PROMO

Ritual ispijanja kafe – kafa kao simbol socijalizacije

Nekada su nam bake govorile da će nam od kafe izrasti rep, dok su istovremeno sa komšinicama ispijale svoju petu kaficu toga dana. Ipak, mladi ne mogu odoleti čarima ovog napitka, te već u tinejdžerskim danima traže onaj koji prija njihovim čulima i koji ih uvodi u svet odraslih. U svet kafe ulazimo sa oko 16 godina kada počnemo da ispijamo naše prve šoljice kafe. Istraživanje* koje je GfK za potrebe kompanije Nestlé sproveo na mladima uzrasta od 15 do 25 godina u Srbiji dalo je više nego zanimljive odgovore na pitanje kako i sa kim pijemo kafu i između ostalog, razbilo najčešće predrasude koje imamo u vezi sa percepcijom pravih prijateljstava. Istraživanje je naime pokazalo da mladi vole instant kafe, gde se pre svega opredeljuju za Nescafé 3u1, koja je prvo poslastica, ali veoma brzo postaje važan faktor socijalizacije.

 

Iste one bake i mame, koje su nam branile kafu dok smo bili deca, obično istu kritiku upućuju i mladima kada koriste društvene mreže. Uvreženo verovanje starijih generacija jeste da Facebook i ostale društvene mreže ubijaju druženje. Istina je međutim, malo drugačija. Čovek je po svojoj prirodi socijalno biće i ima potrebu da komunicira sa drugim ljudima, da sa njima gradi različite vrste odnosa. Ukoliko ste društveni po prirodi, bićete aktivni na društvenim mrežama, ali ćete imati i mnogo prijatelja – u klasičnom smislu. Imaćete dakle i online i offline prijatelje, jer ćete tako ispoljavati svoju prirodu. Oni stidljiviji, introvertniji, lakše će stupati u komunikaciju putem društvenih mreža, ona će im možda biti od pomoći. Međutim, priroda naših prijateljstava na mreži i u životu dosta je različita. S jedne strane, internet prijateljstva su praktičnija, ali ne treba gubiti iz vida činjenicu da u stvarnom životu pravo prijateljstvo ipak znači mnogo više od prihvatanja neke osobe za prijatelja na društvenim mrežama.

Kako nam kafa može pomoći da proverimo koliko zaista imamo pravih prijatelja i koliko nam je stalo do njih otkrio nam je onaj uz koga veliki broj naših sugrađana pije svoju „prvu jutarnju“, Dragan Ilić, radijski i TV voditelj i psiholog po obrazovanju. „Pošto je ispijanje kafe omiljeni oblik druženja među mladima uzrasta od 15 do 25 godina napravite mali eksperiment. Proverite koliko prijatelja imate na Facebook-u i  sa koliko njih biste poželeli da u kafiću ili kod kuće popijete kafu?“, predlaže naš sagovornik. Verovatno ćete otkriti da vam svi prijatelji i nisu baš toliko bliski da biste poželeli da sa njima provedete vreme i offline.

Dakle, lepo je imati prijatelje i lajkove na FB ili nekoj drugoj mreži, ali ćete pravo prijateljstvo prepoznati samo druženjem uživo. Kako izgleda kada se nakon dužeg vremena okupe #PraviPrijatelji uz šoljicu Nescafé 3u1 možete pratiti na linku: http://bit.ly/2k6vcka

 

*Istraživanje pod nazivom „Friendship module“, izrađeno u novembru 2016. godine za potrebe kompanije Nestlé, sproveo je GfK na uzorku od 400 učesnika uzrasta od 15 do 25 godina, na nivou cele Srbije i uzorku koji je činio podjednak procenat muške i ženske populacije

Povezane teme

PROMO

Unesite svežinu prirode u svoj novi život – BW Aqua i BW Verde

Zamislite da živite svoje snove – život ispunjen umirujućim vibracijama iz prirode, gde je bujno zelenilo vaš prvi sused.

PROMO

RESERVED – moderna romantika za proleće 2020.

Na posebnom press brunch-u upriličenom u najvećoj prodavnici u ADA MALL-u, predstavljeni su najveći aduiti kolekcije proleće/leto 2020

PROMO

H&M predstavio studio kolekciju za proleće/leto 2020 na događaju na Beverli Hilsu

Sinoć je u ambijentu svetlucave panorame Los Anđelesa i okeana predstavljena kolekcija Studio za proleće/leto 2020.

PROMO

Neka nas ljubav pokrene

Ovog vikenda Stadion Shopping centar pokrenuće lavinu ljubavi.

PROMO

Moderan izgled novog NIKE Air Max 90 modela inspirisan devedesetim

U svetu sportske obuće,usavršavanje i prilagođavanje starijih modela patika nije redak slučaj. Najveći sportski brendovi trude se da inovativnim dizajnom unaprede njihovenajčuvenij...

PROMO

H&M i Helena Kristensen najavljuju capsule kolekciju

H&M najavljuje saradnju sa fotografkinjom, kreativnom direktorkom i legendarnom manekenkom  Helenom Kristensen, poznatom i po svom oštrom oku i upečatljivim fotografijama.

PROMO

Galentine’s Day 2020 - proslava ženskog prijateljstva

Dan pre Dana zaljubljenih, 13. februar, možda nije zvanični praznik, ali obeležava se kao “Galentine’s day” odnosno dan koji slavi ljubav između Vas i Vaših prijateljica.

PROMO

Praznično iskustvo koje postaje sve bolje

Pored vesele atmosfere koju sa sobom nosi prednovogodišnji period, zima nam donosi i neke specifične izazove – fizičke, psihičke i emotivne.

PROMO

Prestupna 2020. godina poziva na izazove

Nova godina je baš iza ugla, a sa njom i nova prilika da izazovemo sebe i ostvarimo sve što do sada nismo. Optimisti će se posebno radovati poklonu koji će nam 2020. darovati, a...

PROMO

Stigli su NUXE praznični-setovi

Obzirom da smo uvereni kako ne postoje ljubiteljke kozmetike koje ne vole da dobiju set fine i glamurozne kozmetike na poklon, ove smo godine pripremili čak 5 neodoljivih poklon-se...

PROMO

Guess praznična kampanja inspirisana duhom starog Holivuda

Omiljeni američki modni brend GUESS lansirao je novu reklamnu kampanju koja prikazuje najtraženiji izgled za predstojeće praznike, samo delom Erin Cummins i poznatim glumcima Kelli...

PROMO

Neka vaš praznični outfit zablista Shoestar obućom!

Započnite odabir prazničnog outfita odabirom obuće koja će istaći Vaš lični stil i učiniti da zasijate poput prave zvezde, u modelima svetskih brendova, odabranih za Vas od strane...

PROMO

Otvoren XYZ fashion store u Rajićeva shoping centru

XYZ Fashion Store je sinoć otvorio vrata nove radnje u Rajićeva Shopping Centru. Tom prilikom okupli su se poznati prestonički ljubitelji mode. 

PROMO

Posebni trenuci za zbližavanje

SHEBA® veruje da su mačke zaista posebna bića. Graciozne i pune samopouzdanja, mačke su pravi majstori zavođenja.

PROMO

Nespresso praznični momenti inspirisani nordijskim ukusima

Približavaju se praznici koje proslavljamo sa svojim najdražim i najbližim sa kojima delimo i specijalne momente uživanja u kafi.