Intervju

Neno Belan – Ljubav u svakom stihu

Muzika Nena Belana koju je osamdesetih svirao sa Đavolima danas živi kroz njegov samostalni rad i bend Fiumens, okupljajući publiku iz celog regiona snažnim i postojanim emocijama.

Neno Belan jedan je od malo muzičara koji su ostali dosledni sebi. Pre svega, u muzičkom smislu. Nisu ga zanimali trendovi, prilagođavanje vremenu, povlađivanje publici. Muzika koju je tokom osamdesetih godina svirala njegova grupa Đavoli nastavila je da živi kroz njegov samostalni rad i sa bendom Fiumens poslednjih dvadeset osam godina. Stihovi nabijeni emocijama, ali ne i patetikom, vrlo specifičnim optimizmom i vedrinom Mediterana, zaštitni su znak njegove karijere. Počev od hitova osamdesetih kao što su Dugo toplo leto ili Pričaj mi o ljubavi do pesama koje je uprkos trenutnim barijerama pevao ceo region - Vino noći, Sunčan dan. Albumi Rijeka snova i Okean ljubavi iz 2007. i 2012. godine potvrdili su ono što je za svakog umetnika presudno. Reč je o trajanju. Neno Belan tvrdi da mu je to omogućila iskrenost i činjenica da ljubav, koja živi u svakom njegovom stihu, nikada neće biti prevaziđena.

Kakve utiske nosite sa poslednjeg koncerta u Beogradu?

Bilo je stvarno epski, fantastično, očekivao sam da će biti izvrsno, ali ono što se dogodilo jednostavno je premašilo sva moja očekivanja, i ja sam presrećan zbog te činjenice. Ljudi su se naprosto saživeli sa nama u jednom neverovatnom naboju zajedničke energije... i kad bih u dve reči morao da opišem to veče, rekao bih samo - razbili smo!

Zašto ste se odlučili da izvodite hitove svog nekadašnjeg benda “Đavoli”? Koliko je retro stil u muzici danas popularan i da li su mlađe generacije zainteresovane da otkrivaju zvuk ‘80-ih?

Prvo bih napomenuo da Đavoli nisu zvuk ‘80-ih, već rekonstrukcija zvuka s kraja ‘50-ih i početka ‘60- ih. Dakle, mi smo i tih 80-ih godina bili retro bend. Danas taj program rado volim da nazovem double retro show, jer se referiramo i na ‘80. i na ‘60.  istovremeno. Retro stil je uvek popularan ako se radi na pravi način, a ja verujem da mi to upravo i činimo. On daje direktnu poveznicu sa izvorom, a ljude rado zanima preispitivanje vlastitih korena, kako genetskih, tako i umetničkih. Što se tiče današnje generacije, ona nije homogena, tako da će se uvek naći i dobar deo nje koju će zanimati i ovo što mi radimo.

Ljubavne priče, Mediteran, nostalgija - koliko ove teme zanimaju nove generacije koje su naviknute za agresivnije tekstove?

Odgovor na ovo pitanje se vezuje na prethodni odgovor. Nove generacije imaju svakako svoju priču, svoje uzore, kao što smo i mi svojevremeno imali. Međutim, opet tvrdim da nijedna generacija nije homogena, pa tako i ja na vlastitim koncertima non-stop viđam mlađu generaciju koja i te kako uživa u romantičnim mediteranskim tekstovima. Dakle, zanima ih to.

Ukoliko govorimo o jugoslovenskoj muzici osamdesetih, ko vam je stilski bio najbliži i koga biste privatno voleli danas da čujete ponovo?

Možda na neki način Idoli, mada, naravno, postoje i bazične razlike, najviše vezane uz naš autohtoni karakterističan mediteranski izraz. A privatno bih voleomnoge da čujem Azru, recimo, pa Film, Denis i Denis, Idole, i mnoge druge.

I kao solo izvođač nastavili ste sa stvaranjem pesama koje odišu pozitivnom energijom i bude upravo takve emocije. Nove generacije odrastaju na uverenju da je romantika prevaziđena, a emocionalnost osuđena na gubitak. No, utisak je da razumeju vaše pesme i da sa njima niste u raskoraku?

Opet nove generacije... Dobro, dakle moj stav je da oni o romantici i emocionalnosti samo misle tako, ali ujedno i da se varaju, jer emocionalnost je sastavni deo svakog ljudskog bica, i koliko god se mi trudili da je potiskujemo, ona će uvek naći svoj put da se realizuje, ovako ili onako. A moje pesme sadrže esencijalnu emocionalnu vrednost i komuniciraju s ljudima putem srca, a ne mozga. Stoga, na taj način ne možete biti u raskoraku ni sa kim, jer udarate direktno u suštinu. A mladi ljudi to i te kako osete.

Oprobali ste se i u pisanju muzike za pozorišne predstave. Kako biste opisali to iskustvo?

Fenomenalno, jako sam se našao u tome. Otvorio mi se jedan čitav novi svet. Shvatio sam da imam dara za scensku muziku. Mogu prepoznati emociju scene i opisati je ili podvući je, kvalitetno, s notama. Ujedno, to je i veoma zabavno iskustvo za mene, jer pisanje takve muzike ne pretpostavlja nikakav okvir, kao što naprotiv moj estradni rad pretpostavlja, jer tu moram da budem u nekim zadatim okvirima da bi me ljudi uopšte percipirali i prepoznali, te smestili negde. Kod scenske muzike, naprotiv, okvir i nije baš poželjan, tako da imam veliku slobodu eksperimentisanja. A to me baš zabavlja i otvara i otkriva neke nove kreativne momente u meni, dosad nepoznate i meni samom.

Nastavak zanimljivog intervjua poričitajte u novom izdanju magazina Grazia!

Povezane teme

U fokusu

Pariz s juga planete

Srce Buenos Ajresa krase grandiozna stara zdanja koja su građena u Evropi, a onda, kamen po kamen preneta i sastavljena u prestonici Argentine.

Intervju

Intervju - Hamilton Linda

Pitajte reditelja Tima Milera šta je nedostajalo svim nastavcima Terminatora koji su snimljeni nakon revolucionarnog T2: Sudnji dan, 1991. godine i reći će vam - Sara Konor.

U fokusu

Blago Kariba

Hotel Barrière Le Carl Gustaf St–Barth ima 23 sobe i apartmana koji su smešteni u vikendicama, potkrovljima i vilama sa privatnim bazenom.

U fokusu

Monika Belulči – citati o muškarcima i lepoti

Bez sumnje, Monika Beluči je sinonim za žensku lepotu.

Intervju

Olga Ly for Grazia - exclusive interview

Interview with the CEO & Founder of MagModel agency.

U fokusu

Zašto je Willov House najmoderniji ekološki hotel u pustinji

Novo mesto za povlačenje i opuštanje sa najbližima.

U fokusu

Kajli Džener je pokazala kako izgledaju kancelarije njene kompanije

Kajli Džener nije uzalud najmlađa milijarderka u istoriji.

U fokusu

Prve fotografije sa venčanja tenisera Rafaela Nadala

Teniser Rafael Nadal, 19. oktobra oženio je svoju dugogodišnju partnerku Mariju Fransisku Pereljo.

U fokusu

Trospratna gradska kuća na Menhetnu za 2,75 miliona dolara: poseta Karli Klos

Zavirili smo u elegantnu gradsku kuću modela Karli Klos.

Intervju

Intervju: Bred Pit – Pogled u sebe

Otkriva nam koliko je važno duboko zaroniti u svoju dušu, suočiti se sa sobom, kako za ulogu, tako i privatno, i ističe da muškarci odrastaju sa idejom da moraju uvek da budu snažn...