Kreativnost, radoznalost, inspiracija i posvećenost su imperativi za oblikovanje brendova u mlekarskoj industriji. To odlično zna Ivana Ivačković, direktorka marketinga Mlekare Šabac. Za 90. rođendan najstarije srpske mlekare ona nam najavljuje savršen poklon – proizvode zasnovane na svim osobinama bele, boje koju smo sa mlekom zavoleli od najranijeg detinjstva. “Belo nam daje slobodu da otisnemo lični pečat, da je “obojimo” tako da diše nečim specifičnim, a da zadrži svetlost i simboliku dobrog”, ističe Ivana Ivačković.
Mnoštvo reklama u medijima dokazuje da industrija hrane opstaje i u najvećim krizama, ali da u isto vreme ima najveću konkurenciju. Kako je Mlekara Šabac stigla do 90. rođendana?
Oglašavanje jeste jedna vrsta ogledala kako se kreće industrija, a veliki broj oglašivača se nalazi upravo u FMCG grani, jer su tu najčešća pomeranja, proizvodi su osetljivi i svrstavaju se u svakodnevnu kupovinu. Isto je i u industriji mleka i mlečnih proizvoda jer su to mahom proizvodi koji zadovoljavaju osnovne životne potrebe. Ali, to je mač sa dve oštrice. Sa jedne strane, oni se moraju naći u potrošačkoj korpi i u vremenima najveće krize, a baš zbog toga ima puno kvalitetnih kompanija koje se bave ovom vrstom proizvoda. Svi želimo da se naš brend nađe u prvom izboru potrošača.
Moje je veliko zadovoljstvo da budem deo Mlekare Šabac u godini kada ona obeležava ovaj značajan jubilej, jer od svog nastanka 1931. godine, naša mlekara ne samo da okuplja oko sebe domaće proizvođače sirovog mleka, generacije porodica koje u njoj rade, već nas sve povezuje prepoznatljivim ukusima Sirka, A la Kajmaka, Mladog sira i jogurta.
Kada se kaže brend, jedna od prvih asocijacija je kreativnost. Kakve sve mogućnosti pruža industrija mleka za brend menadžment i šta vas je opredelilo da karijeru posvetite upravo toj oblasti?
Kreativnost je jedna od ključnih vrednosti koje moraju da budu osnova za rad na brendovima u svakoj industriji ukoliko vam je cilj zauzimanje što bolje pozicije na tržištu i u svesti potrošača. U industriji mleka i za Mlekaru Šabac to je još više u fokusu jer je tržište veoma dinamično. Svakodnevno svedočimo pojavi novih “igrača” i novih proizvoda, ali i brendova, tako da praktično svaki marketar mora da bude spreman da odgovori adekvatno, kako bi zaštitio i unapredio brendove o kojima brine. Marketing je moje životno opredeljenje. Na industriju mleka put me je naveo rano, a zavolela sam je odmah jer je to jedna čista prehrambena inudstrija. Mleko i mlečni proizvodi su deo gotovo svake porodične trpeze i nešto sa čime dolazimo u dodir od najranijeg detinjstva. Zbog toga je lako stvoriti naviku i emociju, sa jedne strane, a sa druge je i teže, jer su potrošači izuzetno osetljivi na svaku promenu i kvalitet, s obzirom da su konzumenti i mala deca i stariji ljudi – praktično cela populacija. Upoznala sam se i sa drugim industrijama hrane, ali mi je drago što mogu da se bavim granom prema kojoj gajim strast i ljubav, i koju najbolje poznajem.
Bela boja se u tradiciji smatra simbolom svetlosti, čistote i savršenstva, u estetici je uvek u trendu, a u etici na strani dobrog. Na koji način će se ove osobine belog koristiti u transformaciji brenda Mlekare Šabac?
Belo je boja koja za mene ima izuzetan značaj. Volim je i koristim dosta u garderobi, enterijeru. Iako je neki, strogo gledano, ne smatraju bojom, ja se ne slažem. Belo nam daje slobodu da otisnemo lični pečat, da je “obojimo” tako da diše nečim specifičnim, a da zadrži svetlost i simboliku dobrog.
Mlekara Šabac je u svesti potrošača vezana za nešto blisko, toplu emociju sa dugom tradicijom. Svi naši proizvodi su proizvedeni od pažljivo izabranih sirovina – domaćeg mleka. Sa ponosom ističemo portfolio namaza i sireva (Sirko, A la kajmak, Mediteraneo, Mladi sir) po kojima smo najpoznatiji, a koji se mogu nazvati “belim” jer ne sadrže nijedan aditiv ni konzervans – dakle, savršen ukus sa potpuno prirodnim sastojcima. Naša vizija je da širimo portfolio u skladu sa potrebama potrošača i svoje brendove održavamo u isto vreme tradicionalnim i modernim. U razvoju brendova držimo se “clean label” trenda – to je želja potrošača za zdravom hranom koja je pripremljena na prirodan način. To je novi stil života.
Vi ste primer savremene žene koja danas, više nego ikada ranije, ima mnoštvo životnih uloga, od profesionalnih do privatnih. Kako uspevate da svoj život ne posmatrate kao pun obaveza i tereta, nego da ga pretvorite u izbor koji činite sa zadovoljstvom?
Vodim se jednostavnim pravilom: volite život, pa će i on voleti vas. To znači da obaveze shvatate kao sastavni deo svakodnevnice i da ih što je manje moguće doživljavate kao teret, kao nešto što je nametnuto, već isto kao što tretirate i zadovoljstva, kao deo svojih izbora koje ćete završiti na najbolji i najefikasniji način. Važno je da se to radi bez preterane samokritičnosti kojom se stavlja fokus na ono što niste stigli, a ne na ono što ste dobro i uspešno odradili. To je moj savet, nešto na čemu i dalje radim svakog dana, jer je to proces usavršavanja i razvoja, ali svakako da olakšava ako radite ono što volite. Zato sebe smatram srećnom ženom, a svoj život kao privilegiju i skup sopstvenih izbora.
Život žene u punoj brzini sigurno zahteva povremeni odmor i opuštanje. Da li ste uspeli da pronađete najbolji način da obnovite energiju i nastavite dalje?
Svakako. Svima je potrebno vreme koje posvećujete samo sebi i to je odraz ljubavi prema sebi koja je preduslov za uspeh na svim važnim poljima. Osim tog preduslova, za mene, energija se obnavlja kroz razmenu sa voljenim ljudima iz najbližeg okruženja, u malim, a važnim svakodnevnim stvarima za koje morate naći vremena, za lepu reč, za zagrljaj, poljubac, opuštanje kroz razne aktivnosti koje mi u datom trenutku prijaju, u zavisnosti od situacije koja sad nameće neke ograde, ali – proći će. I da, odlučila sam da počnem da vežbam. Za mene je to veliki korak. Sve u svemu, radim ono što mi ispunjava dušu i tako održavam nivo pozitivne energije koja je neophodna za život kakav volite.
PR tekst
Fotografije: Luka Stepanović
Lokacija fotografisanja: GIR Store