Intervju: Modni dizajner Igor Todorović

Inspiracija nema mesto, ni adresu

Foto: Miodrag Miša Obradović

Sinoć je svečano otvoren 53. Belgrade Fashion Week, sa revijom Ateljea Igora Todorovića, i kolekcijom ,,Niti”. Poznati modni dizajner, Igor Todorović, predstavlja sinonim za eleganciju i prefinjeni modni izraz. Iza sebe ima bogat portfolio, oblačio je brojne uticajne ličnosti i predstavio je svoj rad, kao i našu zemlju na internacionalnom nivou. Za magazin Grazia otkriva nam detalje svoje kolecije ,,Niti”, šta je inspirisalo, koje materijale najradije koristi, kao i šta smatra svojim najvećim uspehom.

Kolekcija ,,Niti”, premijerno je predstavljena na nedelji mode u Milanu, nakon čega je doputovala u svoju matičnu zemlju. Kolekcija, sa elementima visoke mode, odiše prozračnom ženstvenošču, sukobom kontrastnih materijala, geometrijskim, ali i mekim formama. Atmosferu modne revije upotpunile su numere, koje predstavljaju savremeni osvrt na izvornu muziku i savršeno upotpunjuju celu kolekciju.

Zašto se kolekcija zove ,,Niti”?

Kolekciju sam nazvao niti, jer od njih nekako sve počinje. Niti vezuju ljude, i ne bi bilo nijedne tkanine da nema niti. Kako kaže naš narod ,,Kada se tka, niti se vezuju za nebo”. Kada je moj atelje smislio koncepciju, bila je ideja da se nitima vežemo za to nebo, i pošaljemo univerzalnu poruku. Moda je odavno prestala da se izražava samo kroz haljine.

Koliko ova kolekcija crpi inspiraciju iz folklora?

Delimično crpi i iz folklora, ali više crpi iz jednog sižea svega onoga što je neko moje nasleđe. Nasleđe u smislu mog obrazovanja u Italiji, u školi za visoku modu. Svi materijali su ručno pravljeni, nema kupljenih dezena. Sa druge strane, postoji ovaj deo  koji je vezan za ručne radove, za vez na taftu ili na organdinu. Bio je izazov raditi vez na materijalima koji nisu uobičajeni za to. I na kraju, pletenina je rađena od vune iz eko agende od jedne posebne, ručno rađene sorte sa Zlatibora.

Na koji način uparujete materijale?

U Italiji sam naučen da ih biram po nekoj vrsti znanja i jako sam vezan za tu zemlju kroz tkanine. Znaju da kažu da postoji Igorova crvena, Igorova plava, Igorova težina svile… Trudim se da razumem šta su, i kakve su to težine i teksture. Na koji način bi se najbolje uklopile, ili suočile i sukobile.

Na koji način muzika upotpunjuje Vaše revije?

Muzika je izvanredno važna i ja sam taj koji je bira. Nikada ne dozvoljavam da neko drugi vrši taj izbor, i tu sam možda i naporan. Mislim da je ta emocija potpuna samo sa muzikom. Moda je strašno njom isprepletana, obeležila je mnoge trendove, stilove i estetike. U ovom slučaju, kada neko predstavlja svoju kolekciju, muzika oboji taj stil koji se predstavlja. Numere za ovu kolekciju delo su Ace Sofronijevića, Nikole Micevskog i Dragana Radosavljevića. Numere koje ste večeras čuli, koristili smo i na Milano Fashion Week-u. Kad smo se već igrali sa tim elementima nasleđa, želeo sam da se ono ogleda i u muzici.

Kakvi su Vam utisci sa nedelje mode u Milanu?

Utisci su jako dobri, zato što je to bio jedan veliki iskorak za nas. Kao Atelje pojavili smo se na jednom velikom modnom igralištu zvanom Fashion Week, u kome postoji niz različitih situacija koje treba prepoznati u pravo vreme i na pravi način. Ono što je najvažnije, preskočili smo tu prvu stepenicu i pripremamo se za septembar ponovo.

Kako vidite dalje razviće Vašeg brenda?

Voleo bih da ga vidim u pravcu nekog svetskog tržišta i radim na tome. Razvitak u smislu prisustva na jednoj drugoj sceni, u nešto većem obimu; ne samo kroz naše pojedinačne klijente, jer je to dokaz da je čovek na pravom putu. Ima jedna divna rečenica ,,Svako putovanje počinje prvim korakom”, ali ja uvek dodam da su važni saputnici i stanice, da se ne bi sišlo na pogrešnoj, nego da se sačeka prava.

Kakve žene Vas inspirišu u stvaranju?

Inspiracija nema mesto, ni adresu. Ta žena nije jedna, ja se obraćam mnogim. Inspiriše me ona žena koja prepozna sebe u mom komadu.

Šta smatrate svojim najvećim uspehom?

Svojim najvećim uspehom smatram to da opstajem u ovom vremenu. Jako je teško opstati u vremenu kada je opšti konzumerizam možda ponekad pojeo stil, a dao mnogo trendova. Mi se bavimo autorskom modom koja zahteva svoje mesto. Kada ga pronađemo onda je to veliki profesionalni uspeh. Životni uspeh je da sam uvek gladan znanja.

Foto: Đorđe Tomić, Miodrag Miša Obradović

Tekst: Natalija Kunić