
Na prelazu iz ’80-ih u ’90-e, Giorgio Armani doneo je pravu revoluciju: oblačio je slavne ličnosti za najvažnije crvene tepihe. Danas to izgleda kao nešto sasvim uobičajeno, ali zahvaljujući njemu moda i stil stigli su do Holivuda (i šire).
I na početku bi Giorgio Armani: prikladan uvod u svet crvenih tepiha i umetnost oblačenja najvećih svetskih zvezda koje njima koračaju. Decenijama unazad navikli smo da pratimo događaje koji obeležavaju godinu — Golden Globes, Oscars, Cannes, Venice — da spomenemo samo neke. A jedan od glavnih razloga zbog kojih ih pratimo, pored samih filmskih ostvarenja, jeste crveni tepih. Ili, preciznije rečeno, ono što se dešava na tom magičnom hodniku obasjanom blicevima fotografa, pred kojima poziraju najveća imena svetske kinematografije.
Ako i danas (upravo sada, tokom Venice Film Festivala) ostajemo očarani odećom koju zvezde nose na ovim događajima, i pratimo je i profesionalno i sa strašću, moramo priznati: to je zahvaljujući njemu. Giorgio Armani, koji je preminuo u 91. godini, popodne 4. septembra 2025, ne samo da je otvorio novo poglavlje u modi — imao je intuiciju koja ju je nadmašila, izvela je iz njenih tradicionalnih okvira. Izašao je sa modnih pista i stranica stručnih magazina i stigao u Holivud, stvarajući od nule neraskidivu vezu koja i danas spaja modu i film.
Da bismo razumeli ovu revoluciju, moramo se vratiti u ’70-e i ’80-e, godine kada su se glumice i glumci tog vremena našli u centru pažnje ne toliko zbog svojih uloga na velikom platnu, već zbog diskutabilnih kombinacija koje su birali za zvanične prilike.
To su godine u kojima se, suprotno očekivanom, stilu nije pridavalo mnogo pažnje. Ali to su i godine kada je jedan italijanski dizajner, koji je tek osnovao svoju modnu kuću (1975), iskoristio priliku da kreira garderobu za mladog Richarda Gerea u ulozi glavnog junaka filma American Gigolo.

Godina je 1980, i upravo taj potez izbacuje Giorgio Armani brend u prvi plan u SAD, toliko da krajem decenije dizajner otvara butik na čuvenom Rodeo Drive-u u Beverly Hillsu. Za lansiranje butika pridružuje mu se PR stručnjakinja Wanda McDaniel, supruga filmskog producenta Ala Ruddyja: ostalo je istorija. Zajedno s McDaniel i njenom mrežom poznanstava među tadašnjim zvezdama, Armani ulazi na dotad neistražen teren i otvara potpuno novo tržište.
Skoro četrdeset godina je prošlo od tada, a mi želimo da ponovo prođemo kroz naj — i to je prava reč — kultnije izglede. Od Diane Keaton, koja je primila svoj Oscar u ranim danima odlučivši se za Armani sako koji je sama izabrala, preko Julie Roberts i Jodie Foster, koje su ga zvanično lansirale u svet celebrity kulture, pa sve do današnjih muza poput Cate Blanchett — u nastavku otkrijte izdanja zvezda za koja uvek treba da kažemo iskreno hvala gospodinu Armaniju.
Diane Keaton nosi Giorgio Armani blejzer na dodeli Oskara 1978.

Julia Roberts nosi Giorgio Armani odelo na dodeli Golden Globes in 1990.

Jodie Foster nosi Giorgio Armani outfit po prvi put na dodeli Oscara 1990

Michelle Pfeiffer u Giorgio Armani haljini na dodeli Oskara 1990.

Gwyneth Paltrow u Giorgio Armani haljini na premijeri filma “Shakespeare in Love“

Victoria Beckham u Armani haljini na Met Gali 2008.

Anne Hathaway u Armani haljini na dodeli Oskara 2009.

Lady Gaga in Armani Privé na dodeli Grammy nagrada 2010.

Jessica Chastain u Armani Privé na dodeli Oskara 2013.

Sophia Loren u Giorgio Armani haljini u Kanu 2014.

Julianne Moore nosi Armani Privé na Venice Film Festivalu 2022.

Margot Robbie nosi Armani Privé na dodeli Golden Globes 2024.

Zendaya nosi Armani Privé na dodeli Oscara 2024.

Cate Blanchett nosi Armani Privé na Venice Film Festivalu 2025.

Foto: Profimedia