U fokusu

Svet bez otpada – ambiciozna ali ostvariva ideja

Konzerve, flaše, limenke i drugi materijali čuvaju svojstva, kvalitet i svežinu proizvoda. Ipak, sve je veći problem koncentracije i odlaganja otpada, kao i njegovog uticaja na životnu sredinu.

Iako savremeni svet ne možemo zamisliti bez upotrebe ambalaže koja nam omogućava da uživamo u proizvodima na siguran i bezbedan način, uticaj ambalaže na životnu sredinu je sve alarmantniji i zahteva zajednički angažman na rešavanju tog problema.

Upravo nastojeći da se uključi u rešavanje ovog značajnog pitanja, kompanija Coca-Cola pokrenula je globalnu inicijativu pod nazivom „Svet bez otpada“ sa ciljem da umanji uticaj kompanije na okruženje i doprinese očuvanju životne sredine. Sa idejom da sva ambalaža koju koristi ima više od jednog života, Coca-Cola je postavila ambiciozan cilj – da do 2030. godine uvede reciklažu limenki i boca u količinama u kojima proizvodi i plasira svoje proizvode. Kako bi postigla tako velike rezultate i povećala stopu reciklaže, kompanija planira da razvije 100 odsto reciklabilna pakovanja i koristi 50 osto recikliranih materijala. Istovremeno, kompanija nastoji da pomogne prikuplajnju i recikliranju boca i limenki, te da partnerski pomogne u čišćenju planete.

Ambiciozni ciljevi sa sobom nose ogromne izazove. Upravo zato, Coca-Cola nastoji da u njihovoj realizaciji sarađuje sa lokalnim zajednicama, nevladinim organizacijama, kolegama iz industrije i potrošačima kako bi recikliranje učinili lakšim i pristupačnijim za sve.

Kao što na globalnom planu inicijativama i aktivnostima ostvaruju fenomenalne rezultate, kompanija i u Srbiji nastoji da osnaži lokalne sisteme reciklaže. Osim što je, u saradnji sa partnerima osnovala SEKOPAK, nacionalnog operatera za prikupljanje ambalažnog otpada, Coca-Cola je uspela da značajno podigne nivo reciklaže tako da je do sada reciklirano 98,2 % otpada koje kompanija stvara, a učešće recikliranih materijala u proizvodnji iznosi 8,65%. Kompanija je prva primenila Plant bottle flašicu koja sadrži do 30 odsto biorazgradivog materijala i umanjila težinu pakovanja čime je umanjena količinu plastike koja se odlaže.

Ciljevi jesu ambiciozni ali iskren pristup i dosadašnji rezultati govore u prilog da je Coca-Cola na dobrom putu da pruži pun doprinos lepšem i čistijem svetu – svetu bez otpada.

Tags:
Povezane teme

U fokusu

U Švedskoj postoji "ostrvo ideja" na kojem možete besplatno živeti

Želite li da boravite besplatno na ostrvu u Švedskoj?

U fokusu

Objavljena lista najbogatijih porodica na svetu

Američka novinska agencija Bloomberg objavila je rangiranje najbogatijih svetskih porodica.

U fokusu

Princ Hari: "Megan i ja ćemo imati najviše dvoje dece"

Dok Kejt Midlton planira četvrto dete, vojvoda od Saseksa izveštava da ne želi više od dvoje dece.

U fokusu

Alacati - najrelevantnija letnja destinacija

Otkrivanje Turske sa nove strane.

U fokusu

Grazia istraživanje - Kapitalizam u znaku duge

Rekordan broj kompanija mode i lepote tokom proteklog meseca prajda prodavao je multikolorne proizvode.

U fokusu

Sara Džesika Parker je lansirala sopstveno vino

56-godišnjoj glumici ne nedostaje energije i kreativnosti...

U fokusu

Lego je objavio set kockica posvećen seriji "Prijatelji"

Proslavu 25. godišnjice serije „Prijatelji“ podržali su mnogi poznati brendovi.

U fokusu

Otvoren karirani pop-up Christian Dior u londonskom Harrods-u

Mesto gde možete da nađete stvari iz kolekcije jesen-zima Christian Dior do kraja avgusta!

U fokusu

Grazia tema - Zašto zvezde bankrotiraju

Nevolje sa novcem šire se među zvezdama kao epidemija, a svi se uvek spotiču na isto kamenje.

U fokusu

U Londonu je otvoren prvi koktel bar bez barmena

Tehnologija ne miruje i ako nam se pre činilo da je gotovo nemoguće zameniti neka zanimanja, sada su stvari drugačije.

U fokusu

Proglašeno je najglamuroznije jezero na svetu

Ako se još niste odlučili gde da putujete poslednjeg meseca leta, saveti stručnjaka CNNTravel-a će vam pomoći.

U fokusu

Nove olimpijske medalje napravljene od recikliranih pametnih telefona

Organizatori letnjih Olimpijskih igara u Tokiju, koje će se održati 2020. godine, kreiranju medalja pristupili su vrlo mudro.

Intervju

Marina Ćosić – Pozorišna publika je najvernija!

Lepotu nikada nije smatrala adutom u borbi za uloge.