Power couple modne industrije: Stela Makartni i Alasdher Vilis

Sledeći put kada budete krenuli na poslovni sastanak pošto ste upravo napustili kompaniju u kojoj ste radili, nemojte uzdisati, jer biste mogli da upoznate ljubav svog života. To se pre dvadeset godina dogodilo Steli Makartni i Alasdheru Vilisu. Modna dizjanerka i izdavač su se prvi put sreli kada je ona napustila mesto kreativne direktorke u modnoj kompaniji Chloe da bi osnovala svoj brend. Trebao joj je konsultant i Vilis se javio. – Bila je to ljubav preko stola za doručak – pričao je kasnije Vilis. – Našli smo se kod Brauna i od tada se ne razdvajamo. Pozvao sam je istog popodneva. Nisam imao pojma da li ću dobiti odgovor, samo sam imao dobru veru. Moglo je poći naopako. Srećom, rekla je da, a ostalo je istorija. Srećni smo. Poštujemo jedno drugo, uživamo kada smo zajedno i ona mi je najbolja drugarica. Volim da provodim vreme s njom – ispričao je Vilis. Njihova ljubavna priča je savršeni primer kako se posao spaja sa zadovoljstvom. Vilis sedi u prvom redu revija svoje supruge na Nedeljama mode, a kada se brend koji on zastupa pojavio na pistama, Makartnij je rado uzvraćala podršku.   

O najmlađoj ćerki slavnog Bitlsa Pola Makartnija se dosta zna. Stela Nina je engleska modna dizajnerka koja vodi vlastiti brend pod vlastitim imenom, što je retkost u današnje vreme, kada su konglomerati vlasnici većine porodičnih modnih kuća. S obzirom na to koliko ima radnji od Rima do Majamija, za Stelu Makartni se može reći da je jedna od najuspešnijih samostalnih dizajnerki. Iako je rođena u izobilju, odrasla je u okruženju skromnog engleskog sela. Prvu kolekciju je dizajnirala kada je imala svega 13 godina, stekla  zamah u kući Chloe, a danas je simbol održive mode. Glasni je protivnik upotrebe životinjske kože i krzna u modi, i snažna zagovornica principa PETA, organizacije za zaštitu prava životinja.

Pre dvadeset godina lansirala je svoj prvi parfem, a popularnost javnosti stekla kada je pokrenula zajedničku kompaniju sa Adidasom za ženski sportski program, a naročito kreiranjem linije odeće i aksesoara za H&M. Madoni, koja joj je redovna klijentikinja, dizajnirala je venčanicu kada se kraljica popa udavala za reditelja Gaja Ričija, oblačila je pevačicu Eni Lenoks, kreirala kostime za glumce Džad Loa i Gvinet Paltrou. Pokrenula je organsku kozmetiku Care, lansirala liniju donjeg veša. Ukratko, gde god se okrenete, naići ćete na potpis Stella McCartney. Ona je uspela zahvaljujući sopstvenim snagama, a ne poznatom prezimenu – sam Karl Lagerfeld se izviniop jer je ispočetka sumnjao u to – a sada njenog životnog partnera uglavnom prepoznaju kao supruga Stele Mekartni.

Njemu to uopšte ne smeta. Alasdher Vilis je u umetničkim krugovima odavno poznat kao izuzetno kreativan čovek. Ono što ga zaista izdvaja od ostalih je to što odlično poznaje poslovanje. Rano je spoznao moć društvenih mreža i kako je internet promenio način na koji ljudi prihvataju sve, od mode do književnosti. Uprkos tome što je zagazio u šestu deceniju, i dalje koristi prednosti Instagrama da predstavi proizvode i pogura brend koji zastupa korak dalje. Vilis je kreativni direktor Huntera, britanskog brenda obuće, a prošle godine je imenovan i za glavnog kreativnog direktora Adidasa. – Moć i uticaj brenda na sport, sportsku kulturu i šire je nemerljiv. Pozdravljam priliku da pomognem u uspostavljanju nove ere dizajna i liderstva u brendu i, zajedno sa timom, podignem Adidas na još viši nivo – rekao je tom prilikom. Nema sumnje da će to učiniti, jer mu je to već pošlo za rukom u Hunteru – njihove čizme wellington uveo je u 21. vek. Vilis veruje da je istraživanje najvažnija stvar i i da je pronalaženje novih načina da modne revije budu dostupne, od stiminga uživo pa nadalje, ključ za stvaranje veće vrednosti. Pošto je njegova supruga uspešan modni dizajner, ne čudi što i Vilisa često proglašavaju jednim od najbolje obučenih muškaraca. Njegovo samopouzdanje upareno sa sposobnošću da izvede šta god poželi učinilo ga je ikonom stila za sve uzraste. Takva reputacija ga je i dovela do najvećeg uspeha, pozicije kreativnog direktora u Hunteru. Želeo je i uspeo, da pretvori 160 godina star brend u modnu moć, da ljudima pruži nešto inovativno, a da očuva duh brenda. Velingtonke su danas must have predmet u garderoberima širom sveta.  

A kod kuće, njih dvoje su posvećeni roditelji svojim dvema devojčicama i dvojici dečaka. Nije lako živeti kao sav običan svet kada su vam roditelji superzvezde u svetu mode, ali su se Makartni i Vilis dogovorili: ne žele da njihova deca propuste normalno detinjstvo niti da budu izložena uobičajenom životu dece slavnih.

– Verujem u budućnost i verujem u našu decu jer će se oni boriti za svoje živote na ovoj planeti. Ova generacija dovodi u pitanje konvencije i postaje svesnija njihovog uticaja na okolinu – rekla je Stela Makartni, predstavljajući kolekciju inspirisanu zaposlenim mamama. – Najmodernija stvar koju možemo da uradimo kao modna kuća je da promenimo konvencije u industriji i preuzmemo odgovornost. Želim da dizajniram lepe, luksuzne i poželjne proizvode, a da pritom ostanem odgovorna, pažljiva i etična. Ovo su vrednosti koje su mi usađene kao detetu, i njih bih želela da prenesem i na svoju decu i na industriju mode – zaključila je Stela Makartni.

Foto: Profimedia

Tekst: Milica Đ.

Politika kolačića

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.