon ili samo novine, ili laptop ili TV, nikada sve u isto vreme.

 

 

Pomozite sebi ishranom

 

Ishrana može mnogo da utiče na um. Zato, ako je vaš mozak preopterećen zbog posla i problema u odnosima, ne pokušavajte da sebi olakšate posežući za napicima bogatim stimulansima kao što su kofein (kafa, čaj, koka-kola) ili šećer. Alkohol i brzu hranu, takođe, treba izbegavati jer istraživanja pokazuju da, iako i jedno i dugo spadaju u grupu depresanata koji dovode u stanje relaksacije, mogu da izazovu zavisnost i podstaknu anksioznost. “Alkohol može da pomogne ako se konzumira umereno, pošto ima privremen opuštajući efekat“, kaže profesor Kuper i upozorava: “Međutim, veće količine i česta upotreba samo će pogoršati stanje stresa, izazvati nervozu i nesanicu.“

 

S druge strane, preporučuje se ishrana bogata namirnicama kao što su integralne žitarice (braon pirinač i testenine od integralnog brašna deluju umirujuće na nerve) i zeleni čaj, čija redovna upotreba pomaže da se redukuje nivo stresa. Takođe, hrana bogata selenom (brazilski orah, riba i semenke suncokreta) i vitaminima B grupe blagotvorno utiče na razdražljivost i anksioznost. “Isto tako, vežbanje ima veoma pozitivan, umirujući efekat na uznemiren um“, dodaje doktor Tejlor.

 

Pričajte o svom problemu

 

“Ako svoje brige podelite sa drugima, bolje ćete se osećati i samim tim uticati na ublažavanje tegoba“, kaže profesor Kuper. “Ženama je to prirodno i sklone su da o onome što ih muči pričaju s prijateljima, dok kod muškaraca to nije slučaj. Naravno, treba voditi računa da se ne pređe tanana linija između toga da sa nekim nešto želite da podelite i dosađivanja drugima, pošto se lako može desiti da vaši prijatelji pobegnu glavom bez obzira jer ne mogu više da slušaju vaše uvek iste žalopojke“, upozorava profesor Kuper. On takođe naglašava da ne bi trebalo da se prepuštate “katarzičnom jadikovanju“, već da tražite rešenje. A to znači da ne kukate na sve strane kako ne uspevate da nađete normalnog muškarca ili da se žalite kako imate loš posao, već da potražite od prijatelja savet kako da rešite probleme, da nađete rešenje zajedno i zatim počnete da ga realizujete.

 

 

Prepustite se životu

 

U pomenutoj knjizi dr Tejlor nas ohrabruje da pustimo život da ide svojim tokom, a ne da očekujemo da se stvari odvijaju onako kako mi zamišljamo da bi trebalo. “Vaš život treba da bude baziran na instinktima“, kaže on i dodaje: “Umesto da razmišljate kako treba da uradite ovo ili ono, dopustite intuiciji da vas vodi. Najsrećniji ljudi otmeno usmeravaju svoj život onako kako bi oni želeli da se odvija, a onda se izmaknu i puste da se sve dešava samo od sebe. Donosite bitne životne odluke, kao što su izbor posla, gde ćete živeti i sa kim ćete provoditi vreme, oslanjajući se na instinkt i osećanja.“ Drugim rečima, nemojte ostajati na nekom poslu samo zbog toga što je dobro plaćen, a ne čini vas srećnim, nemojte živeti u inostranstvu ako vam nedostaje vaša zemlja i, najzad, ne provodite vreme sa ljudima koji vas iscrpljuju ili čine da se loše osećate.“ Ako ne dopustite instinktima da vas vode, vaš um nikad neće biti miran i spokojan“, zaključuje Tejlor.

 

 

PROVERITE da li i vi spadate u grupu onih koji previše brinu? Ako imate tri ili više potvrdnih odgovora, verovatno je vreme da otpočnete detoksikaciju svoga uma...

 

Da li vam se dešava da se budite u tri sata ujutru mučeći sebe mislima o dugovima i o tome kako ih nikad nećete izmiriti?

 

Da li na poslovnom sastanku često mislima odlutate i pitate se šta li je vaš prijatelj zaista hteo da vam kaže onim mejlom ili pak da li ćete ikad sresti Gospodina Pravog?

 

Da li ste opsednuti raskidima iz prošlosti i razlozima zbog kojih je do njih došlo?

 

Da li sve vreme na putu do posla razmišljate o danu koji je pred vama?

 

Da li vam se dešava da svesno pijete napitke s kofeinom kada ste umorni, a zatim postajete osetno razdražljivi?

 

Da li, čim se probudite, imate potrebu da proverite i-mejl, naloge na Tviteru i Fejsbuku i da odmah odgovorite na sve poruke? 

Povezane teme

Fitnes

Let's dance: najbolji plesovi za oblikovanje tela

Različiti plesni stilovi vam mogu pomoći da postanete vitki i fit!

Parfemi

L'Arc - arome arhitekture

Arhitektura se često naziva „zamrznuta muzika“, a parfimerija stalno koristi muzičke pojmove.

Make up

L'Oreal Paris je lansirao zajedničku kolekciju šminke sa Karlom Lagerfeldom

Dizajner Karl Lagerfeld lično je učestvovao u razvoju linije!

Fitnes

Koliko kofeina dnevno sme da se unese

Neka digne ruku onaj ko ima sreće da može da preživi naporan radni dan bez kafe.

Parfemi

Miris kiše: parfemi sa aromom svežine

Parfemi koji mirišu na kišu idealni su za prve dane jeseni.

Trendovi

Izbor urednice lepote: 10 neodoljivih

Septembar...vreme za nove početke!

Make up

Kim Kardašijan je lansirala kolekciju kozmetike sa Vini Harlou

Kim Kardašijan je najavila saradnju sa manekenkom Vini Harlou.

Nega kože

Kako zadržati preplanuli ten do kasne jeseni

Jednostavne preporuke koje će vam omogućiti da zadržite preplanuli ten što je duže moguće.

Fitnes

Kako raditi jogu sa mačkom

Motivacija je potrebna za bilo koji posao - ponekad pronaći je u sportu nije baš jednostavno.

Make up

10 najlepših rumenila za bilo koji ton kože

Napravili smo izbor najneobičnijih rumenila koja će odgovarati vlasnicima svih tipova kože.

Parfemi

Idealni za kancelariju: 6 mirisa sa čistim notama i laganim zvukom

Ova kolekcija sadrži mirise koji neće iritirati vas ili vaše kolege u kancelariji.

Fitnes

Lista nutricionista: proizvodi koji će vam dati energiju

Promena vremena pretvara nas u letargične i pospane ljude.

Kosa

3 načina da imate modernu frizuru ove jeseni

Ideje za sada i za narednu sezonu!

Make up

7 neobičnih činjenica o ruževima koje će vas iznenaditi

Od kosmičke vrednosti do kraljevskog priznanja!