Inspiracija

Modna invazija tufni

Modni svet je definitivno poludeo za tufnama. Novinarka britanskog izdanja magazina GRAZIA Pola Rid izveštava o tome kako je do toga došlo – ekscentričnoj japanskoj umetnici date su odrešene ruke da čuveni Louis Vuitton logo predstavi na svoj način. 

 

Jednostavno morate da volite tufne! Zar nema nešto neodoljivo u njima? I Mark Džejkobs je sigurno mislio tako dok je planirao najnoviju saradnju kuće Louis Vuitton sa Jajoi Kusamom. Japanska umetnica vidi svoj život kao “jednu tačku izgubljenu među milionima drugih”, a njene nedavne retrospektivne izložbe u galeriji Tate Modern u Londonu i muzeju Whitney u Njujorku bile su neka vrsta ode živopisnom svetu tačkica. Takođe, robna kuća Louis Vuitton na Petoj aveniji u Njujorku doživela je Kusama invaziju, tako da je izgledala kao da ima epidemiju šik pegica. Sada se Vuitton Kusama kolekcija zarazno širi svetom i internetom.

 

Ovo nije prvi put da je Mark Džejkobs izveo umetnost iz galerija i jednostavno je smestio u naše ormare. Prethodna saradnja sa Stefanom Sprouzom (još uvek strasno želimo njegove grafiti ešarpe i tašne), Ričardom Prinsom i Takašijem Murakamijem učinila je ove umetnike poznatim i među onima koji verovatno nikad nisu ni prišli blizu neke umetničke galerije.

 

“Ništa nije tako uzbudljivo kao kada zamolimo nekog umetnika da se igra našim proizvodima”, izjavio je Iv Karsel, CEO kuće Louis Vuitton, neposredno pred lansiranje kolekcije u Njujorku. Čak je dopustio da se upotrebi i umetnički tretira i njihov čuveni monogram, koji se inače veoma ljubomorno čuva. Francuski modni gigant odlučio je da, u svrhu ovog projekta, ništa nije sveto. Ubrzo potom čitava Vuitton Kusama kolekcija kofera, ešarpi, tašni, obuće, haljina i mantila našla se u prodaji u Americi i Evropi.

 

Jajoi Kusama je u svojoj 83. godini nesporno najpoznatiji živi umetnik u Japanu. Prvi put došla je u Njujork 1957. i živela u srcu Grinič vilidž zajednice, gde joj je komšija bio niko drugi nego Endi Vorhol. Njena umetnost bila je šezdesetih godina prošlog veka deo kontrakulture (alternativni pokret suprotstavljen vrednostima vladajuće kulture i politike, prim. prev.), a aktivno je podržavala antiratne i pacifističke proteste, uključujući čuveni protest orgiju na jezercetu u dvorištu Muzeja moderne umetnosti u Njujorku 1969. godine.

Kusama boluje od jedne vrste ozbiljnog anksioznog poremećaja i od 1977. svojevoljno živi u jednoj psihijatrijskoj bolnici u Japanu. Kroz svoju umetnost ona izražava svoje opsesivno mentalno stanje, projektujući viziju sveta zarobljenog u beskonačni patern mreža i tački. Nije putovala van zemlje punih 12 godina, ali uspeli su da je ubede da dođe u Njujork na otvaranje izložbe u muzeju Whitney i da prisustvuje lansiranju nove kolekcije u Vuitton prodavnici na Petoj aveniji. “Njujork je veoma bitno mesto za mene”, rekla je ustajući nesigurno iz svojih invalidskih kolica, uzela mikrofon od direktora Iva Karsela i nastavila: “To je mesto gde je Kusama postala Kusama.”

 

Pozdravljena je kao prava zvezda na crvenom tepihu na Petoj aveniji, gde se pojavila obučena u žuto-crnu tufnastu haljinu, sa bob frizurom, u pratnji medicinskih sestara u belim haljinicama i identičnim bob perikama. Gomila prolaznika tiskala se na trotoaru kako bi videla najnoviji Kusama događaj. U muzeju Whitney dočekana je kao neka vrsta živog božanstva, a kritičari su njen rad obasipali hvalospevima govoreći o njegovom vizionarskom intenzitetu.

 

Vuitton predstavlja vodeći brend na polju saradnje s umetnicima. Tajna uspeha leži u načinu na koji se prenosi strast kolekcionara i kreatora, a ne u rigidnosti akademskog sveta. Za to je veoma zaslužna i Fej Mekleod, umetnički direktor i tajno oružje Louisa Vuittona u kreiranju vizuelnog identiteta. Ona je provela nekoliko nedelja radeći sa Kusaminim timom, kako bi napravili model umetnice u prirodnoj veličini. Rezultat je  zapanjujuće verodostojna lutka u izlogu prodavnice, koja je izgledala kao da će svakog trenutka da mahne kroz snežnu oluju crvenih i belih tufni.

 

Mark i Kusama upoznali su se 2006. kada je dizajner boravio u Japanu. “Upoznao sam Jajoi u njenom studiju”, priseća se on. “To je bilo zaista posebno iskustvo. Pričali smo o strasti stvaranja umetničkog dela. Ona je izuzetno draga i prijatna žena. Sa velikim zadovoljstvom mi je predstavila Louis Vuitton Speedy tašnu, koju je ona ručno oslikala. Tada je i začeta ideja o eventualnoj saradnji. Osmislili smo ovaj projekat, a ona je odgovorila na najbolji mogući način.” dodaje Mark. “Kreirali smo cipele, svilene haljine, mantile sa njenim tačkama štampanim preko našeg monograma. Za mene Louis Vuitton monogram i Kusama tačke predstavljaju večne i neprocenjive vrednosti. Takođe, nadam se da će ova saradnja dovesti rad ove izuzetne žene do jedne nove publike, koja do sada nije imala priliku da se sa njim susretne.”

Povezane teme

Vesti

Izbliza: prolećne sandale Sophia Webster

Cvetni print krasi celu površinu sandala, uključujući i đon!

Street style

Irina Šajk i druge poznate ličnosti u eko kaputima Max Mara

Eko kaput Max Mara – omiljeni odevni komad poznatih dama.

Vesti

Dior je predstavio novu verziju klasične torbe Lady Dior

U sezoni proleće/leto 2020. godine, modna kuća Dior predstavila je ažuriranu verziju svoje klasične Lady Dior torbe.

Vesti

Pariski duh: Celine reklamna kampanja proleće/leto 2020.

Francuska modna kuća Celine predstavila je novu reklamnu kampanju za sezonu proleće/leto 2020, čiji je glavni lik bila britanski model Fran Samers.

Vesti

Kristen Stjuart u novoj Chanel Ready-To-Wear kampanji proleće/leto 2020

Kristen Stjuart ambasador brenda Chanel od 2015. godine lice je kampanje za sezonu proleće/leto 2020, koju je fotografisao Žan Baptist Mondino.

Vesti

Igra skraćenica: Prada proleće/leto 2020. reklamna kampanja

Modna kuća Prada predstavila je novu reklamnu kampanju za proleće/leto 2020 u kojoj je organizovala igru akronima.

Stil dana

Nijansa nane - najsvestranija boja koju možete nositi ovog proleća

Delikatna, ženstvena i ultra šik: otkrijte sa nama jednu od neophodnih boja proleća, zelenu nijansu nane.

Inspiracija

Najneobičnije torbe koje je Karl Lagerfeld kreirao za Chanel

Karl Lagerfeld postao je kreativni direktor francuske modne kuče Chanel 1983. godine.

Piste

MFW: kolekcija Fendi - snaga ružičaste

Modna revija Fendi predviđa zimu napravljenu od ružičastih nijansi, sjajne svile i novog koncepta odevanja.