Gvinet Paltrou najavljuje da bi mogla da se povuče, ne samo iz Goop-a, nego i iz javnog života

gvinet paltrou goop

Šta mislite o tome kada čujete ime Gvinet Paltrou? Prošlo je već četvrt veka od kada smo je zavoleli u filmovima Zaljubljeni Šekspir, Dueti, Talentovani gospodin Ripli, pa, ako hoćete, i u lakoj komediji o jakoj ženi, kod nas prevedenoj kao Stjuardese u akciji (mada je originalni naslov Pogled sa vrha intrigantniji i odgovarajuće dvosmislen). Sada će se pre dogoditi da na pomen ove oskarovke (za ulogu Šekspirove dragane) dočarate sebi slike spreja za odbijanje vampira, nekih tegova napravljenih od 18-karatnog zlata ili organske morske soli i maziva od karamela. I to je u redu, jer se tokom poslednjih 15 godina Paltrou učinila sve kako bi postala moderni wellness koji hoda.

Iako je možda lako ismevati Goop način života koji ova glumica neumorno promoviše – ovo ime je najpre nosio bilten, pokrenut iz londonske kuhinje nje i njenog bivšeg muža Krisa Martina – sada je to respektabilna kompanija od 250 miliona dolara. Nudi vam sve, od kuvara i kozmetičkih proizvoda, do podkasta, linije odeće i welness samita, za koje se karte prodaju po ceni do 4.500 dolara. Reklo bi se, dobro joj ide, ali nije tako. Moguće je obrnuto, da je ta unosna avantura došla do kraja. U nedavnom intervjuu, Gvinet Paltrou je nagovestila da bi bila spremna da proda Goop i na pitanje, da li bi mogla da „dramatično napusti“ brend kada napuni 55 godina, rekla da bi „bila srećna“. – Bukvalno ću nestati iz javnog života. Niko me više nikada neće videti – rekla je.

Ona danas ima 51 godinu i sa brendom je otišla daleko, mnogo više nego što je ikada nameravala. Kada je Goop lansiran, o imenu je odlučeno nakon što joj je legenda brendiranja Piter Arnel rekao da sve uspešne internet kompanije imaju dvostruko „o” u svom imenu. Ipak, ni to nije pomoglo da prvi koraci koje je napravila nalete na zid sumnje, pa i ismevanja. Bob Moris, ugledni novinar, za New York Times se 2009. godine pozbavio sloganom sajta „Neguj unutrašnji aspekt“ i ironično primetio da ga slogan „duboko pozicionira u realm Novog doba“. Taj skepticizam zapravo nikada nije nestao, ali je Paltrou dokazala mnogima da nisu u pravu, bar time što je Goop postao sinonim za vrhunsku onlajn trgovinu. Ona je pored toga otvorila i pet prodavnica u stvarnom životu. U međuvremenu, filijala u Noting Hilu u Londonu zatvorena je ove godine nakon gubitka od 1,4 miliona funti, koji se vuče još od pandemije.  

Ovo nije bila jedina dramatična promena. Godine 2020. Elis Lonen bučno je napustila brend i mesto direktora za sadržaj, koja je lansirala podkast i seriju o Goop-u na Netflixu. Štaviše, na Lonen se gledalo kao na srce i dušu svega u kompaniji, odmah posle vlasnice, ali je ta žena, pošto je dala otkaz, odjednom krenula u novu misiju, da raskrinkava onu wellness industriju koju je pomogla da se izgradi. Jednom novinaru je čak rekla da se oseća kao koncept koji cilja samo žene – čineći da se osećaju manjkavo. – Gledala sam oko sebe i primetila da mi glasovi u glavi stalno govore da nisam dovoljno dobra. Nisam osećala da muškarci u mom životu doživljavaju te glasove na isti način. U suštini, početni impuls wellnessa je bio zaista prelep… Ali može tako brzo skliznuti u kapitalističko čišćenje – izjavila je ona. Lonen je čak objavila knjigu na tu temu pod naslovom “O našem najboljem ponašanju: cena koju žene plaćaju da bi bile dobre.”

Medijski izvori kažu da su odlazak Elis Lonen i turneja protiv Goop koncepcije wellnesa koja je usledila dobro potresla glumicu koja je postala guru novog životnog stila, i to više nego ijedna stručna kritika njenih proizvoda. A takvih je bilo tokom svih ovih godina. Međutim, pukotine na kompaniji Goop nećete videti, jer Gvinet Paltrou lako polaže oružje, tvrde medijski izvori bliski glumici. Goop je bio njen ceo život već godinama. Čak je izašla iz glume da bi se fokusirala na taj uspeh. Prodati kompaniju dostojanstveno i uživati u mirnijem životu zvuči privlačno. Ali tamo ima još mnogo nedovršenih poslova. 

Foto: Profimedia,Instagram

Tekst: M.Đ.