Intervju

H&M Conscious Exclusive 2017 - Q&A SA NATALIOM VODIANOVOM

Poznata manekenka je u posebnom intervjuu otkrila šta za nju znači održivost, koji je njen omiljeni odevni komad iz H&M Conscious Exclusive kolekcije i mnoge druge stvari...

Šta za Vas znači održivost?

Održivost je za mene veoma važna i predstavlja nešto sa čime svi mi treba da se bavimo. To je odgovornost svake moderne osobe koja razmišlja u korak ispred vremena, svesna je svoje okoline i u stanju je da utiče na nju i na čitav svet. A kada kažem svake osobe, tu mislim od pojedinaca koji vladaju državama pa sve do potrošača koji biraju šta će kupiti. Svako ko ide u kupovinu treba da razmišlja o održivosti.

Šta je održivi stil?

To su dve stvari - šta kupujete i način na koji to radite, ali i kako nosite izabrani komad. Uvek gledajte na etiketi da li je odeća izrađena od održivih materijala i nemojte se plašiti da pitate prodavce. Počela sam da duže nosim stvari i da ih sve manje kupujem, sada to činim samo onda kada su mi nove stvari zaista neophodne. Takođe, odeću recikliram i čuvam je, posebno za moju decu. Na primer, moje drugo dete sada nosi odeću svog starijeg brata. Meni je to kao majci jako slatko, a takođe je i u službi održivog razvoja.

Šta za Vas znači biti lice nove H&M Conscious Exclusive kampanje?

Bila sam jako srećna i uzbuđena kada su me pozvali, pošto je celokupna ideja o osvešćenosti meni vrlo bliska. Od pre 12 godina imam svoju humatiranu fondacija “Golo srce”, a veliki deo života sam provela u darivanju i pomaganju. Oduvek sam želela da radim sa H&M-om pošto oni prvi pokreću stvari u modnoj industriji, posebno uzimajući u obzir njihov pionirski rad po pitanju održivosti.

Šta možete da nam kažete o tkaninama i materijalima koji se koriste u Conscious Exclusive?

Ono što najviše volim u ovom projektu je predanost H&M-a održivosti. Proveli su toliko vremena u radionicama i u radu sa dobavljačima kako bi razvili održivu tkaninu. Neverovatno je da oni koriste tkaninu BIONIC® koja je izrađena od ostataka plastike sa obala, puteva i pretvaraju je u nešto lepo i korisno. Sa druge strane, fantastično je da H&M sve ovo ne želi da zadrži samo za sebe. Oni žele da njihovi dobavljači ova znanja podele sa svima u modnoj industriji, kao i da inspirišu druge brendove da slede njihov put prema održivosti.

Koji je Vaš omiljeni komad iz Concuisous Exclusive kolekcije?

Zaljubljena sam u prekrasnu večernju haljinu koja je  izrađena od recikliranog otpada sa obala. Tkanina je tako meka i prilagodljiva, što daje osećaj posebnosti dok se nosi. Radi se o prelepoj haljini i zaista je neverovatno da je izrađena od plastičnih boca i drugog otpada. Nestrpljiva sam i jedva čekam da je nosim tokom predstojeće prolećne i letnje sezone.

Šta mislite o  naporima H&M-a u vezi sa održivošću?

Akcije H&M-a su u tom smislu veoma inspirativne. Napravili su snažne i impresivne korake, održive ciljeve i odlučno im idu u susret. Jedna od najvažnijih je upravo odluka da se u proizvodnji koristi samo održiv pamuk do 2020. godine, sa vizijom da se upotrebljavaju samo reciklirani i održivi materijali. Concisious Exclusive kolekcija ima veoma posebne komade, a tokom cele godine H&M ide ka sve većoj održivosti, te kupci uvek mogu pronaći ove proizvode u njihovim prodavnicama.

Kako mislite da ljudi treba da uvrste održivost kao deo svog života?

Postoji toliko toga što svi mi možemo da učinimo u svakodnevnom životu. Ja ću definitivno dati sve od sebe koliko god je to moguće – od zavrtanja slavine dok perem zube, tuširanja umesto kupanja u kadi, pa sve do kupovine organske hrane u održivom pakovanju. Zahvaljujući ovoj kampanji naučila sam mnogo i smatram da je veoma važno da čovek uvek bude spreman da se usavršava i napreduje.

Da li imate neke modne savete u skladu sa principom održivosti?

Održivost u modi nije samo u vezi sa dizajnom i proizvodnjom odeće, ona se takođe tiče i načina korišćenja i čuvanja. Treba da pokušamo da odeću peremo što je manje moguće, a kada to činimo da je na niskim temperaturama, kao i da je ostavimo da se sama osuši umesto da je stavimo u mašinu za sušenje veša. Nosite odeću što je duže moguće i obavezno je reciklirajte, umesto bacanja. Zanimljivo je kako uvek može da se napravi nešto novo od starog komada garderobe.

Na koji način koristite vašu slavu kako biste promovisali prave vrednosti?

Pre 12 godina pokrenula sam “Golo srce” fondaciju sa ciljem da deci obezbedimo bezbedno mesto za igranje u urbanim sredinama u Rusiji. Do sada smo izgradili 177 igrališta, a takođe smo pokrenuli i novi projekat za izgradnju sistema podrške za decu sa posebnim potrebama i njihove porodice. Tu realizujemo brojne aktivnosti – od organizovanja tribina do finansiranja letnjih kampova za obuku nastavnika kako da rade sa decom sa posebnim potrebama.

Razmišljala sam o svojim humanitarnim aktivnostima, sa željom da ih što više proširim širom sveta, te smo 2015. godine lansirali aplikaciju Elbi koja služi za onlajn doniranje humanitarnih priloga. Za mene lično, humanitarni rad i darivanje predstavlja najvažniji deo mog posla i nadam se da će ono obeležiti celokupnu moju karijeru. 

Povezane teme

U fokusu

U Švedskoj postoji "ostrvo ideja" na kojem možete besplatno živeti

Želite li da boravite besplatno na ostrvu u Švedskoj?

U fokusu

Objavljena lista najbogatijih porodica na svetu

Američka novinska agencija Bloomberg objavila je rangiranje najbogatijih svetskih porodica.

U fokusu

Princ Hari: "Megan i ja ćemo imati najviše dvoje dece"

Dok Kejt Midlton planira četvrto dete, vojvoda od Saseksa izveštava da ne želi više od dvoje dece.

U fokusu

Alacati - najrelevantnija letnja destinacija

Otkrivanje Turske sa nove strane.

U fokusu

Grazia istraživanje - Kapitalizam u znaku duge

Rekordan broj kompanija mode i lepote tokom proteklog meseca prajda prodavao je multikolorne proizvode.

U fokusu

Sara Džesika Parker je lansirala sopstveno vino

56-godišnjoj glumici ne nedostaje energije i kreativnosti...

U fokusu

Lego je objavio set kockica posvećen seriji "Prijatelji"

Proslavu 25. godišnjice serije „Prijatelji“ podržali su mnogi poznati brendovi.

U fokusu

Otvoren karirani pop-up Christian Dior u londonskom Harrods-u

Mesto gde možete da nađete stvari iz kolekcije jesen-zima Christian Dior do kraja avgusta!

U fokusu

Grazia tema - Zašto zvezde bankrotiraju

Nevolje sa novcem šire se među zvezdama kao epidemija, a svi se uvek spotiču na isto kamenje.

U fokusu

U Londonu je otvoren prvi koktel bar bez barmena

Tehnologija ne miruje i ako nam se pre činilo da je gotovo nemoguće zameniti neka zanimanja, sada su stvari drugačije.

U fokusu

Proglašeno je najglamuroznije jezero na svetu

Ako se još niste odlučili gde da putujete poslednjeg meseca leta, saveti stručnjaka CNNTravel-a će vam pomoći.

U fokusu

Nove olimpijske medalje napravljene od recikliranih pametnih telefona

Organizatori letnjih Olimpijskih igara u Tokiju, koje će se održati 2020. godine, kreiranju medalja pristupili su vrlo mudro.

Intervju

Marina Ćosić – Pozorišna publika je najvernija!

Lepotu nikada nije smatrala adutom u borbi za uloge.