Bez boje i volumena: neobična kolekcija brenda Valentino

Pjerpaolo Pićoli koristi kodekse klasika kako bi poslao poruku jednakosti!

Prva kolekcija Pjerpaola Pićolija za Valentino nakon raskida sa Marijom Gracijom Kjuri oduševila je publiku.

Videli smo potpuno drugačiju sliku modne kuće: strastvena ljubav prema ukrašavanju i eksperimenti sa poznatim obrascima zamenili su eksperimente sa samom formom. A takođe i sa bojom. Pićolijeve kolekcije bile su upečatljive po svojoj lakoći, hrabrosti u odabiru boja, slobodnom rukovanju volumenima – i, naravno, lakonizmu, posebno upečatljivom za razliku od prethodne Valentinove inkarnacije.

No, u novoj sezoni izgleda da dizajner napušta sva dostignuća koja su ga proslavila. Ne, boja nije potpuno nestala sa piste – iako je revija počela nizom potpuno crnih stajlinga. Kasnije je crni monolit razbijen mrljama močvarno zelene boje, bež i sivim potezima. Ali to su bili pojedinačni nastupi, jednobojni total lookovi bez uobičajene igre senki i kontrasta – a upravo iz Valentino kolekcije često smo crpeli inspiraciju za najneočekivanije kombinacije, prisećajući se onih boja kojima dugo nismo ni prišli.

Volumen je nestao. Neki kaputi bili su široki, rukavi nekih haljina raširili su se s krilima iza leđa, jedan je kombinezon bio, možda, zaista sličan onom iz crtanog filma. Ovo se, u principu, može naći u bilo kojem modnom brendu, a da se pri tome ne identifikuju tragovi bilo kog stvaraoca. Posebno je neočekivano priznati, vratila se dekorativnost. Odnosno, cvetni vez i prozirne tkanine ili oblaci od tila umesto dodataka ili umetaka od čipke. Pokazalo se da ovaj neočekivani preokret ima razumno objašnjenje. Pićioli je odlučio da posveti sezonu raznolikosti i omogući ženama da odećom naglase individualnost.
„Ljudi su različiti i svi su isti: ova izjava beleži divnu kontradikciju.“

Namera kolekcije koju su ispričali oni koji su je kreirali je da se fokusira na čovečanstvo pojedinaca koji će predstavljati i pojačavati svoja osećanja i emocije, bez obzira na starosnu dob, pol, rasu i raspoloženje. A za pokretanje ove važne poruke dizajneri bira klasične kodove kuće, ne samo strogost o kojoj smo govorili na početku, već i til, cveće i neizbežni crveni Valentino.

 Pogledajte takođe: Religiozne reference, krstovi od kristala i otisci slični vitražima: Chanel show održan je u Grand Palais-u