Otkrivamo vam hotel inovativnog dizajna gde ćete moći da kupite umetnine i nameštaj

Dizajnerka enterijera, Daria Vasilkova, svojim inovativnim pristupom održivosti i kreativnosti prevodi želje klijenata u jedinstven i originalan stil

U srcu Baden-Badena, grada poznatog po svojim banjskim lepotama i prefinjenim parkovima, Daria Vasilkova, priznata dizajnerka enterijera, uvodi inovaciju i kreativnost u hotelijersku industriju. Njen najnoviji projekat, saradnja sa Holst Boutique hotelom, predstavlja pravo remek-delo koje prevazilazi klasičan pristup dizajnu enterijera. Vasilkova, osnivačica „Art Group” studija ali i brenda „REDA“, poznata je po svom jedinstvenom pristupu koji harmonično spaja smelost, kreativnost i eksperimentisanje, stvarajući prostore u kojima se prožimaju ljudske emocije i interakcije. Ovaj hotel će biti jedinstven ne samo zbog svog inovativnog unutrašnjeg dizajna već i zbog koncepta koji će gostima omogućiti da uživaju u jedinstvenom stilu i podrže umetnike kroz kupovinu originalnih umetnina i nameštaja. Kroz ovaj projekat, Holst butik hotel postaje više od mesta za odmor, postaje odrednica gde se umetnost i dizajn susreću s funkcionalnošću i održivošću, stvarajući nezaboravni doživljaj za sve posetioce.

Za naš magazin, Daria deli svoje iskustvo u kreiranju dizajna ovog hotela kao i uvide u svoj bogat  dugogodišnji profesionalni put.

Kako je vaš pristup održivosti i kreativnosti uticao na enterijere koje ste kreirali za Holst butik hotel  u Baden-Badenu? Podelite sa nama priču koja stoji iza ovog projekta.

Kontaktirani smo da stvorimo nešto izuzetno. Holst je butik hotel sa samo 9 soba, pri čemu je svaka soba morala da ima jedinstven dizajn i da prenese svoju priču izbegavajući klišee i standardne tehnike. Osim toga, hotel je osmišljen da ima poseban poslovni model a to je da je ujedno i  galerija savremene umetnosti i dizajna, privlačeći turiste i lokalno stanovništvo. Prostor za izlaganje nije rezervisan samo za recepciju i lobi već i za sobe. Gosti su bukvalno okruženi umetnošću i dizajnom. Neverovatan je osećaj kada menjate uobičajene obrasce komunikacije s umetnošću: „ne dirati, gledati izdaleka”. Ovde ste u interakcij i moguće je kupiti nešto što vam se sviđa. Takođe, sobe su dizajnirane na način da postanu platforma za saradnju između različitih umetnika koji imaju priliku da se pokažu u nekonvencionalnom formatu.

Kombinovali smo najbolje brendove namještaja i inovativne elemente enterijera od reciklirane plastike, kartona i tekstila. Želeli smo da pokažemo da premijum dizajn ne mora nužno uključivati skupu izvedbu.

Možete li nas provesti kroz različite prostorije u hotelu, kao što su recepcija, gastro bar, restoran, kupatila i apartmani? Koja prostorija se najviše ističe?

Budući da holst na ruskom znači platno, početna ideja je platno kao prostor za umetnike. Recepcija odražava prvobitno stanje platna. Minimalistički beli prostor sa svetlim akcentima od pločica ugrađenih u pod, digitalnim pultom i umetničkim delom iznad – sve je od recikliranih materijala. Funkcionalno, takav izbor opravdan je činjenicom da će lobi i recepcija postati bela kocka – mesto za izložbene postavke. Koncept „čiste” recepcije razvijen je sa svetlim bojama i nestandardnim rešenjima u restoranu fine dining. Ovaj enterijer postao je predstavnik naše filozofije: „Kreativnost sreće održivost”. Kombinovali smo najbolje brendove namještaja i inovativne elemente enterijera od reciklirane plastike, kartona i tekstila. Želeli smo da pokažemo da premijum dizajn ne mora nužno uključivati skupu izvedbu. To je stereotip. Prava kombinacija je skup predanosti i kreativnosti, jer svaki projekat realizovan na ovoj osnovi jedinstven je i neponovljiv. Za razliku od restorana, gastro bar je prilagođen široj publici. Minimizirali smo obim završnih radova, ostavljajući betonske površine otvorenim. Dodali smo digitalne elemente kao mogućnost interakcije, te dizajnirali neobičan svetli namještaj poput sofe od reciklirane plastike. Toaleti u hotelima i restoranima su mesta gde mnogi dizajneri žele da iznenade. Odabrali smo koncept „Prati maštu”. Ova fraza napisana je na podu i stavlja gosta u neobično okruženje. U kupatilima se igramo s voćnom temom koju interpretiramo u stilski različitim bojama – ružičasti limuni, plave banane. Za ovu zonu posebno smo razvili kolekciju pločica „Voćna šuma”, kojoj smo dodali i duhovite natpise, na primer, „Ponekad je banana samo banana.”

Svoj pristup opisujete kao održiv i kreativan. Možete li detaljnije objasniti filozofiju vašeg dizajna?

Naš studio postoji trinaest godina. Počeli smo 2011. godine sa privatnim projektima i odmah smo se opredelili za svetle enterijere. Verujem da je formula za uspeh da radite ono što volite. Nisam time “otkrila Ameriku”, ali zapravo, malo ljudi sebi to dopušta. Želela sam da koristim različite boje tako da ljudi osete emocije, da kombinujem dizajnerski nameštaj s mnogo pristupačnijim. Ali ne samo radi šoka, već sledeći intuiciju. Srećom, naš pristup pokazao se traženim, i došli smo do onoga čemu mnogi dizajneri godinama teže: naši klijenti dolaze k nama zbog našeg stila i spremni su nam verovati stoprocentno. Naš dizajn definišemo kao smeo, kreativan, dopuštamo sebi eksperimentiranje i izražavanje. Ali, i ravnoteža je važna. Kreativnost može odvesti daleko, ali važna je činjenica da je to enterijer u kojem ljudi žive, a ne samo dizajn za Instagram. Počela sam da istražujem i nove tehnologije i tehnike za recikliranje materijala. Dizajneri znaju koliko otpada ostaje nakon završetka projekta. Skupljamo ih i koristimo u drugim projektima, te otkrili smo nova rešenja za enterijere koja aktivno integrišemo u nove projekte. Na primjer, ukrašavamo lajsne, fasade kuhinjskog namještaja i prozorske otvore ostacima pločica. Naši radovi aktivno se objavljuju u časopisima, osvojamo nagrade, a klijenti iz hotelskog i restoranskog poslovanja počeli su da nam dolaze. Ne samo zbog kreativnog dizajna, već zbog kreativnosti zasnovane na održivom pristupu. Na kraju krajeva, održivi pristup utiče i na pozicioniranje kompanije s jedne strane, i na nova estetska rešenja s druge strane. Za nas je to bio novi korak jer je doveo do spoznaje da ovakav pristup dizajnu može promeniti poslovanje. Nekoliko meseci proučavali smo slučajeve iz različitih zemalja i zaista dostigli novi nivo projekata, pa se Holst hotel pojavio u našem porfoliju kao logičan sled.

Kao osnivač brenda REDA, koji je specijalizovan za namještaj i dodatke za enterijere napravljene od recikliranog materijala, koji su glavni izazovi i prepreke s kojima se suočavate?

Prvi slog u nazivu brenda REDA je prefiks prisutan u rečima kao što su ponovna upotreba (reuse), recikliranje (recycle), preispitivanje (rethink). Za mene je uvek izazov da napravim nešto što pre nije urađeno. Postojali su i postoje problemi s materijalom i proizvodnjom. Na primer, čitav tim hemičara bio je angažovan na razvoju potrebne tehnologije za recikliranu plastiku. Proučavanje materijala, njegovih tehničkih karakteristika i dalja adaptacija na naše dizajnerske zadatke uzelo je godinu dana i puno novca. Drugi problem je proizvodni ciklus. Na primer, komode. Okviri se prave u stolarskoj radionici, ali zatim treba pronaći majstora koji bi postavio ne samo pločice, već i fragmente pločica, i to idealno. Ali glavni problem bio je (sada manje), reakcija javnosti kada jedan od naših projekata nije dobro prihvaćen. Ali vera u svoj posao i podrška tima i kolega dizajnera dala je snagu da idemo dalje. Sada mogu reći da ima manje mržnje, sumnje, da društvo počinje da prihvata naš pravac. Dakle moto našeg brenda je da preispitujemo, ponovno koristimo, recikliramo!

Razgovarala: Ana Rajić