Kako modna industrija pomaže u borbi protiv koronavirusa

Donacije i preventivne mere vodećih brendova i modnih konglomerata!

Zdravstveni problem koji je zahvatio ceo svet u vezi sa pandemijom koronavirusa zahvatio je skoro sve oblasti poslovanja. Pokazalo se da je modna industrija uključena u taj proces: Kina, jedan od glavnih potrošača luksuzne robe, bila je u epicentru događaja; i Italija – uticajna modna svetska sila – danas je na drugom mestu po broju obolelih od koronavirusa.

Dizajner Đorđo Armani pokazao se najnaprednijim u brzini reakcije – čak i pre opšte panike, brend je odlučio da svoju reviju održi iza zatvorenih vrata kao preventivnu meru. Pored toga, Armani je preduzeo mere u svim oblastima, najavivši zatvaranje svih svojih restorana, hotela i butika.

“U vezi sa izbijanjem koronavirusa u regionu Lombardije i u skladu sa preventivnim merama preduzetim za zaštitu zdravlja zaposlenih i kupaca, Armani grupa najavljuje privremeno zatvaranje butika, restorana i hotela u Milanu”, navedeno je u izjavi kompanije pred nacionalnom karantinom. Pored toga, ranije ove nedelje Armani je dao donaciju u iznosu od 1,25 miliona evra za tri bolnice u Milanu, bolnicu Spallanzani u Rimu i italijanskoj Agenciji za civilnu zaštitu. Pored toga, brend je prvi odložio novembarsku Cruise kolekciju, koja je trebalo da bude održana u Dubaiju 19. i 20. aprila.

Prada, Hermes, Max Mara, Gucci i drugi privremeno su otkazali svoje Cruise kolekcije. Brend Versace postao je još jedna velika firma koja je preduzela korake ka sprečavanju širenja virusa. Najpre je Donatela Versaće otkazala održavanje Cruise kolekcije koja je zakazana za 16. maj u Sjedinjenim Državama, a onda je dala donaciju u iznosu od 143 hiljade dolara za medicinske potrebe, a prošle nedelje – 200 hiljada evra za pomoć medicinskim ustanovama u Italiji.

„Moje srce je sa onima koji su pogođeni koronavirusom i njihovim porodicama. Svoju ljubav i podršku šaljemo i pozivamo sve da pomognu onima kojima je sad potrebna pomoć“, prokomentarisala je Donatela Versaće u izjavi.

U borbi protiv koronavirusa svoju podršku su pružile i druge italijanske kuće. Bvlgari je donirao istraživačkom odeljenju bolnice Lazzaro Spallanzani u Rimu. Ova inicijativa omogućila je naučnicima da steknu napredni sistem za mikroskopsko snimanje koji je imao važnu ulogu u razvoju vakcine protiv COVID-19.

Dolce & Gabbana objavila je na svom Instagram nalogu poruku da podržava humani univerzitet u Italiji da sprovede studije o odgovoru imunog sistema na koronavirus kako bi se razvio okvir za dijagnozu i medicinske intervencije. Ozbiljan iznos doprinosa nije obelodanjen.

Naravno, modni konglomerati takođe podržavaju. Kompanija LVMH koja poseduje brendove Louis Vuitton, Dior, Givenchy, Kenzo, Loewe, Marc Jacobs i drugi je kineskom Crvenom krstu dala donaciju u iznosu od 2,2 miliona dolara. To se događalo pre nego što se virus proširio po celoj planeti i pogodio sve osim Antarktika. Od ponedeljka, 16. marta, deo parfimerskih i kozmetičkih objekata grupe biće dodeljen proizvodnji gela na vodenoj alkoholnoj bazi koji će potom biti donirani francuskim zdravstvenim vlastima.

Grupa Richemont, švajcarski konglomerat koja poseduje Cartier, Van Cleef & Arpels i Chloe, doprinela je sa 1,4 miliona dolara za borbu protiv COVID-19. Kering (Gucci, Bottega Veneta, Saint Laurent, Balenciaga, Alexander McQueen i drugi), u vlasništvu filantropa i muža Salme Hajek prebacio je milion dolara Crvenom krstu u Hubei, koji je zajedno sa Vuhanom postao epicentar koronavirusa. Hermes je garantovao doprinos u iznosu od 711,278 dolara Fondaciji China Soong China Ling, koja zdravstvenim radnicima pruža borbu protiv virusa u zemlji.

Solidarnost, podrška i konsolidacija snaga u teškim vremenima za stanovništvo cele planete mogu igrati značajnu ulogu u širenju virusa, razvoju testova, pružanju neophodne opreme i potrazi vakcine.