PROMO

Zašto je kafa toliko magična?


Da li i vi spadate u milione onih koji ne otvaraju oči, dok ujutru ne osete miris tog čarobnog napitka - kafe?

Iako su vam u detinjstvu pretili da će vam ukoliko probate kafu “izrasti rep”, sigurni smo da vas nisu dovoljno zaplašili i da danas ne započinjete dan bez ovog tradicionalnog crnog eliksira.

Na stranu kapućino, espreso, ajs kafa i sve ostale varijacije njenog veličanstva - miris dobre tradicionalne kafe se ne može uporediti ni sa čim drugim.

Dan bez kafe i nije neki dan, pa nije slučajno i to da miris kafe spada u jedan od najlepših na svetu.

Dobar deo populacije započinje svoj dan uz kafu i čitanje vesti, uz ispijanje kafe se prepričavaju kuloarski tračevi, uz nju se tuguje i druguje, a mnogi od njih vole da je gustiraju tokom celog dana.

Šta je to toliko magično kod kafe?

Ima mnogo stvari koje ne možete, a da ne volite u vezi kafe. Najpraktičniji razlog - a možda i najpopularniji je što nas kafa drži budnima. Ako imate mnogo posla ili neki drugi razlog da ostanete budni, kafa vas “podiže” i stimuliše vaš mozak.

Ona ne dozvoljava da padnete u nesvest. Ona smiruje nervozu. Ona vas opušta.

Zvuči kao kliše, ali je istina. Zbog svojih stimulativnih kvaliteta, osobe koje piju kafu mnogo su opuštenije. Zato, ukoliko ujutru na putu do posla viđate namrgođene ljude - budite sigurni da nisu popili svoju jutarnju dozu… kafe.

Novija istraživanja ukazuju da kafa može imati i blagotvoran efekat na zdravlje čoveka, pre svega zbog visokog sadržaja antioksidanasa.

Kafa je izgovor da se vidite sa prijateljima ili da pozovete devojku na piće, pa su rečenice “Vidimo se na kafi” ili “Svrati na kafu“ postale deo naše tradicije.

Rituali pripreme i ispijanja tradicionalne kafe se razlikuju od zemlje do zemlje, a nama je najbliži onaj koji su nam preneli Turci, pa je iz tog razloga pijemo ili gorku, sa malo šećera ili pak uz dodatak mleka.

U stvari, možda kafa i ne bi postala tako omiljeni slatko-gorak napitak da slavna sultanija Hurem, supruga Sulejmana Veličanstvenog, u želji da ublaži gorak ukus napitka koji je prvi put probala na ulicama Konstantinopolja, nije ublažila gutljaj kafe kockom ratluka. Nakon toga, više ništa nije bilo isto, i kafa je postala hit.

Dvorski majstori za kafu, imali su i po 10 asistenata, koji su za cilj imali da od zrnevlja arabike, stvore mleveni prah (danas najsličniji teksturi tradicionalne kafe koju pijemo), koja je kasnije vrila u bakarnim džezvama pomešana sa šećerom.

Bilo kako bilo, možda i vi spadate u one koji ni na putovanje ne kreću bez minimum 200g omiljene mlevene mešavine, jer kako se razbuditi bez svog omiljenog darkerskog napitka koji tamo preko granice nema taj ukus i aromu na koju ste navikli?

Sezona odmora je upravo otpočela, pa se iz tog razloga potrudite da se među japankama, kupaćim kostimima i slamnatim šeširima u vašem koferu nađe i nova JACOBS tradicionalna turska kafa posebno napravljena za srpske kavopije!

Ne prepuštajte ništa slučaju - odmor ne smete provesti namrgođeni.

Foto: Unsplash.com & Jacobs

 

Povezane teme

PROMO

Plazma filmski pozdrav iz Sarajeva 2019

Brend Plazma kompanije Bambi je i ove godine bio srebrni sponzor Sarajevo Film Festivala...

PROMO

Oni ruše granice: deca iz celog regiona zajedno u novom projektu

Prvi put „zlatna“ deca iz celog regiona zajedno u projektu „Ready for School“.

PROMO

Lilly i Gillette obradovali svoje verne potrošače

Kompanija Lilly Drogerie već mesec dana nagrađuje svoje verne potrošače zajedno sa dugogodišnjim partnerima koji su deo porodice Lilly drogerija.

PROMO

Liu Jo #glamourizing – cveće kao simbol nežnosti i sofisticiranosti

Treće poglavlje koje predstavljaju Anna Ewers i Mert&Marcus govori o evoluciji koncepta, godinu dana nakon njegovog lansiranja...

PROMO

Adidas Ozweego su patike koje su ti definitivno potrebne ove sezone

Sneaker klasik iz ’90. ugledao je svetlost dana u potpuno novom ruhu.

PROMO

H&M sarađuje sa legendarnim britanskim brendom Richard Allan

H&M najavljuje kolaboraciju sa eklektičnim britanskim brendom Richard Allan, osnovanim 1962. godine, koji je poznat po svojim čuvenim maramama sa odvažnim printom, apstraktnim šara...

PROMO

Lois & Klark u novoj kampanji multibranda FASHION&FRIENDS

Momak skriven iza maske novinara štrebera i neustrašiva reporterka glavni su protagonisti kampanje “When Lois meets Klark”.

PROMO

Lilly i Dove svečano obeležili početak zajedničke akcije popusta

Kompanija Lilly Drogerie i brend Dove pokrenuli su akciju „Lilly & Dove Vas vole i misle na Vas“ u trajanju od 22. jula do 4. avgusta, tokom koje će svi kupci imati priliku da ostv...

PROMO

Sve što očekuješ od maskare u jednoj bočici

Nova Avon maskara za maksimalan efekat u jednom potezu

PROMO

2PAC tribute kapsula brenda REPLAY

Replay Tribute je projekat ograničenih (limited-edition) kolekcija koji je inspirisan velikanima iz prošlosti koji još uvek utiču na čitave generacije. Nakon odavanja počasti Nirva...

PROMO

Imate li planove za subotu?

Posetite Fashion Park, jer se sprema prvi veliki OUTLET SHOPPING DAY!

PROMO

Beograd dobija novi luksuzni kondominijum - Merin Hill

Najbolje mesto za život je neosporno ono koje pruža najviše mogućnosti.

PROMO

Prvi put u Srbiji: adidas x Yohji Yamamoto „Y-3“ kolekcija

Ekskluzivna kolekcija brendova adidas Originals i Yohji Yamamoto sada je dostupna u Tike šopu...