U fokusu

Grazia istražuje: kakav je uticaj društvenih mreža na modu

Modeli Kejt Mos, Sindi Kraford, Klaudija Šifer i druge zvezde modelinga osamdesetih i devedesetih su bile u samom vrhu modne industrije, pre pojave Instagrama.

Danas, ako devojka želi da započne karijeru modela ona mora biti prisutna na društvenim mrežama. Što pre počne, to će joj biti bolje. Modna industrija je trenutno pod upravom takvih zakona.

Da li to želimo ili ne, društvene mreže su prisutne u našim životima. Takođe je nemoguće ne primetiti da se njihova uloga značajno razvila i da je njihov značaj u profesionalnom životu takođe povećan. To je posebno vidljivo u modnoj industriji, koja je sve više spremna da koristi nove tehnologije. Brendovi i popularne modne kuće više nemaju svoje Facebook stranice. Dizajneri, fotografi i, pre svega, modeli imaju profile na Instagramu ili Snapchatu - sve za potrebe promocije. Društvene mreže su preuzele modni svet.

Kao prvo, one služe kao alat za reklamiranje - kreiraju se posebne kampanje. Takođe je bilo popularno da se održe takmičenja - ovu ideju od nedavno koriste takvi brendovi kao Marc Jacobs, DKNY ili Burberry. Objavljene su fotografije i video snimci iza kulisa različitih modnih događaja - snimci Edi Kembel i Kare Delevinj tokom poslednjeg Chanel show-a.

Instagram je postao jedan od kanala za hvatanje novih lica za modne agencije. Oni organizuju casting kroz njega ili traže buduće modele, pregledavajući fotografije označene odgovarajućim hashtagovima. Naravno, tu su i devojke u industriji, koje su poznate samo zato što imaju ogromnu količinu fanova na Instagramu i njihova karijera je povezana samo sa "bivanjem na vebu". Tako su Kendal Džener i Điđi Hadid započele svoje karijere.

Danas društvene mreže igraju veoma važnu ulogu. Do pre nekoliko godina bilo je nezamislivo da bi broj pratilaca na Instagramu bio jedna od determinanti "biti" u modnom svetu i da će se to uzeti u obzir pri odabiru modela za kampanju.

Međutim, ne može se generalizovati uticaj društvenih mreža na karijeru devojke. Postoji mnogo poznatih top modela u ovoj industriji koji ne moraju da imaju milione pratilaca - one su ikone u sebi i aktivnost na Facebooku, Instagramu, Twitteru nema nikakve veze sa njihovim radom i karijerom.

Društvene mreže nepovratno su promenili svet mode. Kao rezultat toga, postalo je pristupačnije, a u godišnjim rejtinzima pored broja kampanja i revija postoje i liste modela sa društvenih mreža. Takvo rangiranje je, između ostalog, uveo i portal za kreiranje mišljenja Models.com. Ko je na vrhu? Naravno, Kendal Džener. Sledeća mesta zauzimaju Kara Delevinj (@caradelevingne), Tajra Benks (@tyrabanks) i Miranda Ker (@mirandakerr). Prvih deset su zatvorile Alesandra Ambrosio (@alessandraambrosio) i Emili Ratajkovski (@emrata).

Nije slučajnost da su Kendal i Điđi oluja modnog sveta. Svaka kompanija se kreira tako da je vidi što je moguće veći broj ljudi da bi iz nje izvukao maksimum.To dobro znaju vodeći modni brendovi kada biraju modele za svoje kampanje.

Preko društvenih mreža svet mode se nepovratno promenio i utiče na način na koji se trenutno prodaje odeća.

M.L.

foto:Instagram

 

Povezane teme

U fokusu

Lejdi Gaga i Bredli Kuper su počeli da žive zajedno

Izgleda da su se glasine o njihovoj romansi pokazale istinitim!

U fokusu

Kuća u kojoj su živeli mladenci Elizabeta II i princ Filip

Gde je provela najsrećnije dane kraljica Elizabeta II?

U fokusu

Kako zaslađivači mogu da pomognu u kontroli težine i koje su „pametne” zamene za šećer

„Ne mogu da se odreknem slatkih stvari, a želim da smršam.” Ovo je jedna od najčešćih rečenica koja se može čuti na svakom koraku...

U fokusu

Nikol Kidman će biti mama po peti put?

Nikol Kidman, 52-godišnja glumica želi veliku porodicu.

U fokusu

Kako preživeti u svetu bez lajkova

Nedavno je Instagram na području Kanade izveo zanimljiv eksperiment sa korisnicima i konačno dao konkretan dokaz da društvene mreže mogu da utiču na mentalno zdravlje.

Intervju

Ana Stanić – Kada emocije vode glavnu reč

Vlasnica kolekcije balada koje nadilaze hirove vremena i promene ukusa otkriva nam kako nastaje muzika koju stvara, na šta kao autorka nikad neće pristati, koje boje smatra sinonim...

U fokusu

Zvanično: Monika Beluči i Nikolas Lefebvre su raskinuli

Glumica je rekla u intervjuu sve o rastanku sa 36-godišnjim partnerom.

U fokusu

Milioni za prevaru: Dženifer Lopez je pripremila bračni ugovor koji se ne dopada Aleksu Rodrigezu

Dženifer Lopez, 49-godišnja glumica i pevačica će se uskoro venčati.

U fokusu

Nova funkcija: Airbnb servis nudi iznajmljivanje ostrva na Pacifiku

Sa ličnim trenerom, šefom kuhinje i terapeutom za masažu!

U fokusu

Rijana o svom ličnom životu, porodici i planovima da postane majka

Rijana je dala iskren intervju i govorila o svojim planovima za budućnost.

U fokusu

Virdžil Ablo otvara ekskluzivnu knjižaru Louis Vuitton

 Virdžil Ablo je najavio otvaranje knjižare.