grazia

Intervju

Žene koje kreiraju budućnost biznisa: Tijana Stojanović, Client Service Director u PR agenciji Red Communication

Oblasti odnosa sa javnošću ili popularno nazvanoj PR sektor, Tijana Stojanović predviđa pomeranje granica, što je prava karijera za žene koje se ne plaše napora, a vole kritičko mišljenje, igru reči i slika i žele da njihov rad služi plemenitoj misiji - pomoći pojedincu ili grupi da se čuju i vide. Uostalom, činjenicu da su u modi ženski lideri, ona  takođe vidi kao rezultat nečijih dobrih PR kampanja.

Obično slušamo da je pandemija unazadila poslovanje u svim oblastima. Možete li izdvojiti neke promene u oblasti PR i marketinga koje su isprva delovale kao teškoća, a onda se, u stvari, pokazale kao pozitivne? 

Oblast odnosa s javnošću, na "srpskom" popularno PR, gasila se poslednju deceniju i nesnađeno sklanjala ispred agresivnih marketinških planova, oglasa i excel tabela, koji su uveli princip "plaćanja" kao ultimativni uslov za probijanje sadržaja u medije. Međutim, dok smo svi tako, obučeni u crno, čekali poslednji oproštaj od PR-a, držeći se jednom rukom za digital, spoljni faktor je promešao karte i vratio PR u centar pažnje. 

Uronjeni u pandemiju, lokdaun i ograničeno kretanje, a to se odnosi i na susrete i druženje, fokus na tržištu komunikacija naglo se prebacio na PR i informisanje putem tradicionalnih medija. Virus je onemogućio komuniciranje kroz BTL, tačnije sve ono što spada pod iskustveno upoznavanje sa brendom/proizvodom/uslugom, kao što su događaji, koncerti, festivali, promocije, ručkovi, brančevi - jednom rečju, viđanje uživo. Kreativni bilbordi i instalacije odjednom su postali nesvrsishodni i nevidljivi (s obzirom da je publika u svojim domovima), dok su veliki budžeti ostajali nepotrošeni ispred zatvorenih vrata svih planiranih festivala i proslava. Kompanije i njihovi brendovi ostali su uskraćeni za veliki dijapazon alata i kanala za komuniciranje na koje su navikli, a njihov broj planiranih i željenih poruka za "odašiljanje" ostao je isti, samo još obogaćen za društveno odgovorno poslovanje u doba pandemije. Sve te poruke sada ponovo primarno komuniciraju PR-ovi, udruženi sa digital sektorom, bez kojeg se odavno ne može. Komuniciranje sa tržištem, odnosno sa potrošačima, logično se svelo na prostor ka kojem je usmerena pažnja publike – a to su tokom pandemije najviše bili ekrani telefona, kompjutera i televizora, kad se već nije moglo napolje... 

Tako, za razliku od kolega iz event industrije, mi iz PR agencija pamtimo pandemiju (računaćemo da je prošla) kao doba najvećeg obima posla, gde su se radni i neradni dani izjednačili, a radno vreme postalo prazna odrednica.

Kakvu budućnost predviđate marketingu s obzirom na novi zamah u digitalizaciji, a koja nova područja marketing tek treba da osvoji? 

Marketing ide za pažnjom publike. Tamo gde ljudi "gledaju", odnosno ono što im je zanimljivo – automatski postaje zanimljivo i marketingu, kao novo polje i prostor za komunikaciju i promociju. Naša industrija se bori za privlačenje očiju, odnosno broja ljudi koji su videli poruku koju šaljemo. A oči su širom sveta uprte u ekrane telefona. Stoga, digitalni kanali će biti definitivno primarni fokus svih oglašivača i komunikatora, koji će u sinergiji sa kolegama iz PR sektora smišljati načine kako da informišu, zabave i na kraju – prodaju. Nova mreža koja je planetarno eksplodirala jeste TikTok, i tu se tek očekuje prodor marketinga, oglasa, kompanijskih profila i korišćenja influensera. Trenutno je neuređena i prilično bez ograničenja, ali će se i to brzo promeniti. Niko nije dugo odoleo, pa neće ni TikTok.

Kako biste ohrabrili žene da uđu u svet u kojem ste vi već ostvarili bogatu karijeru? Na koje prepreke biste ih upozorili, a šta biste istakli kao prednosti tog sveta? 

Ko voli psihologiju, kritičko mišljenje, igru reči i slika, metafore i simbole može da se raduje našoj industriji komunikacija. Posao može da bude stresan, pun tesnih rokova i slanja imejlova čak i dok smo u bioskopu, ali u isto vreme pruža zadovoljstvo uticaja na javnost (nadam se, pozitivnog), kroz javnu reč, pokret ili poklič, zanimljiv slogan ili spot, dobar uticaj na pojedinca ili grupu, čišćenje obale reke, obnove zaboravljene ustanove kulture ili podrške mladom strit-art umetniku. Pruža priliku da se izborite za nečiju reč i vidljivost i da upravo korporativni budžet usmerite u nešto pozitivno i dobronamerno. Možda zasadite po koje drvo, ali i po koju ideju, a to nije malo!

Možete li otkriti neke tajne ženama koje se pripremaju za poziciju rukovodioca? 

Čini mi se da su žene generalno dobre u "osluškivanju" energije i pulsa kako pojedinca, tako i grupe. Umemo da čujemo, primetimo, negujemo. Da se (po)brinemo. Žene su dobri lideri. Uvek smo bile. Mada, tek odnedavno i aktivno, na svetskom nivou. Zapravo trenutno su u modi ženski lideri. I to je sigurno rezultat neke PR kampanje. Želim da verujem da se društvo menja nabolje, da se kolektivna svest uvećava i da će se uskoro izgubiti podele na muške i ženske lidere. Ali, do tada, savetujem svima da se naoružaju znanjem i informacijama, jer je u dobroj bazi sve.

Internet je pun predloga za kreiranje uspešnog tima, i oni uglavnom deluju kao utopija. Kako se stvarno postiže efikasnost tima u poslu koji se bavi idejama? 

Te tekstove su verovatno pisale neke moje kolege za potrebe nekog HR seminara. To su opšta mesta, sigurno svima poznate istine, ali ne pomažu kada vam se prepusti brod na upravljanje. Mislim da je za kreiranje uspešnog tima potrebno zapravo da te taj tim i zanima. Da si uz njega i sa njim u poslu i da se oseća da smo u svemu tome zajedno. Tada je tim ceo i jak. Takav je naš tim u RED Communication agenciji. 

Mi smo zajedno u svačijim mikro i makro problemima i radovanjima. Ima dana kada smo "bordo", ali je ipak mnogo više onih kada se smejemo i nazdravljamo. 

A puno i pevamo @YouBoxWorld.

Prošle nedelje je naša "beba" YouBox, prva domaća muzička striming platforma, napunila godinu dana. Projekat na kojem zapravo radimo već nekoliko godina Danijela, Aleksa, Nikola, Marko, ja i još mnogo dobrih i kreativnih ljudi. Ipak su se mnoge pozitivne, monumentalne stvari desile u ovoj neobičnoj i ponekad napornoj godini. 

Zadovoljna sam!

Tekst i fotografije: Promo / Red Communication

Povezane teme

Intervju

Jean-Marc Mondelet - Modni vizionar

Umetnički direktor i producent, Jean-Marc Mondelet daje doprinos mnogim modnim časopisima (Harper’s BAZAAR, Vogue, ELLE), gde se i dalje ističe kroz prepoznatljivu estetiku.

Intervju

Sabina Jakubowicz - Devojka koja zna

Sabina Jakubowicz je poznati model i influencer. Njene fotografije pojavile su se na naslovnicama prestižnih modnih časopisa, uključujući „Harper's Bazaar“ , „Vogue“, „Elle“ i „Nu...

Intervju

Angelika Gribova - Diva plavih očiju

Angelika Gribova ima 24 godine a već je postala svetski poznat model. U intervjuu za Grazia.rs, razgovarali smo o njenim počecima, novoj knjizi i planovima za budućnost.

U fokusu

Kanje Vest i Irina Šajk - novi slavni par o kojem svi pričaju

Muzičar je rođendan proslavio u Francuskoj u društvu ruske manekenke.

U fokusu

Megan Markl i princ Hari su postali roditelji po drugi put

Njihova ćerka Lilibet Dajana rođena je u petak, 4. juna, prema predstavniku para.

U fokusu

Otkrivamo: Zašto je Naomi Kembel čekala ovoliko dugo da postane majka?

Vest da je Naomi Kembel postala majka iznenadila je njene fanove, a nas zanima zašto je tako dugo čekala?

U fokusu

Dirljivo priznanje Lejdi Gage o seksualnom napadu koji je doživela kao tinejdžerka

Gostujući u emisiji "The Me You Can't See", kroz koju Opra Vinfri i princ Hari žele da uklone stigmu koja se tiče mentalnog zdravlja, Lejdi Gaga je otkrila da je sa 19 godina bila...

U fokusu

RIHANNA IMA NOVOG DEČKA!

Reper A$AP je u najnovijem intervjuu rekao da je Rihanna ljubav njegovog života - da se možda sprema i venčanje?

U fokusu

Šta očekivati ovaj put? Princ Hari i Megan Markl ponovo daju intervju Opri Vinfri

Vojvode od Saseksa objavili su prvi trejler za dokumentarnu seriju o mentalnom zdravlju. Premijera projekta biće održana 21. maja na platformi Apple TV.

U fokusu

Zašto kraljica Elizabeta ne koristi svoj mobilni telefon

Njeno Veličanstvo ne koristi nijedan mobilni uređaj.

Intervju

HANA ADROVIĆ: Malo današnjih novinara zaslužuje to zvanje

Sa svestranom voditeljkom smo popričali o novoj provokativnoj emisiji koju sprema i odevnim kombinacijama kojima iznuđuje odgovore od gostiju.

U fokusu

Crvena haljina i holivudski stajling: novo pojavljivanje trudne vojvotkinje Megan

Megan Markl je obradovala fanove novim spektakularnim javnim nastupom.

U fokusu

Neočekivano: kraljica Elizabeta II lansirala je svoj brend piva

Dok Megan Markl objavljuje knjigu za decu „Klupa“, kraljica Elizabeta II počinje da proizvodi pivo.

U fokusu

Da li će ovo biti najskuplji razvod ikad?

Melinda Gejts je već dobila skoro 2 milijardi, a razvod nije ni finalizovan.