Intervju

Manja Bobović – Nagrade se moraju zaslužiti

Nekadašnji top-model Manja Babović uspešnu karijeru u modnoj industriji nastavila je u porodičnoj kompaniji.

Manja Babović, brand development direktor Fashion Company, iskoristila je sva iskustva koja joj život doneo, od školovanja u inostranstvu i dostignuća na modnoj pisti, da bi postigla uspeh u poslovnom svetu. Danas je u prilici da podeli svoje znanje sa mladim ženama koje zanima menadžment u biznisu, i to ne samo modnom.

Koliko su vam posao top-modela, kao i školovanje u inostranstvu, pomogli u poslu kojim se danas bavite - dovođenju novih brendova u Srbiju i ceo region?

Pre nego što bilo šta kažem u vezi sa poslom top-modela, želim da naglasim da za svakog mladog čoveka školovanje treba da bude prioritet. Imala sam privilegiju da deo obrazovanja steknem u dobrim školama u inostranstvu. Takođe, naglašavam da je i moje školovanje u našoj zemlji bilo odlično. Studije za finansijski menadžment završila sam u Londonu. Različiti sistemi obrazovanja i druženje sa ljudima drugih rasa, nacionalnosti i vera čine vas bogatijim i otvorenijim, a stečeno obrazovanje donosi poštovanje saradnika, daje sigurnost i mogućnost da, i kao model, birate kvalitetnije poslove. Posao top-modela je bio deo mog odrastanja i rane mladosti u kojem sam beskrajno uživala, i na pravi način bila deo modnog sveta, kojim sam oduvek bila fascinirana. Moj sadašnji posao je samo prirodan sled svega prethodnog. I, naravno, to ne da mi pomaže, nego, pre svega, omogućuje da pravim uspešan odabir i saradnju sa različitim brendovima.

Na koji način procenjujete koji će brendovi imati uspeha na domaćem tržištu?

Odabir novih brendova nije i ne sme da bude slučajnost. To je posledica ozbiljnog istraživanja tržišta, odnosno definisanje ciljnih grupa, njihove materijalne mogućnosti, estetski kriterijumi... Na ovom poslu radim sa velikim, interdiscipliniranim timom.

Imate li lične favorite među velikim modnim kućama koje zastupate?

Svi brendovi koje zastupa i plasira naša kompanija Fashion Company su visokokvalitetni i cenjeni na svetskom tržištu nemam posebne favorite među njima, ali u skladu sa ličnim ukusom i potrebama biram pojedne komade i od njih gradim lični stil.

Sa kakvim se sve izazovima suočavate ukoliko se zna da u “Fashion Company” zapravo kreirate, u svetu mode popularnu, “street style” scenu?

Mi u Fashion Company se trudimo da omogućimo svojim klijentima vrhunski kvalitet oličen u modernom dizajnu, materijalima, prezentaciji, načinu prodaje, a na njima je da, u skladu sa doživljajem mode, učestvuju u formiranju i street style scene.

Koje biste savete dali mladim ženama koje se tek spremaju za menadžment u modnoj industriji?

Pored iskustva i osećaja za modu koji su u ovom poslu neophodni, svaka mlada žena mora da ima viziju. Viziju stila, viziju trenda, viziju pravca u razvoju, viziju života u celini. Mora biti posvećena, istrajna i mora uvek jasno iskazati svoj stav. Jer stil je stav, zar ne?

Kako ocenjujete današnji razvoj modne scene u Srbiji i njenu poziciju u tom svetu?

Modna scena je postala deo globalnog korporativnog sistema koji je brz, zahtevan i pomalo okrutan. Čini mi se da posebnost mora da ustupi mesto profitu i tu vidim prednosti naše modne scene - u independent pristupu. Talenat i kreativnost nisu ono što nam nedostaje. Volela bih da naša tekstilna industrija jednog dana zauzme važno mesto u svetu. Imamo veoma talentovane i kreativne mlade ljude, ali da bi oni svoj dar iskazali na pravi način, neophodno je da postoji infrastruktura u tekstilnoj industriji, što, nažalost, nije lako i brzo.

Koliko se kod nas prate trendovi, i ima li razlike u tom pogledu u regionu, s obzirom na životni standard, ukus, obaveštenost, interesovanja?

Ono što se odnosi na odabir brendova, delimično se odnosi i na kupovinu, tako da se naša ponuda pomalo razlikuje u odnosu na mesto naših prodavnica, ali modni trendovi se podjednako prate i u Hrvatskoj, BiH, Crnoj Gori, Makedoniji i Sloveniji. Postoje male varijacije, uslovljene divnim kulturnim, estetskim i drugim različitostima koje nas čine lepšim i interesantnijim.

Možete li, ekskluzivno za magazin “Grazia”, da najavite dolazak nekog novog brenda u Srbiju i region?

Ova modna jesen bila je veoma živa i bogata. Podsećam da je pešačka zona, Knez Mihailova ulica u Beogradu, bogatija za prvu monobrend radnju trenutno najpopularnijeg američkog brenda obuće Steve Madden. Od narednog proleća, ekskluzivno za vaše čitaoce, mogu da najavim da će portfolio Fashion Company biti brojniji za dva nova brenda - holandski casual wear brend Dstrezzed za gospodu koja ceni elegantniji stil odevanja, kao i francuski brend Philippe Model za obožavaoce patika.

Koje su prednosti rada u porodičnoj kompaniji, ima li i mana?

Bila bih neiskrena kada bih tvrdila da to nije privilegija. Međutim, baš u svojoj firmi morate da pokažete ličnim primerom da se pozicije i nagrade zaslužuju, a ne dobijaju. Ja sam pre četiri godine počela da radim kao bilo koji početnik, slušajući pouke i trpeći kritike od svojih nadređenih. Kada sam se jednom prilikom požalila svom ocu, istog momenta sam zažalila. Nekom sa strane njegov odgovor bi izgledao kao da je otac mom nadređenom, a ne meni. U tim trenutku sam shvatila da sam mu zahvalna jer me je naučio stvarima koje na fakultetu ne mogu da naučim. Nakon toga uzdala sam se u sebe i uspela da zaslužim svoju sadašnju poziciju.

Koja ste svetska iskustva u upravljanju kompanijom preneli u “Fashion Company”?

Fashion Company je izrasla u firmu koja poštuje svetske standarde kvaliteta, bilo da je u pitanju odabir brendova, uređenje poslovnog prostora, odabir saradnika ili uslovi rada za zaposlene. Međutim, početak i kraj svega su ljudi sa kojima i za koje radite. Njihovi lični i stručni kvaliteti su ono što je nezamenljivo. Čestitost, odanost, zainteresovanost, znanje i želja za napredovanjem u svakom pogledu osobine su koje očekujemo od svojih saradnika. I, uvek ih dobijemo.

Koji savet biste dali ženama kada je reč o modernom, a poslovnom odevanju?

Ne treba zaboraviti da u poslovnom odevanju važi pravilo manje je više. Naravno, to ne znači da treba da budemo unificirane i stroge. Naprotiv, ženstvenost je ono od čega nikada i nigde ne smemo da odustanemo. A prava ženstvenost je odraz elegancije duha i svaki komad koji odenemo postaje poruka o nama koje smo jake, nežne, pametne i neophodne svetu.

 

Povezane teme

U fokusu

Luksuzna vila na Karibima gde su princ Vilijam i Kejt Midlton proveli odmor

Ogroman bazen, pet spavaćih soba i slikovita terasa s prekrasnim pogledom na more...

U fokusu

Flashback – kako su poznate ličnosti odmarale na Kapriju

Od Brižit Bardo do porodice Puči - saznajte kako su poznate ličnosti odmarale na ovom čudesnom italijanskom ostrvu.

U fokusu

U Švedskoj postoji "ostrvo ideja" na kojem možete besplatno živeti

Želite li da boravite besplatno na ostrvu u Švedskoj?

U fokusu

Objavljena lista najbogatijih porodica na svetu

Američka novinska agencija Bloomberg objavila je rangiranje najbogatijih svetskih porodica.

U fokusu

Princ Hari: "Megan i ja ćemo imati najviše dvoje dece"

Dok Kejt Midlton planira četvrto dete, vojvoda od Saseksa izveštava da ne želi više od dvoje dece.

U fokusu

Alacati - najrelevantnija letnja destinacija

Otkrivanje Turske sa nove strane.

U fokusu

Grazia istraživanje - Kapitalizam u znaku duge

Rekordan broj kompanija mode i lepote tokom proteklog meseca prajda prodavao je multikolorne proizvode.

U fokusu

Sara Džesika Parker je lansirala sopstveno vino

56-godišnjoj glumici ne nedostaje energije i kreativnosti...

U fokusu

Lego je objavio set kockica posvećen seriji "Prijatelji"

Proslavu 25. godišnjice serije „Prijatelji“ podržali su mnogi poznati brendovi.

U fokusu

Otvoren karirani pop-up Christian Dior u londonskom Harrods-u

Mesto gde možete da nađete stvari iz kolekcije jesen-zima Christian Dior do kraja avgusta!

U fokusu

Grazia tema - Zašto zvezde bankrotiraju

Nevolje sa novcem šire se među zvezdama kao epidemija, a svi se uvek spotiču na isto kamenje.

U fokusu

U Londonu je otvoren prvi koktel bar bez barmena

Tehnologija ne miruje i ako nam se pre činilo da je gotovo nemoguće zameniti neka zanimanja, sada su stvari drugačije.