PROMO

Ritual ispijanja kafe – kafa kao simbol socijalizacije

Nekada su nam bake govorile da će nam od kafe izrasti rep, dok su istovremeno sa komšinicama ispijale svoju petu kaficu toga dana. Ipak, mladi ne mogu odoleti čarima ovog napitka, te već u tinejdžerskim danima traže onaj koji prija njihovim čulima i koji ih uvodi u svet odraslih. U svet kafe ulazimo sa oko 16 godina kada počnemo da ispijamo naše prve šoljice kafe. Istraživanje* koje je GfK za potrebe kompanije Nestlé sproveo na mladima uzrasta od 15 do 25 godina u Srbiji dalo je više nego zanimljive odgovore na pitanje kako i sa kim pijemo kafu i između ostalog, razbilo najčešće predrasude koje imamo u vezi sa percepcijom pravih prijateljstava. Istraživanje je naime pokazalo da mladi vole instant kafe, gde se pre svega opredeljuju za Nescafé 3u1, koja je prvo poslastica, ali veoma brzo postaje važan faktor socijalizacije.

 

Iste one bake i mame, koje su nam branile kafu dok smo bili deca, obično istu kritiku upućuju i mladima kada koriste društvene mreže. Uvreženo verovanje starijih generacija jeste da Facebook i ostale društvene mreže ubijaju druženje. Istina je međutim, malo drugačija. Čovek je po svojoj prirodi socijalno biće i ima potrebu da komunicira sa drugim ljudima, da sa njima gradi različite vrste odnosa. Ukoliko ste društveni po prirodi, bićete aktivni na društvenim mrežama, ali ćete imati i mnogo prijatelja – u klasičnom smislu. Imaćete dakle i online i offline prijatelje, jer ćete tako ispoljavati svoju prirodu. Oni stidljiviji, introvertniji, lakše će stupati u komunikaciju putem društvenih mreža, ona će im možda biti od pomoći. Međutim, priroda naših prijateljstava na mreži i u životu dosta je različita. S jedne strane, internet prijateljstva su praktičnija, ali ne treba gubiti iz vida činjenicu da u stvarnom životu pravo prijateljstvo ipak znači mnogo više od prihvatanja neke osobe za prijatelja na društvenim mrežama.

Kako nam kafa može pomoći da proverimo koliko zaista imamo pravih prijatelja i koliko nam je stalo do njih otkrio nam je onaj uz koga veliki broj naših sugrađana pije svoju „prvu jutarnju“, Dragan Ilić, radijski i TV voditelj i psiholog po obrazovanju. „Pošto je ispijanje kafe omiljeni oblik druženja među mladima uzrasta od 15 do 25 godina napravite mali eksperiment. Proverite koliko prijatelja imate na Facebook-u i  sa koliko njih biste poželeli da u kafiću ili kod kuće popijete kafu?“, predlaže naš sagovornik. Verovatno ćete otkriti da vam svi prijatelji i nisu baš toliko bliski da biste poželeli da sa njima provedete vreme i offline.

Dakle, lepo je imati prijatelje i lajkove na FB ili nekoj drugoj mreži, ali ćete pravo prijateljstvo prepoznati samo druženjem uživo. Kako izgleda kada se nakon dužeg vremena okupe #PraviPrijatelji uz šoljicu Nescafé 3u1 možete pratiti na linku: http://bit.ly/2k6vcka

 

*Istraživanje pod nazivom „Friendship module“, izrađeno u novembru 2016. godine za potrebe kompanije Nestlé, sproveo je GfK na uzorku od 400 učesnika uzrasta od 15 do 25 godina, na nivou cele Srbije i uzorku koji je činio podjednak procenat muške i ženske populacije

Povezane teme

PROMO

Beograd postao svetska prestonica patika

Prvi festival patika Sneakerville powered by Buzz i Tike, za samo jedan dan okupio je više od dvadeset hiljada ljubitelja patika i urbane street kulture, na prostoru Luke Beograd.

PROMO

Izabrani finalisti takmičenja Discovered by Coke

Izborom četvoro finalista, prvog online muzičkog takmičenja Discovered by Coke, potraga za muzičkom zvezdom Srbije približava se završnici.

PROMO

L'adresse restoran - mirisi i ukusi francuske kuhinje u Beogradu

Sinoć je u vračarskom Saint Ten Hotelu, u prisustvu mnogobrojnih zvanica i predstavnika medija, otvoren francuski restoran L'Adresse.

PROMO

Party sa Sarom Jo i trka za selfie u Ada Mall-u

Najmlađi šoping centar u Beogradu, ADA MALL, sinoć je okupio veliki broj tinejdžera na partiju koju je priredila trenutno najveća domaća pop zvezda mlađe generacije, SARA JO.

PROMO

Ugledni inovatori postali ambasadori pokreta "Moja inovacija"

Inovacija danas jeste ključ za ostvarenje životnih ciljeva, do nje dolazimo ako sledimo svoje snove.

PROMO

Svet bez otpada – ambiciozan i hrabar potez

Kao svetski lider u proizvodnji najpoznatijih svetskih napitaka, kompanija Coca-Cola je među prvima prepoznala značaj sakupljanja i recikliranja ambalažnog otpada.

PROMO

Bolje mesto za život svih nas

Brojni su načini da planetu i naše okruženje učinimo boljim mestom za život, a jedan od njih je i briga o životinjama oko nas. 

PROMO

Najaktuelnije muzičke zvezde stižu na „Sneakerville“

Pripreme za najveći festival patika su već uveliko u toku!

PROMO

Avon predstavio Distillery – svoju prvu vegan skin-care kolekciju

Kao odgovor na sve veću potrebu potrošača širom sveta da odgovorno biraju i konzumiraju proizvode, ali i čvrsto verujući da je čista lepota definisana savesno kreiranim proizvodima...

PROMO

Nova kolekcija Pandora Me

Na naše tržište stigla je nova kolekcija Pandora Me.

PROMO

Žurka sa Sarom Jo u Ada Mall-u

Trenutno najveća domaća pop zvezda mlađe generacije, SARA JO, u četvrtak 10. oktobra, održaće svoj koncert u najlepšem šoping centru u Beogradu, ADA MALL-u.

PROMO

Pogledajte celu Giambattista Valli x H&M kolekciju

H&M ekskluzivno objavljuje lookbook iz kolekcije Giambattista Valli x H&M na kojem je radio fotograf Kajl Viks zajedno sa stilistkinjom Đovanom Bataljom Engelbert.

PROMO

Nova domaća serija „Dug moru“ premijerno na Superstar TV

Dugo očekivana nova serija „Dug moru“ u režiji Gorana Gajića premijerno će se emitovati na Superstar TV kanalu svake nedelje od 6. oktobra, od 21 čas, dok će reprizna emitovanja bi...

PROMO

Ekskluzivni Ugg modeli samo u Fashion&Friends prodavnicama

Odvažna, upečatljiva i sa stilom – nova UGG kolekcija oduševiće istinske ljubitelje američkog brenda koji godinama čvrsto stoji na tronu svetske urbane modne scene.

PROMO

Zabavno druženje za pamćenje s modnim blogerkama #parfoisandfriends

Vodeći brend modnih dodataka u Europi – Parfois, prošlog je vikenda u Beogradu okupio poznate modne blogerke iz pet različitih država u regiji. Parfois u svojoj novoj kampanji za k...