„Znala sam da ne možemo da organizujemo veliku reviju, da ćemo morati izmisliti nešto drugo, pa sam smislila porodičnu proslavu u Grand Palace, intimno venčanje … “ – kaže Viržini Viar dajući ton kolekciji Haute Couture za proleće/leto 2021. godine.
Uoči revije, Chanel nas je zaintrigirao tizerima nove kolekcije mode. Snimio ih je holandski fotograf i režiser Anton Corbijn, čije ime, možda, više govori ljubiteljima roka nego modnoj javnosti. Upravo je on zaslužan za kultne spotove Nirvane, Depeche Mode-a i U2 – a sada u svoj portfolio može da doda i rad sa čuvenom modnom kućom. Samo ovaj izbor bio je prilično neobičan. Ali, kako se ispostavilo danas, iznenađenjima tu nije bio kraja. Generalno, nova revija bila je možda najneobičnija za Chanel.
Navikli smo na činjenicu da Chanel revije uvek prevazilaze našu najluđu maštu. Ogromna sala Grand Palais, hiljade gostiju iz celog sveta, neverovatni ukrasi (svemirski brodovi, sante leda, Place Vendome u minijaturi… Činilo se da nas nema čime iznenaditi. Ali Virginie Viard je to ponovila. Revija je započela opštom šetnjom manekenki. Ovaj početak je već bio pomalo zbunjujući. Postepeno je postalo jasno: ovo nije samo revija. Ovo je prava ceremonija venčanja, gde su modeli i gosti i, generalno, protagonisti. I prazne stolice u neobično praznoj dvorani Grand Palais (pandemija je sprečila okupljanje gostiju kuće iz celog sveta) bile su pripremljene. Postepeno su sve devojke zauzele svoja mesta među poznatim Chanelovim ambasadorima, koji su se takođe ispostavili kao gosti ovog neobičnog modnog venčanja.
Generalno, sve što se dogodilo nije ličilo na pompezne ceremonije umesto toga, to je bio boemski praznik, koji su organizovali mlađi i slobodoumniji jet-setteri. Mlade debitantke koje su prvi put došle na tako veliki događaj – u skromnim monohromatskim haljinama i cipelama sa malim potpeticama. Žene iz porodica neveste i mladoženja u buržoaskim tvid-odelima i tradicionalnim večernjim haljinama. Deveruše u lepršavaim haljinama od tila, bestežinskim haljinama šumskih nimfa i cvetnim vencima. Moramo reći, svi su odabrali odeću koja odgovara okruženju i prilici: lagana, sveža i vrlo graciozna. Niko nije pokušavao da nadmaši drugog u eleganciji i privuče svačiju pažnju: svi su ovde dolazili samo da dele zajedničku radost. Prema tome, umesto somota, žakarda, brokata i tafta, tu su bili lagani til, bestežljiva savitljiva svila i prozirni šifon i čipka. Čak je i tvid – konstanta Chanelovih kolekcija – postao lagan, tanak i mobilan, a neke od poznatih jakni od tvida pretvorile su se u kratke prsluke. Najnovije i moderno rešenje bilo je zameniti tradicionalnu večernju haljinu kombinacijom obimne svilene košulje i višeslojne crne tule od tila. Ovo nije samo najbolji odraz duha vremena, koji zahteva jednostavnost i jasnoću, već i savršeno oličenje vrednosti i estetike kuće Chanel: legendarna Gabrielle Chanel sama je obično tražila lepotu u jednostavnosti i dovodila poznate osnovne stvari do savršenstva. Tako jednostavna bela košulja može postati savršena haljina – pogotovo ako je napravljena od najfinije svile u modnom ateljeu Chanel u ulici Rue Cambon 31.
I, konačno, ono zbog čega su se svi okupili: izlazak neveste koja se pojavila pred gostima na belom konju. Nevesta je izgledala kao da je iskoračila sa fotografije iz 1920-ih, sa svojim velom, dugom haljinom od satena, izvezena Lesageom sa leptirima od štrasa i bisera, plus kragnom i manžetnama. Odeću je dopunio veoma impresivan veo koji je devojku pratio duž modne piste kada je konačno izašla pred gostima okupljenim u holu.
Holandski fotograf, režiser i grafički dizajner Anton Corbijn fotografisao je kolekciju u salonima visoke mode u stilu porodičnih portreta, a takođe je režirao film revije u Grand Palaisu.