Chanel predstavio Métiers d’art kolekciju 2026 – u njujorškom metrou!

Matthieu Blazy, novi kreativni direktor kuće Chanel, sinoć je industriju odveo u napuštenu stanicu za svoju prvu Métiers d’art kolekciju brenda. Ipak, prizor Teyane Taylor, Jessie Buckley, A$AP Rockyja, njegove Chanel supruge Margaret Qualley, Tilde Swinton, ambasadorke brenda Ayo Edebiri i drugih, poređanih na drvenim klupama, sam po sebi je bio neobičan za tako glamuroznu ekipu.

Aktivna stanica ili ne, Njujork je snažan izbor za Blazyjev drugi veliki iskorak. Iako grad nije dom kuće niti evropsko utočište iz snova, Chanel ima dugu i intimnu vezu sa njim — od prve posete Gabrielle Chanel 1931. na putu ka Holivudu, do poslednje Métiers d’art revije Karla Lagerfelda održane u Metropolitan Museum of Art 2018. godine, svega dva meseca pre njegove smrti.

Uostalom, upornost i oštar poslovni instinkt su ono što je Gabrielle Chanel podiglo od devojke sa sela do vrhunske kreatorke. Verni duhu lokacije nedaleko od Canal Streeta, Chanel je prigrlila svakodnevni rad i znala da se nasmeje američkim replikama svojih modela koje je tada viđala — nešto što je zabeleženo i u njenim biografijama. Smatrala je da oni “kopirači” pružaju besplatnu reklamu, suprotstavljajući se tipičnoj francuskoj osetljivosti prema imitacijama. Malo tog duha vidi se i u majici sa šljokicama „I <3 New York“ koja je prošla pistom — podsećajući na Lagerfeldov grafiti momenat iz kolekcije proleće/leto 2014.

Blazy je i sam svojevrsni kameleon — njegova suptilnost je postala prepoznatljiva, i funkcioniše gde god da ode. Jasno je da je pokupio njujorški stav tokom tri godine rada pod Rafom Simonsom u Calvin Kleinu. Alex Consani je prošetala peronom u androgenom odelu na pruge koje je gotovo izvikivalo njujoršku drskost. Taj stav su oblikovali Chanel, zatim Lagerfeld, a danas ga Blazy ponovo osvežava.

Animal printovi bili su izuzetno upečatljivi, posebno psihodelični komplet nalik šari žirafe. Mogla bi se skoro čuti Andy Sachs iz The Devil Wears Prada: „Oh, kapiram, kapiram — komad se zove ‘Urban Jungle’, zar ne?“ U stvarnosti, bio je to jasan omaž Chanel kaputima sa leopard printom, i istovremeno savršeno uklopljen u savremeni urbani povratak ovog motiva.

Mnoge Blazyjeve „žene u tranzitu“ delovale su modernije nego ikad — kaputi prebačeni preko torbi, džemperi vezani oko struka, providan mantil koji je prizvao čuvene Lagerfeldove prozirne čizme za kišu. Blazy možda reinterpretira popularne načine stilizovanja i spaja ih sa arhivskim siluetama, ali svakako radi na tome da unapredi način na koji razmišljamo o savremenom oblačenju. I što je najvažnije, ni perjasta jakna i crvena haljina sa šljokicama, ni početni camel quarter-zip uz svetle farmerke (nije mogao da odoli!) nisu delovali kao da nisu na svom mestu na tom peronu. I ne bi trebalo — jer to je Njujork, bejbi.

foto: Courtesy of Chanel

Politika kolačića

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.