U Italiji je od korona virusa preminuo dizajner Sergio Rossi

Tužna vest stigla je jutros iz Italije – u 84. godini života preminuo je legendarni dizajner obuće Sergio Rossi u gradu Čezena na severu zemlje.

Pre nekoliko dana bio je hospitalizovan, a lekari su kao uzrok smrti naveli – korona virus.

Od 1960-ih cipele Sergio Rossi zasluženo su smatrane standardom italijanskog kvaliteta i elegancije. Uprkos činjenici da se dizajner povukao iz poslovanja 2005. godine i prodao brend poslovnoj grupi Kering, ostao je ugledan i cenjen igrač u modnom poslu. Podsećamo na najupečatljivije epizode njegove biografije i istorije branda Sergio Rossi.

Porodične stvari

Sergio Rossi rođen je 1935. godine u malom gradu San Mauro Paskoli – nedaleko od same Čezene. Njegov otac je bio obućar i naučio je svog sina svim trikovima. Odrastajući, Sergio je otišao da učvrsti znanje u milanskom koledžu, a odatle se preselio u Bolonju i počeo da se bavi proizvodnjom cipela. Godine 2007. Rossi je posao predao svom sinu i lansirao je brend Gianvito Rossi. Kao što je u jednom intervjuu priznao proizvođač obuće treće generacije Janvito, u detinjstvu nije ni shvatao gde je kuća, a gde se nalazi fabrika cipela – toliko je vremena provodio sa ocem na poslu. Prema dizajneru, naučio je mnogo jednostavnim gledanjem Sergija Rossija, majstora koji svakodnevno pravi cipele, o kojima su milioni žena širom sveta sanjale do osamdesetih.

Prvi koraci

Kada je Sergio Rossi imao 31 godinu, vratio se u rodni grad. Uspeo je da ubedi porodicu da vredi investirati ušteđevinu u malu fabriku obuće (usput, i dalje radi). Proizvodnja je pokrenuta u jesen i tokom šest meseci fabrika je proizvodila sandale, koje je Sergio trebalo da proda u susednim gradovima. Njegova računica pokazala se tačnom – Italijani i turisti uzbuđeno su kupovali letnju obuću, a to je fabričkim resursima donelo novu proizvodnju. Značajno je da je Sergio Rossi stavio svoj personalizovani logo na cipele samo dve godine kasnije – kada je već bio siguran u prvoklasni kvalitet svojih proizvoda.


Snažno prijateljstvo

Sergio Rossi očigledno nije želeo da bude zadovoljan lokalnim uspehom svog brenda i počeo je postepeno da se penje na novi nivo. Sprijateljio se sa savremenim dizajnerima i postepeno se u njegovom portfoliju pojavila linija obuće za revije Domenico Dolce i Stefano Gabbana, Azzedine Alaia i Gianni Versace. Rosijeva saradnja sa Versaceom pokazala se kao posebno produktivna i duga – Đani Versaće je bio oduševljen kako Sergio oseća stajlinge modela i dopunjuje ih idealnim cipelama, tako da su njegove cipele, sandale i čizme dugi niz godina postale nepromenjivi atribut modnih revija.


Osvojivši odobrenje u modnim krugovima, Sergio Rossi brzo je postao miljenik slavnih. Nijedan crveni tepih u poslednjih 20-30 godina nije bio bez cipela Sergio Rossi. Verni fanovi brenda bile su Gvinet Paltrou, Sara Džesika Parker, Mila Jovovič, Kameron Diaz i druge poznate ličnosti sa A-liste. Salma Hajek je čak izabrala model sandala sa visokom potpeticom za venčanje 2009. godine. Sergio Rossi aktivno je prikazan u seriji „Gossip Girl“ – aktivna heroina Bler Valdorf voli cipele brenda, a Bijonse je glumila u kultnom videu Who Run the World (Girls) u čizmama Talisman iz italijanske kuće.


Sergio Rossi je tokom svog života napravio 6.000 jedinstvenih modela cipela – sve su sačuvane u arhivi koju pažljivo sakuplja u samoj fabrici trenutni generalni direktor brenda Sergio Rossi, Rikardo Skiuto.
Rossi je uspeo da prisustvuje ovom sastanku za Božić i bio je veoma iznenađen količinom cipela koje je osmislio.

Što se tiče najslavnijeg i najprepoznatljivijeg modela legendarnog dizajnera, to su svakako Opanca sandale. Modelirane su na takav način da se glatko stapaju uz nogu, vizuelno produžujući je zahvaljujući posebnom dodatku koji se uzdiže duž pete. Rossi je ovu tehniku smislio još 1960-ih i upravo su mu sandale pomogle da započne rad svoje prve fabrike.


foto:marieclaire.ua