Torba Baguette: od garderobe Keri Bredšo do modnog klasika

Tokom dve decenije, Fendi baguette postala je jedna od najpoželjnijih torbi i sada je uspešno prešla u kategoriju bezvremenskih klasika.

Otkrivamo vam šta je inspirisalo dizajnere prilikom stvaranja najsenzacionalnijeg aksesoara iz 2000-ih (i zašto ovu ideju i dalje smatramo genijalnom).

U Seksu i gradu postoji scena u kojoj glavnu junakinju Keri Bredšo napada pljačkaš. „Daj mi svoju torbu“, naređuje bandit. “Ali ovo je Baguette!” Ona očajno vrišti, pre nego što mu je dala svoju malu torbicu izvezenu ljubičastim šljokicama.

Nekoliko modnih trendova podnosi test vremena. Iako su trendovi u modnoj industriji ciklični i trenutno nestaju iz vida, zamenjeni nečim svežijim i novijim, postoje stvari koje izdržavaju žestoku konkurenciju iz sezone u sezonu. Zajedno sa klasičnim Burberry trench mantilom, torba iz 90-ih je takva kultna ikona. Skoro odmah je postala poznata kao It-bag zbog neverovatne popularnosti među poznatim ličnostima. I na veliko iznenađenje u naše vreme, pomodni izum Fendi ostaje ne manje popularan i dugo se ukorenio u ormarima Điđi i Bele Hadid, porodice Džener i Hejli Biber.

Prema Silviji Venturini Fendi, unuci osnivača brenda, „Baguette je prekršila pravila minimalizma iz 90-ih. To je odvlačilo pažnju u vreme kada su trendi ljudi zaista voleli minimalizam. Baguette je dodala osvetljenost i zabavu njihovim ormarima. To je bio prvi dodatak koji je tretiran kao odeća. Kršio je jednoobrazno pravilo kojeg smo se mnogi od nas držali”. Iako je Fendi baguette od tada prošla kroz hiljade promena, uvek će se isticati kao blistavi simbol nužnosti i simbol italijanskog zanata.

Rođenje legende

Značajna torba pojavila se 1997. godine i svoje ime je dobila odmah: oblik dodatka je podsećao na hrskavi francuski hleb i dizajnirana je tako da je bilo pogodno nositi je pod rukom – baš kao što Parižani sa sobom nose prave bagete (barem stanovnici druge države to tako zamišljaju).

Sa skoro 100.000 prodatih modela u prvoj godini, Fendi baguette je trenutno postao jedan od najpopularnijih i najvažnijih aksesoara decenije, zauzevši svoje mesto među ostalim torbama. I vrlo brzo, zahvaljujući neverovatnoj potražnji za Baguetteom, brend Fendi osvojio je nagradu Fashion Group International za najbolji dodatak 2000. godine.

Ovaj model je, očekivano, ušao u garderobu glavne njujorške trendseterke Keri Bredšo. Junakinja serije sakupljala je Baguette, a Fendi je zapravo postala jedna od prvih dizajnerskih kuća koja je obezbedila predmete za snimanje Seksa i grada.

Sada, dve decenije nakon predstavljanja, klasična torba Baguette pretrpela je mnoge promene i dobila je hiljadu različitih varijacija, od opcija od kože i antilopa u neutralnim bojama do žakard modela sa smelim logotipom i vezom, okićenim kristalima. Svojevrsni dokaz da će, bez obzira na vaš stil, uvek postojati vaš „baget“.

Era Instagrama dala je torbi drugi talas slave. Fendijevi dizajneri primetili su da su milenijalci počeli da pozajmljuju starinske bagete od svojih mama i odlučili su da je vreme da taj aksesoar vrate u modu. Oživljena torba stigla je na milansku pistu u septembru 2018. godine, a brend je odlučio da dovede glavnu ambasadorku Saru Džesiku Parker da snimi video o ponovnom lansiranju. Istovremeno, ljubav prema modi devedesetih i ranih dvehiljaditih dostigla je vrhunac. A „baget“ je postao savršeni deo nostalgičnog stajlinga.

Popularnost „bagete“ nije mogla da ostavi po strani i druge kuće koje su počele da eksperimentišu sa oblicima, dekorom i paletom i nude svoje mogućnosti. Australijski modni brend By Far predstavio je model nazvan Rachel, nazvan po liku Dženifer Aniston iz „Friends“. Naravno, Zara i Mango takođe nisu stajali po strani i razvijali su trend na svoj način, nudeći nam prošivene, kožne i ukrašene verzije koje se prilagođavaju bilo kom stilu.

foto:marieclaire