Modna predviđanja: Spremite se za ekstremni glamur posle kovida

Dok broj modnih trgovaca i dizajnera koji zatvaraju svoje radnje i dalje raste, optimistični analitičari predviđaju oporavak nakon Covid-a.

Economist je predvideo da je na putu „novi period ekonomske dinamike“, dok je profesor Pol Krugman u New York Timesu napisao da će „stvari krenuti na bolje“, a poslovni mogul Tilman Fertita rekao je za CNBC: „Potrošač se vraća …  biće ovo ‘burne 20-e’ – to jednostavno možete primetiti. “

Ako je poslednja globalna recesija 2008.godine dovela do buma internet kupovine, da li će i moda doživeti oživljavanje novitetima?

„Posle pandemije, sigurno ćemo tražiti načine za ponovno socijalno povezivanje – odeća, kosa, šminka biće deo terapije“, kaže Endrju Ibi iz Face-a, bivši prognostičar trendova. „Koristimo odeću za komunikaciju i izražavanje sopstvene ličnosti, čini dobro za nas na ovaj ili onaj način.“

Bilo je dokaza o glamuru na nedavnim modnim revijama za muškarce, kao što su spušteni vrhovi ramena od brenda GMBH i takođe u kreacijama brenda Casablanca. Azzaro i Area su u međuvremenu kreirali modele sa fokusom na srebrno senčenje i noćnu magiju. „Za mene ideja izlaska ili oblačenja nije toliko fokusirana na boje, koliko na teksture i tkanine: saten, svilu i bilo šta sjajno“, kaže Daniel Flečer iz Fiorucci-ja, čija je nedavna revija prezentovala odevne kombinacije spremne za sledeće leto.

Takođe postoje naznake da ljudi već kupuju za period posle Covid-a. „Zabeležen je ogroman porast potražnje od decembra i ona se nastavlja tokom januara, uključujući Brunello Cucinelli, Berluti, Bottega Veneta i Metier“, kaže Damien Pol, šef muškog odeljenja u Matchesfashion-u. „Takođe vidimo snažnu reakciju na diskretan nakit namenjen muškarcima.“

 „Moda je već počela da vraća fantaziju kao glavno sredstvo dizajna“, kaže Ibi. “Kao dizajneri pružamo reakciju na svet oko nas. “

Mnogi su povukli paralele između pavidemije Covid i perioda od pre jednog veka, tačnije pojave španskog gripa 1918. godine. Posle Prvog svetskog rata i jedne od najsmrtonosnijih epidemija u istoriji imali smo deceniju socijalne slobode, kreativnog procvata i ekonomskog preokreta.

„Moda je gotovo stagnirala od jeseni 1918. do jeseni 1920. godine, skoro bez promena u idejama ili novitetima“, objašnjava Džonatan Valford, direktor Muzeja istorije mode. On kaže da je u eri koja je usledila – burnim 20-im – moda odražavala društvo vođeno hedonizmom i željom za mladalačkim izgledom.

Umesto odela, muškarci su počeli da nose „sportsku odeću sa kapama, golf pantalone i džempere sa romboidnim šarama“, dok su žene „nosile prevelike kape koje su se navlačile preko nakostrešene kose i nestrukirane haljine bez rukava, zbog kojih su izgledale kao da se igraju noseći haljine svojih majki“.

U našim „burnim 20-ima“ Ibi misli da će način na koji se oblačimo biti inspirisan novim osećajem slobode. „Mislim da ćemo videti šire prihvatanje načina oblačenja u bilo kojoj prilici“, kaže on, „makar to podrazumevalo nošenje helanki kada odlazimo da gledamo operu ili radimo u kancelariji.“

Politika kolačića

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.