Jesenja couture sezona 2025. ostaće upamćena kao trenutak kada su se na modnoj sceni ukrstila dva snažna emocionalna toka — oproštaj i novi početak. U Parizu, gradu mode i mitova, Balenciaga i Margiela predstavili su revije koje nisu bile samo kolekcije, već simbolični preokreti u istoriji svojih kuća.
Dok je Demna zatvorio desetogodišnje poglavlje u Balenciagi sa revijom koja je istovremeno bila i intimna ispovest i tehnički trijumf, Glenn Martens je debitovao na Margiela artisanal pisti s vizijom koja je kanalisala duh osnivača kroz futurističke, raspadajuće forme i teatralne geste. Jedna revija je bila tiho „zbogom“ puno zahvalnosti, druga eksplozivno „zdravo“ puno potencijala. U tom kontrastu — jedne epohe koja se gasi i druge koja tek počinje — couture jesen/zima 2025. zadobila je snagu modne prekretnice.
Balenciaga Haute Couture jesen/zima 2025

Demnina oproštajna revija za Balenciaga Haute Couture jesen/zima 2025. bila je emotivna i stilski slojevita kulminacija njegove decenijske vladavine kućom. Održana u intimnoj atmosferi salona, revija je počela zvucima glasova svih njegovih saradnika, stvarajući ličnu i kolektivnu posvetu kreativnom putu koji je redefinisao granice visoke mode.





Kolekcija nije slavila prošlost kroz nostalgiju, već kroz inovaciju — haljine bez korseta, odela za različita tela, “istopljene” siluete i lebdeće forme svedočile su o Demninoj stalnoj potrebi da tradicionalno oblikuje iznova. Perje, organza i gabardin evocirali su glamur starog Holivuda, dok su reference na pop kulturu i individualnost oslikavale njegovu inkluzivnu estetiku. Finalna haljina od krute čipke u boji slonovače zatvorila je reviju sa snagom simbola, a emotivna nota kulminirala je pesmom od Sade “No Ordinary Love” i Demninim prvim naklonom — dostojanstvenim oproštajem od ere u kojoj je luksuz približio stvarnom svetu.

Maison Margiela Haute Couture jesen/zima 2025

Prva revija Glenna Martensa za Maison Margiela bila je vizuelno i konceptualno putovanje kroz vreme, ruševine i transformaciju, predstavljeno u gotovo ritualnoj tišini i tami. Otvorena u mraku, revija je otkrila scenografiju nalik raspadajućim zidovima i iluzijama dekadencije, dok su maske na modelima — izrađene od metala, tila i dragulja — evocirale duh anonimnosti iz Margieline prošlosti.


Martens je balansirao između potpune transparentnosti i teških, skulpturalnih formi, spajajući plastiku, metalik materijale, til i kožu u siluete koje su delovale i vanzemaljski i opipljivo sirove. Referencama na prethodne dekade kuće, uključujući omaže kolekcijama iz 1989. i 1998, kao i aluzijama na Galliana i Moroa, Martens je oblikovao priču u kojoj se visoka moda raspada, regeneriše i lebdi na ivici propadanja i ponovnog rođenja.


Kolekcija je kulminirala eksplozijom boje — žutozelenom haljinom koja je zaokružila reviju kao trijumfalni kraj. Martens je ovom debi-izdanju uspeo da udahne originalnost, teatralnost i tehničku bravuroznost, jasno potvrđujući da je dostojan naslednik Margielinog enigmatičnog nasleđa.
Foto: Margiela, Balenciaga