Epilog: kolekcija Gucci Resort 2021

U literaturi je epilog završno poglavlje nekog dela. Međutim, u svetu mode ovaj se pojam drugačije tumači.

Nazivajući svoju najnoviju kolekciju “Epilog”, kreativni direktor brenda Gucci, Alesandro Mikele želeo je dovršiti ono što on naziva “trilogijom ljubavi”, koja je započela februarskom revijom i nastavila reklamnom kampanjom jesen/zima 2020/2021. Ali u isto vreme, on je želeo da otvori nova vrata budućnosti brenda. U februaru je dizajner organizovao reviju na kojoj je demonstrirao celu „kuhinju“ brenda: gledaoci su videli dizajn, proizvodnju, pripremu za reviju i ljude koji obično rade iza kulisa. I uz pomoć reklamne kampanje Ritual, pokrenute u maju, pozvao je manekenke da naprave svoje fotografije tokom karantina. Ove odluke kreativnog direktora samo potvrđuju činjenicu da moda odbacuje idealizovanu ideju lepote i postaje bliža svakodnevnom životu kada se odeća prikazuje na raznim tipovima tela i predstavljaju je ljudi koji nisu navikli da izlaze na pistu.

Sa modnog stanovišta, kolekcija Gucci Resort 2021 nastavak je priče koju Mikele piše za brend otkad je preuzeo kontrolu nad njim pre pet godina. Luksuzna, nežna priča koja se sastoji od cveća, printova i disonantnih detalja. Dakle, sve što se može očekivati od brenda Gucci, prisutno je u novoj liniji – ponovno lansiranje “ružnog” džempera; košulje u retro stilu; odeća sedamdesetih; besprekorni krzneni kaputi; vintage odeća; cvetne haljine; trenerke.

Naravno, društveni i kulturni scenario u kojem dizajner radi, promenio se, posebno nakon globalne pandemije. Stoga, s novom kolekcijom, Alesandro razmišlja o pravilima, ulogama i funkcijama koje modni svet podržava: „Ovo je neizbežna istraga, neuravnotežena igra u kojoj sam pokušao da stvari okrenem naopako. Poruka koju vam predstavljam je zaista poput uvertire – prag novog početka, odakle pokušavamo da zamislimo našu budućnost. “