Retrospektiva obrva: kako se promenio najvažniji element lica

Podsećamo na trnovit put obrva i najčudnije trendove.

U protekle dve decenije, obrve su se dosta promenile – od “struna izgleda” do najprirodnijeg i nemarnog.

Prirorodni izgled obrva je ojačao svoje pozicije i čvrsto se drži u svakom smislu. Međutim, povremene varijacije na temu bojenja, pa čak i ukrašavanja obrva, odvlače pažnju.

Kratki izlet u istoriju

Setite se filmske zvezde iz 30-ih godina Marlen Ditrih i njenih polukružnih obrva ili Merilin Monro iz 40-ih – obrve su joj bile tanke, ali sa lukom, slične današnjim. Kakve je obrve imala Odri Hepbern 50-ih? Grafički oblik, prelep luk i maksimalna prirodnost. A Sofija Loren šezdesetih? Na primer, tu je i Frida Kalo i verujemo da će se industrija lepote vratiti i tom trendu, ali za pola veka. Uzimajući u obzir arhivske fotografije slavnih, zaključak sugeriše da se 90-ih godina industrija obrva okrenula u pogrešnom smeru i mnogi su plaćali dugove do danas, ispravljajući jednom pogrešno oblikovane obrve.

Greške mladosti

Uprkos slavi vlasnika prelepih gustih obrva, Bruk Šilds ili bezbrižne obrve Madone devedesetih, devojke su se podelile u dva tabora: neke su crtale tanke crte tamnom olovkom, dok su se druge pridržavale prirodnog oblika, čineći obrve što tanjim. Tu su Gven Stefani, Kristina Agilera, Madona, Paris Hilton i Rijana. Druga grupa – na primer, Kejt Mos i Viktorija Bekam. Danas obrve većine ovih poznatih ličnosti izgledaju sasvim u duhu vremena. Međutim, Kejt Mos ostala je verna svojoj prethodnoj formi i moramo priznati da je jedna od retkih kojoj to odgovara.

Guste obrve

Obrve Nataše Vodianove ili široka forma Kire Najtli smatrane su osobinom koja se nije svima dopala. Ali pojavom Kare Delevinj, fokus se odjednom premestio – previše tamne i guste obrve postale su popularne. Klan Kardašijan-Džener, koji je dobijao na popularnosti, takođe je dao svoj značajan doprinos. Sestre Kardašijan inspirisale su milione fanova savršeno iscrtanim tamno smeđim obrvama. Veliku i odlučujuću ulogu u ovoj priči imali su Instagram i YouTube.

S jedne strane, društvene mreže su odmah omogućile video lekcije šminkera koji su radili sa slavnim ličnostima i srdačno delili tajne stvaranja upravo takvih obrva. Sa druge strane, društvene mreže, posebno Instagram, označile su početak ere instagram – obrva. Takve obrve više su ličile na dekorativni element namerno tamne boje na licu – bile su vrlo „super-grafske“ poput Kim.

Pomna pažnja izazvala je veliku potražnju za proizvodima za šminku. U asortimanu brendova pojavljuju se ne samo odvojena sredstva za oblikovanje obrva, već i čitave kolekcije. Danas se prema časopisu The Business of Beauty gel za obrve prodaje češće od maskare.

Veoma čudne stvari

Stilizovanje obrva na umetnički način sledili su mnogi blogeri i pokazali su svoja potpuno luda instagram remek-dela. Pojavile su se pletenice, puder obrve ali i “sapunica“ obrve. Osvojile su svojom jednostavnošću – bilo je potrebno samo češljati obrve prema gore voskom ili čak običnim sapunom. Ovom metodom su obrve postale gušće, savršeno fiksirane.

 

marieclaire.ua