Libido na akciji

Stres je kuga 21. veka. To je loša vest, a dobra je da se danas on može napasti sa mnogo frontova. Ako vam pomaže vođenje dnevnika, samo napred. Možda ste više za plivanje u skrivenim jezerima i plahovitim rekama? Upravo je dokazano da te aktivnosti značajno smanjuju stres, mada se nama čini da bi već sama pomisao na ulazak u neispitanu ili pomahnitalu vodu većinu ljudi odvela u hitnu pomoć. Na sreću, ima i drugih mogućnosti.

Sada svoj trenutak doživljava nešto dostupnije i bezbednije. Zove se seksualni wellness i označava široki pokret koji ističe važnost seksa za zdravlje tela i duha, a prepoznaje se u sve većem broju proizvoda za buđenje polne želje. Posle suplemenata, aplikacija i raznih gedžeta, libido nam sada dolazi i u – gumenim bombonama.

ROBNE KUĆE STRASTI

Vekovna stigma o seksualnom zdravlju počela je da se raspada nakon što su TV emisije i ilmovi počeli otvoreno da govore o telesnom zadovoljstvu žena, a poznate ličnosti kao što su Kara Delevinj i Dakota Džonson javno podržale proizvode za seksualno zdravlje. Nižu se naučne studije koje potvrđuju da seks i samozadovoljavanje mogu smanjiti stres, poboljšati san i ublažiti menstrualne tegobe. Pokret ima i predvodnicu. Oni stariji je se još sećaju kao glumice, dok je za mlađe generacije Gvinet Paltrou guru životnog stila 21. veka. Žena koja nas je upoznala s jajima za vaginu i svećom sa mirisom mog orgazma, nedavno je lansirala čitavu liniju suplemenata pod nazivom DTF (Down to f.ck).

– Ne stidimo se toga što želimo pomoć kod ubacivanja našeg libida u povećanu brzinu – rekla je Gvinet o teglicama svojih pilulica, vrednih oko pedeset evra. To je mešavina raznih biljaka egzotičnih imena (prepoznali smo samo šafran), a za koje je zaista dokazano da pojačavaju cirkulaciju i podižu nivo seksualnih hormona, time i žudnju za seksom. Druga je priča to što su suplementi njene firme Goop došli pod lupu pojedinih naučnika i nisu dobili baš sjajnu ocenu. Ovde ćemo se pozabaviti činjenicom da je Gvinet utrla put čitavoj industriji seksualnog wellnessa.

Čuvena njujorška robna kuća Bloomingdale’s je otvorila specijalizovani dućan, dok su druge poznate prodavnice, kao Boots, Holland & Barrett i Selfridges takođe počele da nude razne dodatke za pojačavanje seksualne želje. Na njihovim policama se nalaze i pomenute bombone. U Harrodsu se može kupiti pojačivač libida u obliku infuzije, koji je uprkos ceni od oko 350 evra rasprodat za tili čas. Jedan od najpoznatijih kozmetičkih lanaca, koji radi i kod nas, u poslednjoj e-poruci promovisao je uobičajeno: maskare, maske za lice, rumenila, a među njima i još nešto, za njih novo: proizvode za intimnu negu.

Klik na link je otkrio desetine umetnički stilizovanih vibratora, maziva za osetljive delove tela i sveća koje sagorevaju u ulje za masažu. U seksualni velnes se uključuju i brendovi od kojih se to ne bi očekivalo, kao što je jedan, takođe poznati, proizvođač konfekcije, bižuterije i aksesoara. Da li još neko sumnja u procenu ekonomista da će globalno tržište seksualnog wellnessa do 2027. godine narasti do 40,4 milijarde dolara.

NEGA BLAGOSTANJA 

– Medicinska struka, njihovi partneri, pa i same žene, godinama su žensko zadovoljstvo stavljale na poslednje mesto, a za neke ono nije ni postajalo, već je žena bila objekt za ispunjavanje seksualne želje – smatra Kloe Makintoš, osnivačica brenda i platforme Kama. Zato je, kaže, seksualni wellness pokretač koji smo čekali. – Znamo godinama da vežbanje i pravilna ishrana utiču na naše zdravlje. Zatim se fokus prebacio na rešavanje stresa, anksioznosti i emocionalne dobrobiti. Ali, kad sam zatrudnela, krenula sam da istražujem kako trudnoća utiče na moje hormone i libido. Otkrila sam da, s jedne strane, imamo medicinske savete koji se temelje na bolesti, disfunkcionalnostima i rizicima. S druge strane, imate porno-industriju.

Prostor seksualnog wellnessa, koji bi trebao da predstavlja savršenu sredinu, a predvode ga informisane i obrazovane žene o seksualnoj želji, zdravlju i dobrobiti – bio je prazan – kaže ona. Na sreću, sada je pun kao košnica. I naučnice smatraju da rast te industrije može zahvaliti mlađim generacijama koje su više radoznale i otvorene za teme koje su se ranije smatrale tabuom. Društvene mreže, brend Goop i potpuno drugačiji pogled na stvari, oličen u suplementima za libido, aplikacijama i vibratorima kao alatima za wellness zapravo su žensku seksualnu želju izvukle na sunce. – žensko zadovoljstvo postala je svakodnevna tema, kao što je uzimanje multivitamina ili meditacija. Ako se obrazujemo o tome kako negovati tu stranu sebe, takođe negujemo i svoje fizičko, emocionalno i partnersko blagostanje – zaključuje Kloe Mekintoš.

foto: PExels,Unsplash

Tekst: M.Đ.