PROMO

Ritual ispijanja kafe – kafa kao simbol socijalizacije

Nekada su nam bake govorile da će nam od kafe izrasti rep, dok su istovremeno sa komšinicama ispijale svoju petu kaficu toga dana. Ipak, mladi ne mogu odoleti čarima ovog napitka, te već u tinejdžerskim danima traže onaj koji prija njihovim čulima i koji ih uvodi u svet odraslih. U svet kafe ulazimo sa oko 16 godina kada počnemo da ispijamo naše prve šoljice kafe. Istraživanje* koje je GfK za potrebe kompanije Nestlé sproveo na mladima uzrasta od 15 do 25 godina u Srbiji dalo je više nego zanimljive odgovore na pitanje kako i sa kim pijemo kafu i između ostalog, razbilo najčešće predrasude koje imamo u vezi sa percepcijom pravih prijateljstava. Istraživanje je naime pokazalo da mladi vole instant kafe, gde se pre svega opredeljuju za Nescafé 3u1, koja je prvo poslastica, ali veoma brzo postaje važan faktor socijalizacije.

 

Iste one bake i mame, koje su nam branile kafu dok smo bili deca, obično istu kritiku upućuju i mladima kada koriste društvene mreže. Uvreženo verovanje starijih generacija jeste da Facebook i ostale društvene mreže ubijaju druženje. Istina je međutim, malo drugačija. Čovek je po svojoj prirodi socijalno biće i ima potrebu da komunicira sa drugim ljudima, da sa njima gradi različite vrste odnosa. Ukoliko ste društveni po prirodi, bićete aktivni na društvenim mrežama, ali ćete imati i mnogo prijatelja – u klasičnom smislu. Imaćete dakle i online i offline prijatelje, jer ćete tako ispoljavati svoju prirodu. Oni stidljiviji, introvertniji, lakše će stupati u komunikaciju putem društvenih mreža, ona će im možda biti od pomoći. Međutim, priroda naših prijateljstava na mreži i u životu dosta je različita. S jedne strane, internet prijateljstva su praktičnija, ali ne treba gubiti iz vida činjenicu da u stvarnom životu pravo prijateljstvo ipak znači mnogo više od prihvatanja neke osobe za prijatelja na društvenim mrežama.

Kako nam kafa može pomoći da proverimo koliko zaista imamo pravih prijatelja i koliko nam je stalo do njih otkrio nam je onaj uz koga veliki broj naših sugrađana pije svoju „prvu jutarnju“, Dragan Ilić, radijski i TV voditelj i psiholog po obrazovanju. „Pošto je ispijanje kafe omiljeni oblik druženja među mladima uzrasta od 15 do 25 godina napravite mali eksperiment. Proverite koliko prijatelja imate na Facebook-u i  sa koliko njih biste poželeli da u kafiću ili kod kuće popijete kafu?“, predlaže naš sagovornik. Verovatno ćete otkriti da vam svi prijatelji i nisu baš toliko bliski da biste poželeli da sa njima provedete vreme i offline.

Dakle, lepo je imati prijatelje i lajkove na FB ili nekoj drugoj mreži, ali ćete pravo prijateljstvo prepoznati samo druženjem uživo. Kako izgleda kada se nakon dužeg vremena okupe #PraviPrijatelji uz šoljicu Nescafé 3u1 možete pratiti na linku: http://bit.ly/2k6vcka

 

*Istraživanje pod nazivom „Friendship module“, izrađeno u novembru 2016. godine za potrebe kompanije Nestlé, sproveo je GfK na uzorku od 400 učesnika uzrasta od 15 do 25 godina, na nivou cele Srbije i uzorku koji je činio podjednak procenat muške i ženske populacije

Povezane teme

PROMO

NIKE šalje jaku poruku protiv rasizma

U znak protesta povodom smrti troje Afroamerikanaca koji su tokom ove godine stradali zbog boje svoje kože u Sjedinjenim Američkim Državama, brend NIKE je po prvi put u istoriji pr...

PROMO

Vrhunska kamera Huawei P40 Pro telefona za vrhunske fotke na društvenim mrežama

Svi znamo da je Huawei P serija sinonim za fotografije profesionalnog kvaliteta. Iz godine u godinu, Huawei radi na unapređivanju pametnih telefona, kako bi svojim korisnicima pruž...

PROMO

Šoping centar Promenada Novi Sad od ovog vikenda ponovo otvoren za sve posetioce

U petak, 22. maja, šoping centar Promenada otvoren je u skladu sa zakonomi dobijenom upotrebnom dozvolom broj ROP-NSD-1589-IUP-30/2020 i uz dodatne mere zaštite preporučene od stra...

PROMO

Ponovo zajedno vikend popusti

Osluškujemo potrebe svakog potrošača i pružamo osećaj sigurne i pouzdane kupovine.

PROMO

Usisivač izvan granica uobičajenog

Tako fleksibilan. Tako snažan. Tako brz.

PROMO

Sedam godina mesto koje spaja

Šoping centar Stadion, tri dana rođendanskog slavlja

PROMO

Forever Friends fondacija donirala 100.000 evra za borbu protiv korona virusa

Forever Friends – humanitarna fondacija kompanije Fashion Company donirala je sto hiljada evra u dinarskoj protivvrednosti Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje, kao podršku...

PROMO

HUAWEI P40 serija najavljuje doba vizionarske fotografije

Uz najveći Huawei CMOS senzor do sada, flegšip telefoni HUAWEI P40 serije nude celodnevne Super Definition fotografije sa moćnim kamerama, visokim 5G performansama i vrhunskim diz...

PROMO

Reverse your Air Max Day, Stay at home

U vreme kada smo prisiljeni da ostanemo kod kuće, da se odreknemo druženja i aktivnosti na otvorenom kako bi spasili sebe, svoje najbliže a i sve oko nas, bitno je da pronađemo neš...

PROMO

VIKEND ZA PAMĆENJE: Ada Mall vas poziva da uživate u bogatom programu i brojnim iznenađenjima

Povodom Dana žena, događaj pod nazivom „Vikend za dame“ održava se 7. i 8. marta u šoping-centru Ada Mall, na poslednjem spratu. Sve pripadnice lepšeg pola moći će da uživaju u bog...

PROMO

Jennifer Lopez ponovo u glavnoj ulozi reklamne kampanje brenda Guess

Američki brend GUESS ovog proleća ponosno predstavlja glumicu, pevačicu, preduzetnicu i modnu ikonu Jennifer Lopez kao zaštitno lice nove advertising kampanje Guess & Marciano.

PROMO

TI SI JEDINSTVENA

Bogat program povodom obeleževanja Dana žena u Stadion šoping centru

PROMO

Unesite svežinu prirode u svoj novi život – BW Aqua i BW Verde

Zamislite da živite svoje snove – život ispunjen umirujućim vibracijama iz prirode, gde je bujno zelenilo vaš prvi sused.

PROMO

RESERVED – moderna romantika za proleće 2020.

Na posebnom press brunch-u upriličenom u najvećoj prodavnici u ADA MALL-u, predstavljeni su najveći aduiti kolekcije proleće/leto 2020

PROMO

H&M predstavio studio kolekciju za proleće/leto 2020 na događaju na Beverli Hilsu

Sinoć je u ambijentu svetlucave panorame Los Anđelesa i okeana predstavljena kolekcija Studio za proleće/leto 2020.