Novi modni trend za jesen: Odeća inspirisana mitskim stvorenjima

U nekoliko svetskih metropola primećene su horde mitskih zveri, ali mesta za brigu nema: ovo nije izveštaj iz Dosijea Iks, nego iz nove modne sezone.

Kentauri, minotauri, vilenjaci, vile, sirene i mnoga druga bića iz antike i popularnih bajki viđeni su nedavno u Njujorku, Los Anđelesu i Parizu. Ne, ovo nije izveštaj iz nove sezone Dosijea Iks niti članak magazina koji se bavi natprirodnim pojavama. Ovo je stvarnost. Modom za jesen-zimu 2022. šetaće mitološka bića. Iris Van Herpen je odabrala nimfe, Louis Vuitton anđele, a Olubiyi Thomas se odlučio za feniksa, i to sve u istoj sezoni. Međutim, oni nisu jedini koji su svoje ideje crpli iz drevnih priča svojih predaka.

Šta je moda bez legendi i predanja? Mnogi dizajneri koriste kulturu svog naroda kao nadahnuće za kolekcije, a posebno su bili inspirisani za ove koje su sada aktuelne. Pored komada na pisti koji su podstaknuti različitim “fantastičnim zverima”, nedavno smo imali priliku da na društvenim mrežama vidimo glumicu Džuliju Foks koja se obukla kao kentaur. Ne, nije šala. Doslovno je izgalopirala u javnost na četiri noge. Tako je zvezda filma “Neobrađeni dragulji” ponovo uspela da “sruši” internet i to u crnim četvoronožnim pantalonama niskog struka koje savršeno ocrtavaju njene zategnute trbušnjake, a čitav autfit je oplemenila crnim grudnjakom od kože, tamnim futurističkim naočarima i malom tašnom u istoj boji. Iako se kasnije ispostavilo da je ova fotografija samo igra jednog grafičkog dizajnera, poenta je ostala ista. I Džuliju, kao i njen tim inspirišu mitska bića!

Naravno da ovo nije prvi put kada je ova višemilionska industrija odlučila da se nadahne mitološkim stvorenjima. Dobro se sećamo fauna Aleksandra Mekvina sa zlatnim rogovima iz 1997. na Givenchy reviji, Muglerovih hibrida životinja i žena, kao i Mikejlijeve tašne “Dionis” za Gucci koju je inspirisao ovaj večito mladi grčki bog.

Nastavak možete pročitati u štampanom izdanju magazina Grazia, koje je u prodaji na svim kioscima!

Tekst: Aleksandar Nastasijević

Fotografije: Profimedia