Zašto se modna industrija uveliko kladi na Dženifer Lopez

Glumica i pevačica je lice kampanja Guess, Versace i Coach za proleće 2020. Šta se krije iza njene široke privlačnosti?

Dženifer Lopez trenutno je u centru pažnje, ali ne samo zbog nominovanja za „Oscara“ u kategoriji za najbolju sporednu glumicu u hit filmu „Hustlers“ iz 2019. godine, Džej Lo je dodala američki brend Guess na listu brendova sa kojima sarađuje u narednoj sezoni. Samo nekoliko dana ranije pojavila se njena kampanja za Versace, a američki Coach je objavio da će ona biti lice reklamne kampanje za prolećnu sezonu. Ova tri brenda, koja predstavljaju vrlo različite uglove tržišta, vode do slavne ličnosti koja sa 50 godina stoji rame uz rame sa generacijom X.

Šta stoji iza njene trenutne privlačnosti?

„Mislim da je prilično bezvremena“, rekla je Holi Mirza, suosnivačica londonske agencije za odnose sa javnošću. „Mlađa generacija gleda na nju kao na modnu ikonu.”

Brendovi koji trenutno rade sa Lopez predstavljaju široku privlačnost između sektora: masovnost (Guess), nadahnuće (Coach) i luksuz (Versace), koje odražavaju njenu privlačnost u svim segmentima publike, od cena do globalnog tržišta. Oni takođe odražavaju širi izazov sa kojim se suočavaju odeljenja marketinga modnih brendova usred oštre konkurencije i medijske vrednosti.     

Na neki način snaga slavnih je postala toliko velika da brend mora biti izraz njihovih vrednosti. U poslednjih nekoliko godina, oglašivači se oslanjaju na poznati set modela poznatih na Instagramu, uključujući Điđi i Belu Hadid, Kaju Gerber i Kendal Džener, kako bi predvodili svoje marketinške kampanje u pokušaju da privuku sve važnije Milenijalce i Gen- Z kupce.

S druge strane, Lopez je kao novost za koju se takođe čini da je nešto sigurno. Njeno odobravanje Versacea nakon revije proleće/leto 2020, koju je zatvorila noseći ikoničnu haljinu iz džungle koju je nosila na Grammy dodeli nagrada pre gotovo dve decenije, prikupila je 9,4 miliona dolara u medijskim spominjanjima i angažovanju na mreži prema Listu. Modne kampanje okrenute slavnim osobama nisu ništa novo, ali dinamika ovih ponuda zvezda se pomerila zahvaljujući promenjenom digitalnom pejzažu i ekonomiji uticaja.

“Sada, više nego ikad, [slavna osoba] mora da bude u skladu sa vrednostima brenda”, rekao je osnivač i direktor kompanije kreativne agencije Sum Design. “Na neki način, moć poznatih ličnosti postala je toliko velika da brend mora biti izraz njihovih vrednosti, umesto da slavna ličnost predstavlja jedan komunikacijski pravac među mnogim drugim [za brend].

“Lopez efekat” se već formira za Coach. Prema Listu, potraga za Coach brendom dostigla je 67 procenata krajem novembra 2019., meseca kada je objavljeno da će biti lice brenda, dok je potraga za torbama porasla 204 procenata tokom četvrtog tromesečja 2019. godine.

Što se tiče Guess-a, brend i Džej Lo imali su dugogodišnju vezu, s tim što je pevačica prvo postala lice kampanje za farmerke za proleće/leto 2018, a nedavno je postigla ugovor za svoju turneju „It’s My Party“ u junu 2019. godine. Podaci iz Lista pokazuju da je iste godine bila učesnik kampanje Guess proleće / leto 2018., potraga za brendom porasla 120 posto u odnosu na 2017. godinu, kada su Hejli Boldvin i Kamila Kabeljo glumile u prolećnim i jesenjim kampanjama. Dodatna vrednost reklamnog potencijala su njeni 109 miliona Instagram pratilaca. Njena objava najnovijih slika iz Versace kampanje prikupila je 2,49 miliona lajkova na njenom ličnom Instagram nalogu. To je upoređeno sa samo 117.000 za istu sliku na profilu Donatele Versaće i samo 96.000 na zvaničnom profilu Versacea. Konačno, širina privlačnosti Dženifer Lopez je ono što je čini autentičnom za Versace i Guess. „Ona je u svetu mode, ali takođe je neko koga svako na ulici može da pogleda“, rekla je Mirza.

„Teško je pomisliti da neko drugi, sve to može.“

businessoffashion.com