Šta treba da znate o predstojećim Nedeljama mode proleće/leto 2021. godine

Kada je u junu postalo poznato da će se nedelje mode u Njujorku, Londonu, Milanu i Parizu održati u septembru, svi su imali isto goruće pitanje: Da li je prerano za povratak na oflajn revije, s obzirom na to da je svet još uvek usred globalne pandemije?

I dok su se neki od glavnih modnih igrača, uključujući Saint Laurent i Gucci, odmah povukli, nekoliko brendova je nastavilo da predstavlja svoje kolekcije: na primer, Dior Resort 2021 u Lećeu, Valentino Couture i Jacquemus SS21. na poljima pšenice na sat vožnje od centra Pariza.

Nedelja mode u Kopenhagenu održala se nedugo zatim, čineći ga prvim gradom koji je od početka pandemije bio domaćin značajnog broja fizičkih revija. Kako se približava najvažniji mesec u modi – podudara se sa izveštajima o potencijalnom drugom talasu koronavirusa u Evropi – kako će Velika četvorka modnih prestonica preživeti ova neviđena vremena? Evo svega što treba da znate o septembarskim revijama SS21 u Njujorku, Londonu, Milanu i Parizu.

Njujorška nedelja mode: od 13. do 16. septembra

Iako SAD ima najveći broj potvrđenih slučajeva koronavirusa na svetu, Jason Wu i Christian Sirano će održavati prezentacije van mreže. Eckhaus Latta, Anna Sui, Carolina Herrera i Marchesa takođe su se vratile na raspored, iako je format revije još uvek u fazi finalizacije. Glavni brendovi poput Marc Jacobs, Michael Kors i Ralph Lauren odlučili su da ne učestvuju, a Gabriela Hearst će debitovati na Paris Fashion Weeku.

Londonska nedelja mode: 17-22. septembra

Preliminarni sastav Nedelje mode u Londonu, koji sadrži brendove za muškarce i žene, objavljen je i podeljen u tri kategorije: digitalna, fiziča i digitalna & fizička. Brendovi koji su potvrdili da će svoje kolekcije izlagati na fizičkim revijama i pridržavati se principa socijalnog distanciranja su Simone Rocha, Roksanda, Sharon Wauchob i Amanda Wakeley. U međuvremenu, kompanije poput Burberry, Erdem i Victoria Beckham odlučile su se za „digitalni i fizički“ format, mada šta tačno to znači ostaje da se vidi. Pokrenuta u junu, digitalna platforma LFW nastaviće da isporučuje ekskluzivni multimedijalni sadržaj.

Milanska nedelja mode: 23-28. septembra

Milano je prvi od četiri grada koji je unapred objavio kompletan, iako okvirni raspored. Na događaju će biti predstavljeni brendovi za muškarce i žene, sa ukupno 24 digitalne i 28 fizičkih revija. Veliki brendovi poput Fendi, Versace i Giorgio Armani, kao i dugo očekivani debi nastup Rafa Simonsa za Pradu, potvrdili su da svoje kolekcije izlažu van mreže. Missoni, GCDS и Dsquared2 su među brendovima koji su doneli izbor samo za digitalnu upotrebu. Bottega Veneta, Gucci, Moschino i Jil Sander nisu potvrdili svoje učešće.

 Nedelja mode u Parizu: 28. septembra – 6. oktobra

Kakav će biti raspored za Nedelju mode u Parizu još uvek nije poznato. Federacija Haute Couture et de la Mode prva je u junu najavila povratak u fizički format i izdala saopštenje u kojem se kaže da će se pridržavati sigurnosnih standarda postavljenih od francuskih vlasti. Očekujte da modni giganti poput Chanel, Dior i Louis Vuitton pokažu nešto zaista dramatično. Ali mogu li mladi dizajneri učiniti isto? Pratimo tok događaja.