grazia

Intervju

Žene koje kreiraju budućnost biznisa: Jovana Cvetković, Head of Retail Department, MPC Properties

Kao žena koja vodi najveći tim u kompaniji MPC Properties, Jovana Cvetković nam otkriva kako se uspešno može poslovati uprkos krizi, koliko je važno s vremena na vreme “uzeti vazduh”, makar u prolećnom šopingu, ali i poneku tajnu o tome šta čini dobrog lidera

Još pre pandemije stekli ste bogato iskustvo u vođenju timova. Na kakve Vas je sve izazove stavila aktuelna kriza i kakve ste dragocene pouke stekli?

Timski rad je suštinski u vođenju i upravljanju komercijalnih objekata kao što su šoping centri, zato što su u pitanju sistemi koji umrežavaju veliki broj različitih kako internih tako i eksternih partnera i organizacija. Potvrda da smo izgradili snažan i jak, a opet fleksibilan i operativan tim koji agilno rešava sve izazove, nam je pokazala i cela situacija sa i dalje aktuelnom pandemijom covid-19. Naglasiću samo da smo mi u junu prošle godine uspešno otvorili BEO Shopping Center, kao i da smo sa svim zakupcima i njihovim podizvođačima i saradnicima uspeli da iskoordiniramo otvaranje radnji bez kašnjenja. To je zaista neverovatan uspeh, imajući u vidu da su oprema i kolekcije u tom trenutku stizale sa različitih krajeva sveta, ali i jasan dokaz da je naš tim preduzimljiv i uigran. Ono na šta sam jako ponosna kod svog tima jeste to što su pokazali ne samo da su izuzetni profesionalci, već i da su veoma posvećeni, predani, fleksibilni i na to što smo zajedno uspešno izneli sve izazove koje nam je donela vanredna situacija i rad u nesvakidašnjim uslovima. Dobar i sinhronizovan tim je od suštinskog značaja za koordinaciju svih procesa i dobru organizaciju, a ulaganje u ljude i njihov razvoj ključni su faktori uspeha.

Magazin Grazia je pisao o britanskom istraživanju koje je brojkama dokazalo da su države sa ženama na čelu bile izuzetno uspešne u borbi protiv virusa. Šta ste vi primetili tokom karijere, kada, u kojim oblastima i okolnostima se žene zaista pokazuju kao uspešniji lideri?

Dobar lider mora da ima jak integritet, ali i visoko razvijenu empatiju, altruizam i adaptibilnost, a pogotovo kada vodi velike timove, međusobno različite, kada mora da uskladi drugačije karaktere i senzibilnost kod ljudi. Upravo pandemija korona virusa je naglasila te osobine liderstva. Većina tih osobina, empatija, fleksibilnost i saosećajnost je svojstvenija damama, prirodnije se snalaze u njima, pa i ne čudi podatak da su se žene lideri posebno istakle u ovom periodu. Smatram da biti dobar lider ne zavisi od pola, već od spremnosti da preuzme odgovornost, poseduje jasnu viziju, ali uz human pristup ljudima i jaku volju da se podrže i motivišu. Verujem da značajnija ekspanzija ženskog liderstva tek predstoji.

Zapadna istraživanja pokazuju da će građevina i trgovina nekretninama biti na listi privrednih grana koje mogu lakše od drugih preživeti krizu. Kakva je situacija u Srbiji?

Prethodna godina za MPC jeste bila veoma intenzivna, radili smo pojačanim intenzitetom, uspešno otvorili tri nova strateška objekta (BEO Shopping Center, Navigator Business Center 2 i UŠĆE Tower Two) i održali stabilnost poslovanja. Pandemija je definitivno učvrstila i našu apsolutnu lidersku poziciju na tržištu i potvrdila održivost našeg portfolija i biznis modela. Ipak, nema opuštanja, jer pandemija i dalje traje, a njene negativne efekte niko sa sigurnošću ne može da predvidi i kontroliše, te je nezahvalno davati jasna predviđanja za dalji poslovni razvoj. Trenutno smo fokusirani na dva pravca. Sa jedne strane, aktivno pratimo sva dešavanja i kretanja na tržištu kako bismo maksimalno podržali zakupce u očuvanju svog poslovanja i omogućili im dobar rad. Sa druge strane naši projektni timovi uveliko rade na inovacijama u pravcu kreiranja novih proizvoda i usluga, koje će omogućiti da dodatno osnažimo naše šoping centre i kupcima pružimo novo iskustvo kupovine, koje je u korak sa trendovima i unapređuje njihovu svakodnevicu.

MPC Properties dugi niz godina od svojih šoping centara pravi jedinstvene destinacije, gde ljudi imaju priliku da zadovolje više različitih potreba, a sada je ta uloga kreiranja sadržajnijih destinacija naglašenija nego ikada pre. Šoping centri nisu samo mesta kupovine, to su mesta gde se zabavljamo, odmaramo, provodimo vreme sa svojom porodicom, prijateljima, gde kreiramo uspomene, gde se inspirišemo, radimo na sebi, istražujemo. To su mesta u kojima će nastaviti da se odvija društveni ali i poslovni život.

Koliko su međuljudske veštine stvar urođenog dara, a koliko učenja, i na koje konkretne načine ih unapređujete, kao vođa najvećeg tima u kompaniji MPC Properties?

Apsolutno smatram da je jedna od najvažnijih osobina za uspešno liderstvo dobra komunikacija, koja je temelj za uspostavljanje zdravog odnosa pre svega sa članovima svoga tima, a odmah zatim i sa svim saradnicima. Tačna procena mogućnosti i afiniteta, koju prati i jasna i otvorena komunikacija omogućava nam da se brzo prilagodimo svakoj situaciji i izazovu. Moja parola je “Lead by example” - svojim ponašanjem davati primer ljudima, imati u svakoj situaciji integritet, ali nikako ne zapostaviti tim, već naprotiv uključiti ih u proces i motivisati ih, jer su oni ti koji viziju sprovode u delo i postižu vrhunske rezultate. Naravno, kao i u svakoj drugoj oblasti, postoje prirodni talenti što predstavlja potencijal kod ljudi, ali ono što suštinski pravi razliku jeste predan rad, posvećenost, upornost, težnja da se stalno usavršavamo i širimo spektar svog znanja i umeća. MPC Properties je lider u industriji i zaposleni u kompaniju su vrunski eksperti u svojim oblastima, a mogu sa ponosom da istaknem najbolji na tržištu. Takođe, za nas je važno da nam stalno dolaze mladi ljudi koji nas osveže, donesu novu kreativnost i drugačiji način razmišljanja.

Kada putovanja ponovo budu slobodna, kako će izgledati vaš odmor iz snova, i da li je vezan za putovanje?

Posle nepredvidivog i intenzivnog perioda, putovanje u toplije, daleke krajeve sa porodicom će definitivno biti moj prioritet. Do tada, moje putovanje iz snova je omiljeni šoping, a budući da je proleće i da su stigle nove kolekcije, sigurna sam da ću uživati i u njemu.

Fotografije: Promo / MPC Properties

PR Tekst

Povezane teme

Intervju

Jean-Marc Mondelet - Modni vizionar

Umetnički direktor i producent, Jean-Marc Mondelet daje doprinos mnogim modnim časopisima (Harper’s BAZAAR, Vogue, ELLE), gde se i dalje ističe kroz prepoznatljivu estetiku.

Intervju

Sabina Jakubowicz - Devojka koja zna

Sabina Jakubowicz je poznati model i influencer. Njene fotografije pojavile su se na naslovnicama prestižnih modnih časopisa, uključujući „Harper's Bazaar“ , „Vogue“, „Elle“ i „Nu...

Intervju

Angelika Gribova - Diva plavih očiju

Angelika Gribova ima 24 godine a već je postala svetski poznat model. U intervjuu za Grazia.rs, razgovarali smo o njenim počecima, novoj knjizi i planovima za budućnost.

U fokusu

Kanje Vest i Irina Šajk - novi slavni par o kojem svi pričaju

Muzičar je rođendan proslavio u Francuskoj u društvu ruske manekenke.

U fokusu

Megan Markl i princ Hari su postali roditelji po drugi put

Njihova ćerka Lilibet Dajana rođena je u petak, 4. juna, prema predstavniku para.

U fokusu

Otkrivamo: Zašto je Naomi Kembel čekala ovoliko dugo da postane majka?

Vest da je Naomi Kembel postala majka iznenadila je njene fanove, a nas zanima zašto je tako dugo čekala?

U fokusu

Dirljivo priznanje Lejdi Gage o seksualnom napadu koji je doživela kao tinejdžerka

Gostujući u emisiji "The Me You Can't See", kroz koju Opra Vinfri i princ Hari žele da uklone stigmu koja se tiče mentalnog zdravlja, Lejdi Gaga je otkrila da je sa 19 godina bila...

U fokusu

RIHANNA IMA NOVOG DEČKA!

Reper A$AP je u najnovijem intervjuu rekao da je Rihanna ljubav njegovog života - da se možda sprema i venčanje?

U fokusu

Šta očekivati ovaj put? Princ Hari i Megan Markl ponovo daju intervju Opri Vinfri

Vojvode od Saseksa objavili su prvi trejler za dokumentarnu seriju o mentalnom zdravlju. Premijera projekta biće održana 21. maja na platformi Apple TV.

U fokusu

Zašto kraljica Elizabeta ne koristi svoj mobilni telefon

Njeno Veličanstvo ne koristi nijedan mobilni uređaj.

Intervju

HANA ADROVIĆ: Malo današnjih novinara zaslužuje to zvanje

Sa svestranom voditeljkom smo popričali o novoj provokativnoj emisiji koju sprema i odevnim kombinacijama kojima iznuđuje odgovore od gostiju.

Intervju

Žene koje kreiraju budućnost biznisa: Tijana Stojanović, Client Service Director u PR agenciji Red Communication

Oblasti odnosa sa javnošću, Tijana Stojanović predviđa pomeranje granica, što je prava karijera za žene koje se ne plaše napora.

U fokusu

Crvena haljina i holivudski stajling: novo pojavljivanje trudne vojvotkinje Megan

Megan Markl je obradovala fanove novim spektakularnim javnim nastupom.

U fokusu

Neočekivano: kraljica Elizabeta II lansirala je svoj brend piva

Dok Megan Markl objavljuje knjigu za decu „Klupa“, kraljica Elizabeta II počinje da proizvodi pivo.