Milena Radulović menja pravila igre

Ona nas inspiriše, slavi individualnost, lepotu i stil.

U svakom broju, GRAZIA Srbija predstavlja osobu koja menja pravila igre, onu koja inspiriše, podučava i slavi individualnost, lepotu i stil. Ovog meseca vam predstavljamo Milenu Radulović, umetnicu i glumicu koja prelazi i postavlja nove granice, kako svoje profesionalne, tako i društva u kom živimo.

Foto: Monika Pavlović za kampanju Dragane Ognjenović

Mnogo je žena koje su doživele traumu, preživele loše ljude, loše odluke ili one na koje nisu imale uticaj. Mnogo je žena pored kojih prođete na ulici, koje sede u kafiću ili kupuju u prodavnici, a da o njima ne znate ništa. Vidite samo trenutan osmeh koje je možda poneo bezbrižan trenutak, pokušaj bega od svega što im se desilo ili im se dešava, nesvesne snage koju su morale da ulože da bi izašle napolje. I mnoge od njih se trude da zaborave, da potisnu, da ne pričaju o sebi, da ćute. Ali nekoliko hrabrih žena je odlučilo da ne odustane. Ni od sebe, a niti od drugih. Nekoliko dobrih žena je pokazalo šta znači biti snažna i odlučna. Jedna od njih, koja je pokrenula talas slobode i postala njen simbol je Milena Radulović, dobitnica nagrade „Osvajanje slobode” koja se dodeljuje ženama koje su istupile u javnost i borile se protiv svega lošeg što može da ugrozi jedno društvo i čoveka.

Upoznali smo je u televizijskim serijama „Jedne letnje noći” i „Svemirska princeza”, posle čega su sledile uloge u filmovima: „Patuljci sa naslovnih strana”, „Balkanska međa”, „Toma”, ruskom blokbasteru „Super deep” i drugim.  Njen talenat za glumu se istakao kroz različite uloge koje su pokazale njenu izvanrednu sposobnost transformacije. U serijama „Pet”, „Državni službenik” , „Beležnica profesora Miškovića”, pokazala je izuzetne glumačke veštine. Posebno se istakla u glavnoj ulozi u predstavi Jugoslovenskog dramskog pozorišta „Alisa u zemlji strahova”, dramskom ostvarenju o mladoj ženi koja se suočavala sa problemima i spoznavala sebe kroz različite životne situacije.

Pitali smo Milenu kako vidi ulogu žena u današnjem svetu, gde se suočavaju sa izazovima kao što su strahovi, predrasude i razne vrste izazova. Zanimalo nas je da li veruje u mogućnost promene na bolje, i da li, kao žene, treba da sanjamo o svojim, ličnim čudima, ili smo stalno pod pritiskom da ispunjavamo tuđa očekivanja. Da li smo, poput Alise, zarobljene u lavirintima strahova, ili možda „čudesa zemlji teže, u pameti im adresa” kako je pisao Brodski?

„Čudo koje jedna žena moze da doživi, je da bude potpuno prihvaćena i uvažavana, zaštićena od strane društva, i bliske okoline. Da se ne iznose u prvi plan mane, i nedostaci, vec vrline i potencijali. Da se poštuju njeni izbori, naravno, ako ne ugrožavaju  druge ljude. Naravno tome prethodi veliki rad, celog društva, ali i žene same. Moramo da upoznamo same sebe, mi prve sebe da poštujemo, zavolimo, osvestimo sopstvene granice, da bi znale šta u odnosu na sebe očekujemo od drugih, i šta na kraju treba da pružimo, da bismo to što želimo dobile zauzvrat. Da bi se dogodilo čudo, moramo da počnemo od sebe. Svaka od nas. Uz podršku, koju ćemo pružiti jedna drugoj, a onda preliti tu borbu dalje, na ostatak društva.” Nakon filmskih i televizijskih hitova, Milena ulazi zahvalna i srećna u Novu godinu. Trenutno snima jedan od najvažnijih projekata u svojoj karijeri, seriju „Ožiljak” u špansko- srpskoj koprodukciji. U ovom projektu, koji je rađen prema bestseleru Huan Gomez Hurada, Milena tumači lik tajanstvene Irine koja dolazi u Španiju u potrazi za odgovorima.

Tekst: Ana Rajić