grazia

Parfemi

Ovi kozmetički proizvodi najpoželjniji su na svetu: Evo šta ih čini toliko popularnim

Ko god je u poslednjih dve decenije pomirisao kultni Chanel broj 5 složio se sa tim da miriše zapravo ništa naročito, ali činjenica je da je ovaj parfem i dalje na tronu najpoželjnjih. Zašto?

Ono što je Coco Chanel uradila, a nakon nje recept su preuzele modna i kozmetička kuća Chanel, jeste pod jedan: drugačiji pristup proizvodu i pod dva: usudite se da postanete pioniri u svojim zamislima.

Pre Coco niko nije parfem smeštao u bočicu u kakvu ga je smestila ona, niko se nije usudio da napravi recepturu za parfem koji se ne zanisva na jednom mirisu (ruže, vanile, jasmina) - ona je u svoju mirisnu strukturu uključila čak 80 različitih nota, prva je kombinovala prirodne i sintetičke mirise, a kada je bilo vreme da se receptura prilagodi modernom dobu, kozmetička kuća Chanel je baš poput svoje osnivačice - načinila na prvi pogled sulud i vrlo odvažan potez, prilagodila je recepturu savremenim trendovima tržišta.

Međutim, ono što je ovaj parfem učinilo vanvremenskim favoritom u beauty svetu nije ništa od gore navedenog, već neprevaziđen marketinčki potez koji se zapravo desio spontano.

U pitanju je sada već kultna izjava još kultnije Marilyn Monroe, koja je na pitanje novinara šta ima na sebi kada odlazi na spavanje, odgovorila “Samo nekoliko kapi Chanel No.5 parfema”.

Recept za uspeh koji su mnogi pokušali da ponove: poznata glumica, po mogućnosti lepotica i malo seksepila u pakovanju ili mnogo. Ideja da ćete nekako i vi posedovati nešto od ovih atributa, ukoliko na sebe stavite nekoliko kapi baš tog parfema, namažete usne baš tom nijansom koja pored efektnog tona, teksturu usana čini mekšom i senzualnijom ili stavite baš to rumenilo koji vaš izgled čini instant svežijim.

Verujete li i dalje u ove marketinške trikove?

Strušnjaci za tržište kozmetičkih proizvoda kažu da je sa ovom erom završeno. Koliko god harizmatičan osmeh imala, Julia Roberts više ne može da nam proda priču o senzualnim notama parfema koji čini da se instant osećate elegantnije, iako u tom trenutku ne nosite Armanijev kostim. Više nismo sigurni, ne verujemo joj. Odvagujemo da li je zaista mudro da potrošimo tu sumu novca na proizvod koji nam uopšte nije neophodan.

Ono što danas prodaje proizvod brže od svake poznate glumice i razgolićene lepotice (i hvala bogovima da je došlo i to vreme) jeste ekskluzivnost proizvoda.
Ograničena proizvodnja. Manje kolekcije. Mogućnost da ne može da ga poseduje svako. Da se do njega ne može baš tako lako doći. Dakle, osnove psihologije.
Zar se ne osećate posebno što baš vi spadate u tu nekolicinu ljudi koji poseduju ovaj magičan proizvod?

Distribucija ovih proizvoda fukncioniše tako što nisu široko rasporostranjeni. Ne samo da ih ne možete pronaći u svakom lancu drogerija i parfimerija, već možete biti srećni ukoliko u glavnom gradu države u kojoj živite postoji distributer i to jedno mesto na kome fizički možete doći do svoje "neophodnosti".

Zašto ih onda ne biste kupili online? Prvenstveno jer je cena veća, duže čekate da ga dobijete - neretko mnogo duže, a u slučaju ovih ekskluziviteta postoji mogućnost da ih uopšte ne dobijete! Prave se u malim količinama, zalihe su ograničene i pogodite šta? Potražnja je ogromna.

Jedan od takvih proizvoda koji se istakao poslednjih godina i već sada poseduje status kultnog, jeste čuveni Molecule 01. parfem (primećujete li sličnost sa gore navedenim Chanelom sa kojim smo započeli priču? 05 i 01. O, da). Ako mislite da je ovo u najamnju ruku neoriginalnost, u najveću potpuni besram, evo još jednog zanimljivog detalja.  Ova, inače britanska parfemska kuća, pod nazivom - Escentric Molecules, tokom stavranja Molecula primenila je sličan princip koji je početkom prošlog veka to učinila madam Chanel. Vrlo je jednostavno: usudili su se da urade ono što nije niko do tada. U ovom slučaju načinili su parfem od samo jedne komponente, poznate u svetu kao Iso E Super.

Tu je još jedan faktor, ni jedan, ali zaista ni jedan od kultnih beauty proizvoda nije lošeg kvaliteta. Dugotrajnost, postojanost, odlična tekstura, sve je u jednom pakovanju. Ovi proizvodi nisu nužno najgalmurozniji, ne poseduju pakovanja koja su mini oda luksuzu, ali rade posao. Neki od njih su papreno skupi, svakako su među skupljima, a neki su i prosečne cene. Na kraju dana trebalo bi da je faktor kvaliteta onaj koji određuje ogromnu potražnju proizvoda, ali reklo bi se ne samo da nije, već nikada nije ni bio.

Ono što proizvod na kraju dana svrstava u kategoriju kultnih to je priča koja ga je prodala i sa kojom smo se povezali iz ovih ili onih razloga.

Jednom prilikom, poznanica i urednica rubrike “Lepota” u jednom ženskom magazine, poklonila mi je Chanelov crveni ruž za usne. Od klasičnog karmina bilo koje marke, drugačijim ga je činilo to što na njemu piše Chanel i što je imao nešto drugačije pakovanje. Posedovao je određenu težinu, prosto: bio je teži u ruci i mehnizam uz pomoć koga se na nekalsičan način otvarao - pritiskom na donji deo pakovanja.

Posle nekog vremena korišćenja požalila sam joj se kako ovaj karmin nije ništa naročito postojan, štaviše - razmazivao se isto kao i svi drugi crveni karmini. Odgovorila mi je da ništa drugo nije ni očekivala i da njegova moć ne leži u kvalitetu - za to se namenski kupuje karmin sa željenim karakteristikama (poput višesatne postojanosti), moć Chanela leži prosto u činjenici da ga posedujete. Pogotovo ako dolazi u ništa moćnijem pakovanju. Njen zaključak je bio sledeći "Odgovorno tvrdim da svaka žena u tašni treba da ima jedan crveni ruž za usne sa Chanel potpisom".

Međutim, na kraju dana u čitavoj računici legendarne kozmetičke proizvode omiljenim je svakako učinio test vremena . dakle, ipak kvalitet, ali i uzbuđenje da ga imate: VAŠ JE. Vi ste ga se dočepali, vi ga imate, tako dobro stoji vama i samo on čini da se osećate samouvereno i sasvim je u redu da verujete u to, jer taj deo ste možda zapravo i kupili. Ne brinite, nećemo nikome reći.

Ovo je nekolicina beauty proizvoda koji se godinama nalaze na listi najvoljenijih:

Parfem: Molecule 01 - Escentric Molecules

Rumenilo: Blush in Orgasm - Nars

Karmin: Matte Revolution in Pillow Talk - Charlotte Tilbury

Parfem: N°5 Eau De Parfum Spray - CHANEL

Kremasto rumenilo: Baby Cheeks Blush Stick - Westman Atelier

Puder: Shimmering Skin Perfector Pressed Highlighter in Rose Gold – BECCA

Lak za nokte: Nail Glow - DIOR

Tekst: Maja Bunčić/Harpers's Bazaar UK

Foto: Shutterstock

Pročitajte još

Povezane teme

Nega kože

5 antiejdž antioksidanasa koji su neophodni vašoj koži

Antioksidansi su, dakle, prirodni vitamini i minerali (poput vitamina A, C, E i zelenog čaja) koji štite kožu od slobodnih radikala.

Nega kože

Kako sprečiti oštećenje kože usled zagađenja vazduha

U poslednje vreme dolazi još jedan, možda nov, ali definitivno neprijatelj kože kog nikako ne smemo da zanemarimo - zagađenje vazduha.

Make up

Smešan trik iscrtavanja naočara korektorom za prikrivanje podočnjaka zapravo funkcioniše!

Možda zvuči isuviše smešno crtati sebi naočare šminkom, ali krajnji rezultat će vas oduševiti!

Fitnes

Otkrili smo način kako da dođemo do savršenog tela bez odustajanja

Jesti manje i zdravije, a više trenirati - to je valjda recept za uspeh? Da, ali i ne samo to...

Trendovi

30 ideja za manikir koje isprobavamo ove zime

Temu zimskih i prazničnih trendova smo tek zagrebali po površini, zato polako nastavljamo dalje, a na red nam dolazi manikir.

Make up

Otkrivamo trikove zbog kojih će veštačke trepavice izgledati prirodno

Najbolja mera za nešto veštačko je zapravo ta da - izgleda prirodno!

Kosa

Poznata britanska glumica priključila se trendu sede kose

Graciozno staranje prihvata sve više poznatih dama.

Fitnes

Eliksir zdravlja: 6 neverovatnih prednosti pijenja čaja koje niste znali

Kada vas neko ponudi čajem da li i vi kažete "Ne, hvala, nisam bolestan/bolesna"? Otkrijte u čemu je tajna ovog toplog napitka i zašto ga konzumira ceo svet.

Make up

12 savršenih načina za šminkanje braon očiju

Makeup stilovi koji kao da su stvoreni za ovu nijansu očiju.

Fitnes

8 grešaka koje pravite svakog jutra, zbog kojih se gojite

Hiljadu puta smo čuli da je doručak najvažniji obrok, što dobro znaju oni koji uspešno održavaju kilažu ili su na režimu restriktivne ishrane.

Kosa

Džesika Alba se odrekla svoje duge kose u zamenu za trendi novu frizuru

Holivudska zvezda izgradila je čitav imidž na osnovu svoje duge smeđe kose.