The Jacket: istorija legendarne jakne od tvida Mademoiselle Coco

Prepoznatljiva na prvi pogled, Chanel jakna se tokom godina menjala, ali ostaje simbol ženstvene elegancije, hrabrosti, avangarde i slobode.

Gabrijela Šanel imala je intuiciju u kreiranju odevnog simbola šarma i elegancije, “Jacket”, kako se naziva legendarna jakna modne kuće je izazvala pravu revoluciju, polazeći od materijala: tvida.

Sredinom 1920-ih Koko je transformisala jednostavnu tkaninu koja je bila rezervisana isključivo za mušku odeću, u svom stilskom kodu. Inspiracija? Opuštena elegancija prijatelja vojvode od Vestminstera. Tako su nastajale jakne, ravnog kroja, strukturirane i fiksirane od ivice do ivice, a izrađene u skladu sa idejom davanja ženama slobode kretanja, koja je u tom periodu bila izuzetno revolucionarna. Dve tkanine, ušivene gotovo nevidljivim šavovima, kreću se zajedno bez ograničenja, uz dodatak neobičnog detalja, mesinganog lanca koji je ušiven po ivici jakne. Svaki aspekt se proučava sa preciznošću, kao što su dugmad, mali dragulji napravljeni od smole ili metala, ukrašeni lavovom glavom ili čak kamelijom (svi elementi dragi Koko) ili markirani sa poznatim duplim C.

Nakon Mademoiselle, 1985. godine, Karl Lagerfeld je dao novu perspektivu ikoničnoj jakni koja je zahvaljujući svojoj ironiji postala svestrana i „cool“ nošena čak i sa farmerkama i sportskim prugastim majicama.

Iz godine u godinu jakna se menjala, ali uvek je ostala prepoznatljiv simbol kuće. Nošena i voljena od bezbroj međunarodnih zvezda, poput Romi Šnajder I Kejti Holms, Penelope Kruz i danas vrlo mlade Bili Ajliš, jakna Chanel takođe je glavni junak kolekcije Ready-to-Wear proleće/leto 2020, u kojoj je Viržini Viar zamislila ženstvenu eleganciju, eteričnu, ali ipak savremenu, u stalnom pokretu. Na raspolaganju je mnogo verzija, poput one u blok bojama, dvobojne, prelivajuće, prugaste, ukrašene dugmićima ili pletenicom.

A kada je reč o modnim kombinacijama, ne bojite se: Chanel jakna se takođe može interpretirati sa bermudama ili raskopčanom suknjom, jer pravi klasik ne samo da ne poznaje vreme, već je uvek spreman da prihvati „novo“.

grazia.it