U fokusu

Grazia istražuje - Luksuz u lažnom krznu

Sve više modnih brendova podržava aktiviste za zaštitu životinja, ali i industrija koja još obrće milione od dragocenih životinjskih vrsta uzvraća udarac.

Lista luksuznih brendova koji okreću leđa prirodnom krznu sve je duža. Minula Nedelja mode u Londonu upisana je u istoriju kao prva od glavnih modnih nedelja koja je bila u znaku prijatelja životinja. Proteklih godinu i po, krzna su se odrekle kompanije Gucci, Michael Kors, Versace, Furla, Burberri i DVF. Svetska trgovina krznom vredi 40 milijardi dolara, ali je danas glavni izvor prihoda - i imidža - ostala za svega nekoliko velikih brendova, utvrđuje magazin Business of Fashion (BoF).

Prirodno krzno je oduvek bilo statusni simbol, da bi osamdesetih godina 20. veka stiglo među vodeće simbole luksuza. U međuvremenu je nastao pokret za zaštitu prava životinja i procvetao zahvaljujući internetu. Tako nove generacije, milenijalci, danas vode računa i o društvenim vrednostima proizvoda koje kupuju. U modnom svetu je prošle godine gotovo kao bomba odjeknula izjava iz vrha kompanije Gucci da je krzno postalo staromodno. Do istog zaključka je nedavno došla i DVF (Diane von Furstenberg).

- Reč je o tome da budemo moderniji u razmišljanju i pristupu biznisu, kao i načinu na koji se povezujemo sa našim klijentima, i sa zajednicom žena - objasnila je Sandra Kampos, izvršna direktorka DVF, kuće koja je iz narednih kolekcija odbacila i egzotičnu kožu, moher i angoru. - Niko ne želi da mu se brend poveže sa krznom. Više nam ne treba pravo krzno kao statusni simbol - zaključuje Kampos.

TRIJUMF AKTIVISTA

Pokretu za zaštitu životinja među prvima se pridružio Calvin Klein još 1994, iste godine kada je organizacija Peta pokrenula kampanju protiv okrutnosti prema životinjama i u pomoć pozvala supermodele. Naomi Kempbel, Kristi Tarlington, Sindi Kraford i još neke njihove koleginice tada su tvrdile da bi radije išle gole nego da ponesu krzno. Ralph Lauren, Tommy Hilfiger i Selfridges odrekli su se krzna 2000. godine, Hugo Boss je to učinio 2015, zatim Armani, a prošle godine Gucci. Pobeda nad najpopularnijim luksuznim brendovima bila je istinski trijumf aktivista za prava životinja. Oni su celu deceniju zapravo i ciljali određene kompanije, što putem medija, što javnim protestima. U julu 2017, dvadesetak aktivista je preslišalo americkog dizajnera Majkla Korsa usred jednog njegovog govora, a nešto kasnije, u septembru, 250 demonstranata prekinulo je reviju Burberry na Nedelji mode u Londonu. Kompanija Michael Kors složila se da izbaci krzno već krajem iste godine, a Burberry je to učinio proteklog leta.

Društveni mediji se šire i jačaju, pa su obezbedili veliku publiku za ovu temu, tako što su se direktno obratili kompanijama, a otvorili su i platforme za mišljenja i proteste. Tako su otežali brendovima da ostanu gluvi za napore aktivista, objašnjava BoF. Sve ovo je omogućilo organizacijama za prava životinja da na akciju pokrenu i klijente tih brendova. Međutim, industrija krzna uzvraća udarac. Lansiraju se kampanje u kojima se njihova roba predstavlja kao prirodan, održiv proizvod, bolji za životnu okolinu od alternativa, koje se najčešće prave od plastike. Među skorašnjim primerima društvenu odgovornost i inovacije - uveren je P. J. Smit, modni direktor u Humane Society US.

- Kompanije koje žele da se pozicioniraju kao lideri u korporativnoj društvenoj odgovornosti uočile su marketinški potencijal u odricanju od krzna, naročito kada je reč o novim kupcima luksuznih stvari - kaže on. Za brendove Michael Kors ili Burberry odustajanje od krzna neće imati mnogo uticaja na konačni račun, dok će u isto vreme obezbediti marketinški proboj, pronalazi BoF. U DVF na upotrebu prirodnog krzna odlazi minimalni procenat ukupnog poslovanja, kaže SuzanKampos.

- Na krzno se ni nismo mnogo oslanjali, ima smisla ako ga se potpuno odreknemo - ističe izvršna direktorka ove kompanije. Sličnu logiku sledio je i Gucci, budući da je prošle godine na proizvodima od krzna zaradio deset miliona evra, a to je manje od 0,2 procenta njihovog ukupnog prihoda. Rezultat: objava kuće Gucci o ovoj odluci, na Instagramu smesta je dobila neverovatnih 179.524 lajka, što je rekord među objavama svih brendova.

Nastavak ovog zanimljivog istraživanja možete pročitati u decembarskom izdanju magazina Grazia.

 

Povezane teme

U fokusu

U Švedskoj postoji "ostrvo ideja" na kojem možete besplatno živeti

Želite li da boravite besplatno na ostrvu u Švedskoj?

U fokusu

Objavljena lista najbogatijih porodica na svetu

Američka novinska agencija Bloomberg objavila je rangiranje najbogatijih svetskih porodica.

U fokusu

Princ Hari: "Megan i ja ćemo imati najviše dvoje dece"

Dok Kejt Midlton planira četvrto dete, vojvoda od Saseksa izveštava da ne želi više od dvoje dece.

U fokusu

Alacati - najrelevantnija letnja destinacija

Otkrivanje Turske sa nove strane.

U fokusu

Grazia istraživanje - Kapitalizam u znaku duge

Rekordan broj kompanija mode i lepote tokom proteklog meseca prajda prodavao je multikolorne proizvode.

U fokusu

Sara Džesika Parker je lansirala sopstveno vino

56-godišnjoj glumici ne nedostaje energije i kreativnosti...

U fokusu

Lego je objavio set kockica posvećen seriji "Prijatelji"

Proslavu 25. godišnjice serije „Prijatelji“ podržali su mnogi poznati brendovi.

U fokusu

Otvoren karirani pop-up Christian Dior u londonskom Harrods-u

Mesto gde možete da nađete stvari iz kolekcije jesen-zima Christian Dior do kraja avgusta!

U fokusu

Grazia tema - Zašto zvezde bankrotiraju

Nevolje sa novcem šire se među zvezdama kao epidemija, a svi se uvek spotiču na isto kamenje.

U fokusu

U Londonu je otvoren prvi koktel bar bez barmena

Tehnologija ne miruje i ako nam se pre činilo da je gotovo nemoguće zameniti neka zanimanja, sada su stvari drugačije.

U fokusu

Proglašeno je najglamuroznije jezero na svetu

Ako se još niste odlučili gde da putujete poslednjeg meseca leta, saveti stručnjaka CNNTravel-a će vam pomoći.

U fokusu

Nove olimpijske medalje napravljene od recikliranih pametnih telefona

Organizatori letnjih Olimpijskih igara u Tokiju, koje će se održati 2020. godine, kreiranju medalja pristupili su vrlo mudro.

Intervju

Marina Ćosić – Pozorišna publika je najvernija!

Lepotu nikada nije smatrala adutom u borbi za uloge.

U fokusu

Novi rekord: U Etiopiji zasađeno 350 miliona stabala u jednom danu

Da bi se prevazišla ekološka kriza planirano je da se zasadi četiri milijarde stabala!