
Marc Jacobs je svoju jesenju kolekciju za 2025. godinu predstavio u njujorškoj javnoj biblioteci — prostoru podjednako veličanstvenom kao i same kreacije koje je izložio. Poznat po tome što arhetipske forme reinterpretira kroz razigranu i teatralnu prizmu, Jacobs je ovog puta inspiraciju pronašao u viktorijanskoj eri, provučenoj kroz njegovu prepoznatljivu estetiku drame, proporcije i lutkastih muza.
Prateće beleške sa revije bile su šture, ali upečatljive: „Lepota. Osobina ili kombinacija osobina koje pružaju zadovoljstvo umu ili čulima, a često su povezane s harmonijom forme ili boje, proporcijom i autentičnošću.“


Na pisti, koja je prikazala svega 19 modela iz prêt-à-porter kolekcije, nije dominirala nijedna boja. Umesto toga, viđena je paleta nežnih pastelnih tonova i prigušenih nijansi koje su se skladno stapale. Proporcija je bila glavni motiv: gotovo svaki izgled karakterisale su prenaglašene siluete, bilo kroz puf rukave, balon suknje ili bogato naborane topove. Zapremina je ovde bila osnovni jezik — i govorila se tečno.


Viktorijanske reference bile su jasne: ukrasi sa volumenom su davali istorijsku težinu krojevima, ramena su bila strukturirana i skulpturalna, a mašne — zajednički motiv kolekcije — doslovno i simbolično povezivale sve u celinu. Suptilni cvetni detalji pojavili su se na nekoliko modela, uključujući i onaj koji je nosila manekenka Aleks Konsani, ublažavajući dramatične forme. Tufne, još jedan popularan motiv ove sezone, dodale su zaigran i duhovit ton.






Ipak, uprkos raskoši, ništa nije delovalo teško. Cela kolekcija imala je lakoću — meku, prozračnu i nesumnjivo ženstvenu. Ovo je bila viktorijanska revizija onako kako je samo Marc Jacobs može zamisliti: duboko referencijalna, ali nikad kostimirana; sofisticirana, a ipak čudnovata; i iznad svega — čisto estetsko zadovoljstvo.
To je bila raskoš. To je bila lepota. To je bio Marc Jacobs.


Foto: Marc Jacobs