Kako izgleda najpoznatiji lak za nokte u istoriji

Gabrijela Šanel rođena je pre 137 godina u francuskom gradu Somir.

U čast rođendana legendarne modne dizajnerke, podsećamo se Chanel beauty proizvoda, laka za nokte Chanel, Rouge Noir.

Lak za nokte Rouge Noir, Chanel je zaista jedinstven. Menja svoju nijansu u zavisnosti od različitog osvetljenja, savršeno izgleda na preplanulim rukama i naglašava aristokraciju bele kože.

Istorija kreiranja laka je neobična. Šminkerka Heidi Moravic, koja je vodila studio šminke Chanel, i Dominik Monkourtois, međunarodna direktorica šminkanja, sledili su ideju Karla Lagerfelda da kozmetika treba da bude moderna kao i odeća.

Pripremali su Chanel show jesen-zima 1994., a dva dana pre revije odlučili su da smisle novi lak. Pomešali su nekoliko pigmenata i dobili su boju koju su odmah primetile i štampa i gosti revije. Lak je izazvao takav pomak da je u SAD odmah lansiran pod imenom Vamp, dok se u Evropi registrovana nijansa zvala Rouge Noir. U SAD-u je predstavljnea linija, CNN je tome posvetio priču, a lak je isti dan rasprodat, a lista čekanja se protezala od 6 do 12 meseci.

Prve godine je lak brendu Chanel doneo preko milion dolara. Uzgred, lak je kasnije proslavila Uma Turman, a zatim i Madona, koja je snimila spot sa krvavo-crnim manikirom u spotu “Take a Bow.“ Zanimljivo je da su u jednom trenutku Vamp i Rouge Noir sklonjeni sa tržišta, a 2003. ponovo su se pojavili pod istim brojem, samo u SAD-u 18 Vamp izgleda malo svetlije i uključuje srebrnasto treperave čestice, a u Evropi 18 Rouge Noir je duboka crna i crvena. On i danas ostaje bestseler.

2024. godine lak će proslaviti 30. godišnjicu.

Chanel je 2015. godine objavio kolekciju šminke potpuno posvećenu ovoj boji laka: mat i prelivajuće bordo nijanse, olovke i maskaru, kao i ograničene nijanse ruževa. Rouge Noir Rouge Allure ruž ušao je u liniju trajne šminke brenda i dalje se proizvodi pod brojem 109.