X

Lifestyle

Šest najčešćih navika koje ometaju san

Umorni ste od nedovoljnog sna? Postoji nekoliko razloga za to!

Ne razgovarajte telefonom pre spavanja

Čak i kratki razgovor pogoršava kvalitet sna i sprečava telo da uđe u fazu dubokog sna, tokom koje se obnavlja energija.

Provetrite sobu

Zagušen i ustajao vazduh ometa REM fazu i omogućava nemirni san. Optimalna temperatura u prostoriji je 19-20 stepeni. Pre odlaska u krevet telesna temperatura opada, a vrući vazduh u sobi deluje, naprotiv, kao stimulans: ubrzava srce i ubrzava san.

Izbegavajte večeru pre spavanja

Nakon obilne večere, telo će duže vreme morati da vari hranu, što će poremetiti san, pa se preporučuje jesti najkasnije 3 sata pre spavanja. Ako osetite jaku glad, potpun obrok zamenite laganom užinom.

Odložite uređaje sat vremena pre spavanja

Navika da se uveče prelistava Instagram, uzbuđuje nervni sistem, a emisija plavog spektra sa pametnih telefona smanjuje proizvodnju melatonina, hormona koji olakšava san. Mozak doživljava sjaj ekrana kao dnevnu svetlost. Odbijanje od gedžeta promoviše potpun i zdrav san.

Ne pijte kafu i čaj noću

Možda vam izgleda kao da vas  šolja vrućeg čaja uveče može umiriti i pomoći da brže zaspite, ali to nije tako. Čaj dovodi mozak i nervni sistem u stanje uzbuđenja, san ne postaje toliko jak - a osoba pati od nesanice. Ako večernji čaj ne možete odbiti, crni i zeleni čaj zamenite biljnim tinkturama, na primer kamilicom ili mentom. Imaju lekovita svojstva i pomažu telu da se opusti.

Podesite raspored spavanja

Navika da se istovremeno odlazi u krevet normalizuje sintezu melatonina. Sa stalnom promenom načina spavanja, proizvodnja melatonina se poremeti i nastaju problemi s cirkadijanskim ritmom, koji reguliše obnavljanje ćelija i nivo hormona.

foto:bazaar.ru

Povezane teme

Lifestyle

Kako bela posteljina utiče na san

Najlakši i naučno dokazan način za dobar noćni odmor.

Lifestyle

Kako da prošlost ostavite iza sebe

Traume iz detinjstva, slomljeno srce ili neki drugi razlog mogu nas naterati da ostanemo zaglavljeni u prošlosti.

Lifestyle

Koliko vremena treba da vaš bivši prestane da misli o vama?

Nije važno ko je koga ostavio - važnije je kada ćete se osećati bolje. To je sve!

Lifestyle

10 znakova koji vam govore da više niste zaljubljene

Ljubav je nekada cvetala, a sada nismo oduševljeni našim izborom partnera. Svi smo se susreli sa ovom situacijom, zar ne?

Lifestyle

5 ubedljivih znakova da je zaljubljen u vas

Nisu samo šesnaestogodišnjaci ludo zaljubljeni i nagađaju koliko su zanimljivi nekome ko im se sviđa.

Lifestyle

Koji je najbolji hobi za smirenje nerava

Pletenje, vožnja bicikla ili blogovanje?

Lifestyle

Kako izaći na kraj sa jesenjim bluzom i ne pasti u depresiju

Bliži se jesen, i svi ćemo osetiti jesenji bluz - vlažna siva svakodnevica (a, nažalost, veći deo jeseni upravo je takav) beznadežna melanholija i nedostatak želje za izlaskom iz...

Lifestyle

Keep calm: od čega raspoloženje zaista zavisi

I, najvažnije, kako upravljati njime.

Lifestyle

Kako psi produžavaju naš život (i čine da živimo zdravije)

Psi produžavaju život, često se kaže, ali sada studija objavljena u časopisu American Heart Association, to takođe dokazuje - imati psa naučno je povezano sa dužim životom.

Lifestyle

Kako pronaći savršeni grudnjak

Skoro 70 procenata žena na svetu nosi grudnjak pogrešne veličine.

Lifestyle

Negovati želje: kako poželeti seks?

Najčešći uzroci blede privlačnosti i recepti za ispravljanje situacije.

Lifestyle

Zašto je imati najboljeg prijatelja dobro za vaše zdravlje

Šta nauka kaže o prednostima prijateljstva?

Lifestyle

Jesu li klima-uređaji korisni ili štetni za naše zdravlje

Nekad su bili luksuz, dok je danas neobično ukoliko nemate klima-uređaje na poslu ili kod kuće.