MATES predstavio kolekciju “Sanja” za leto 2024.

Prepoznati modni brend proslavlja 10 godina postojanja prvom samostalnom revijom

MATES, regionalno prepoznati dizajnerski brend, održao je juče samostalnu reviju povodom predstavljanja kolekcije “Sanja”, za leto 2024. godine. Dizajneri i kreativni direktori Saša Stević i Marko Ilijev još jednom su pomerili granice uobičajenog, te kolekciju prikazali na dnevnoj reviji održanoj u Muzeju Jugoslavije u Beogradu. Kolekcija “Sanja” i samostalna revija brenda oslikali su i ulazak u godinu kada MATES slavi desetogodišnjicu postojanja.

Održani događaj predstavio je jedinstveno iskustvo za sve prisutne, u scenografiji koja lako vraća sećanja i u kontrastu prikazuje monumentalni brutalistički prostor i eklektičnu, lepršavu kolekciju.

“Još jednom smo poželeli da posetioce – prijatelje i saradnike brenda, kolege, stručnjake, influensere, smestimo u centar intimne interpretacije i naših sećanja. Kolekcija je predstavljena osmog aprila, kada je pomračenje meseca simbolizovalo nostalgiju, spoj prošlosti i sadašnjosti i to se, možda sasvim slučajno, pogodilo sa trenutkom kada prikazujemo komade kroz koje, ponovo, ne prateći strogo trendove, nastojimo da nekadašnje aktuelne krojeve našom estetikom pretvorimo u komade koji postaju miljenici današnjice”, objašnjava Marko Ilijev, suosnivač, dizajner i kreativni direktor brenda MATES.

Prikazana kolekcija još jednom je ispričala priču iz života njenih stvaralaca i ovog puta inspirisana je slobodnom, nezavisnom, neustrašivom, hrabrom ženom, Sanjom.

“Sanja je neuhvatljiva, odvažna, smela, ne poznaje granice i reč nemoguće, uživa, voli igranke, voli modu, voli život. Sanja je moja mama. Svi smo mi po malo Sanja. Zato, za sve nas, i ova kolekcija spaja romantiku, nežnost i jedan eklektični bunt koji svemu daje suštinu i smisao”, govori Saša Stević, suosnivač, dizajner i kreativni direktor brenda MATES.

Kao polazna tačka za, naizgled ženstveniju kolekciju od prethodnih, pa ipak podjednako razigranu sa ženstvenošću i muškošću, ukazali su se video zapisi sa čuvene kamere “osmica”, iz porodične arhive jednog od kreativnih direktora brenda. Oslikavajući neopterećenost i lepotu življenja kroz kadrove sa jugoslovenskog i evropskog primorja, ovi snimci na svojstven način romantizuju taj period prošlosti, baš kao što kolekcija “Sanja” čini sa današnjim vremenom.

Sami krojevi nastali su dugogodišnjim zavirivanjem u Sanjin garderober, kombinovinovani sa krojevima koji su danas već karakteristični za brend. Silueta kolekcije za leto je komforna, oslobođena, ali u kontaktu i sa strogim i jasnim formama, te oslikava avangradni pristup formalnom odevanju.

“Želeli smo da komadi simbolizuju hedonizam, ali i pomeren pristup sa naše strane. Kaftan, kao ključni komad sezone vrlo lako oslikava celu kolekciju, lepršavo i živopisno, komforno iskustvo u gradu i na obali”, zaključuju Ilijev i Stević, MATES.

MATES je modni brend koji je u poslednjih deset godina ostavio značajn uticaj na regionalnu modnu scenu svojim pristupom dizajnu, kreativnoj direkciji i prezentaciji. Ove godine, kada proslavlja desetogodišnjicu, brend iza sebe, osim brojnih zapaženih kolekcija, upisuje i doprinos uvođenju digitalnih revija i globalnih primera na naše prostore, uključivanju značajnih spomenika kulture kroz lokacije za svoja predstavljanja, i saradnje – sa Galerijom Matice Srpske, sa Mirjanom Marić, kojoj su posvetili istoimenu kolekciju, te narativu koji okuplja brojne zaljubljenike u modu danas.

Promo