
Živimo u vremenu u kojem se, zahvaljujući internetu i promenama u popularnoj kulturi, u naš rečnik stalno uvode nove reči. Najbolji pokazatelj tih pomaka su upravo termini koje svake godine prihvata i Cambridge rečnik. Za 2025. među novim pojmovima je i tradwife (pored Gen Z žargona poput Skibidi i TikTok izraza delulu). Ali šta zapravo znači tradwife i ko su najpoznatiji primeri?
Šta je tradwife?
Prema Cambridge Dictionary-ju, tradwife je „udala žena, naročito ona koja je aktivna na društvenim mrežama, koja ostaje kod kuće i bavi se kuvanjem, čišćenjem i brigom o deci“. Skraćenica od „traditional wife“, termin postoji još od 2018, ali je popularnost stekao tek poslednjih godina zahvaljujući trendovima na Instagramu i TikToku, gde sve veći broj mladih žena naglašava tradicionalne rodne uloge.
Ko su poznate tradwife figure?

Dve najpoznatije žene koje se često svrstavaju u ovu kategoriju na društvenim mrežama su Hannah Neeleman, poznata kao Ballerina Farm, i Nara Smith. Obe imaju ogroman broj pratilaca koji prate njihove snimke iz svakodnevnog života – od kuvanja i vođenja domaćinstva do odgajanja dece – sve to uz neizostavan glamur i naizgled savršenu kontrolu nad svakim detaljem.
Ipak, i same se ne poistovećuju sa tim etiketama. U intervjuu za Harper’s Bazaar prošle godine, Nara Smith je izjavila da ne doživljava sebe kao tradwife: „To je narativ sa kojim zaista teško mogu da se povežem. Ne vidite mene kako letim za New York da radim modeling, vraćam se kući bebi, plaćam račune, snimam sadržaj i oblačim decu – sve to u jednom danu.“
Slično je i Hannah Neeleman u razgovoru za The Sunday Times 2024. opisala svoj život na farmi u Juti, gde sa suprugom Danielom odgaja osmoro dece. Iako je njen način života mnogima izgledao kao oličenje tradicionalnih vrednosti, ona sama je istakla da taj termin ne doživljava kao ličnu odrednicu. „Jesmo tradicionalni u smislu da smo muž i žena i imamo decu, ali u isto vreme otvaramo i neke nove puteve. Ne znam da li se mogu identifikovati sa etiketom ‘tradicionalne žene’.“
Zašto je ovaj sadržaj toliko popularan?
Ovaj fenomen izaziva istovremeno fascinaciju i kontroverze. Kritičarka medija Caro Claire Burke, koja istražuje rast popularnosti „tradwife“ influenserki, objašnjava da je razlog delimično u sistemskim propustima. „U Americi [kao i u Velikoj Britaniji], situacija sa brigom o deci je očajna, ne postoji adekvatna podrška za zaposlene porodice“, navodi ona. „Zato mnoge žene gledaju u idealizovane verzije majčinstva – gde briga o deci nije odmah povezana sa finansijskim stresom – i to postaje zarazno za gledanje, jer je u stvarnosti teško dostižno.“
Burke dodaje: „Te žene jesu domaćice, ali su istovremeno i preduzetnice koje zarađuju od tog performansa domaćinstva. Neverovatno su imućne, žive život u kojem kuvaju prelepe obroke i provode vreme sa decom – nešto što se doživljava kao nedostižan balans između uspešne karijere i prisustva u porodici.“
Foto: Profimedia