Razotkrivamo opsesiju modnog sveta prema labubu igračkama

Foto: Pop Mart

Ako ste u poslednje vreme proveli bilo kakvo vreme na internetu ili šetali centrom svog grada, velike su šanse da ste već primetili ta mala, zubata stvorenja sa nestašnim osmesima i razigranim pidžamicama kako vise sa torbi, rančeva ili tašni. Dok njihov prizor može izazvati strah, simpatije ili radoznalost — ili kombinaciju sve tri emocije — jedno je sigurno: Labubu igračke osvajaju svet.

Iako igračke obično nemaju mnogo veze sa modom i luksuzom, ovi preslatki mali monstrumi su osvojili srca trendseterki i slavnih ličnosti. Rihanna, na primer, viđena je sa mekanim Lychee Berry Labubuom zakačenim za svoju monogramsku Louis Vuitton tašnu. Slično tome, Dua Lipa je birala sivog Sesame Bean i ružičastog Dada Labubua kao aksesoare uz svoju sofisticiranu Hermès Birkinku. Lisa iz grupe Blackpink ponosno deli svoju opsesiju Labubu igračkama na Instagram pričama — od unboxing videa sa koleginicom Rosé do selfija ispred ogledala gde pokazuje svoje brojne dizajnerske torbe ukrašene ovim simpatičnim plišanim stvorenjima. Glumica Emma Roberts takođe rado dokumentuje svoj Labubu put za više od 20 miliona pratilaca na Instagramu.

Iako ove anđeoske figure sa životinjskim ušima nisu bile prvo što nam je palo na pamet kao it-aksesoar leta 2025, možda je vreme za promenu mišljenja. Zaronili smo u ovaj šarmantni svet kako bismo razumeli rastuću pomamu za Labubujem. Nastavite da čitate zašto je ovaj kultni predmet postao toliko popularan, gde možete kupiti Labubue i šta to znači za svet mode.

Odakle potiču Labubu lutkice?

Svet Labubua stvorio je 2015. godine umetnik poreklom iz Hong Konga, Kasing Lung, koji je zamislio magični svet inspirisan nordijskom mitologijom. U tri dečje knjige koje je napisao, predstavljena su Čudovišta — magična bića koja simbolizuju dobro i zlo. Najpoznatije od njih? Labubu. Sa visokim ušima i nazubljenim zubima, ovaj mali i pufnasti lik „je dobronameran i uvek želi da pomogne, ali često slučajno izazove suprotno“, kažu u kompaniji Pop Mart, kineskoj firmi koja trenutno poseduje licencu za Labubu — možemo da razumemo taj osećaj. Ova lutkica sa ušima zeca nosi mekane pidžamice koje prate specifične priče iz svakog izdanja. Prodaje se u blind-box kutijama i dostupna je u Pop Mart prodavnicama, verifikovanim online platformama i odabranim prodavnicama.

Imate deja vu od Sonny Angel lutkica? To je zato što su deo istog talasa popularnosti. Sonny Angels, Smiskis, Crybabys, Beanie Babies, Squishmallows — u poslednjih nekoliko godina odrasli su postali opsednuti igračkama. I dok Labubu osvaja popularnost od sredine 2024, ovaj zubati mali monstrum je sada ušao u glavni tok kao i njegovi razigrani prijatelji, što se ogleda na društvenim mrežama, pop kulturi, a najviše u prodaji.

Labubu je često rasprodat. Gde kupiti Labubue? Kada se ponovo pune zalihe?

Sa svojim nestašnim, ali simpatičnim izgledom (sa kojim se svi možemo poistovetiti), Labubui su postali jedna od najtraženijih kolekcionarskih stvari među Generacijom Z, koja ih kupuje i rasprodaje u roku od nekoliko minuta nakon svakog izdanja. Kupovina direktno na Pop Mart sajtu postala je skoro nemoguća, dok preprodavci na platformama poput eBaya koriste priliku da ih prodaju po cenama koje su i do dva puta više od originalnih.

Ovaj talas interesovanja nije samo podigao cene na sekundarnom tržištu, već je doveo i do pojave kopija i jeftinih replika. Dok se neke od njih lažno predstavljaju kao originali, druge se otvoreno prodaju kao jeftinije alternative za one koji ne žele da čekaju ili da izdvajaju puno novca. Zbog velike potražnje, ova dečja igračka postala je statusni simbol.

Zašto je Labubu postao popularan… i zašto odrasli ne prestaju da kupuju igračke?

Prvi i najvažniji razlog je nostalgija. Većina Labubu kolekcionara odrasla je krajem 1990-ih i početkom 2000-ih, kada su anime i kawaii slike preplavile istočne medije — setite se Hello Kitty, Dragon Ball Z, Pokemona. Nekada viđene kao dečije i naivne animacije, mnoge od ovih franšiza su tokom godina izgradile lojalne fanove. Sada ta ista generacija sa zarađenim novcem troši ga na stvari koje joj donose sreću. Rezultat? Odrasli kupuju plišane igračke koje ih vraćaju u „dobre stare dane“, pružajući im kratki beg iz stvarnog sveta. Ove simpatične figurice donose radost u svakodnevicu, nude udobnost, jedinstvenost i mali mentalni predah. Ovaj trend, poznat kao „kidult“, naveo je brendove poput Pop Mart, Mighty Jaxx i Bandai Namco da prave igračke posebno za milenijalce i Generaciju Z.

Fenomen blind-boxa (kutija iznenađenja) iza Labubua i sličnih igračaka je moćna prodajna mašina. Motivisani misterijom, kolekcionari i radoznali kupci privlače se dopaminskim uzbuđenjem otvaranja nove figure i stalno se vraćaju po još. Osećaj igre na sreću i mala doza uzbuđenja prilikom kidanja kutije budi dete u ljudima. To, u kombinaciji sa činjenicom da ne morate unapred da birate figuru, dovodi do neprekidne prodaje koja donosi milijarde dolara industriji igračaka. Pored toga, popularnost unboxing videa na TikToku i Instagramu dodatno motiviše kupce da stalno kupuju sledeće figure, što njihove pratioce podstiče da slede njihov primer. Još veći doseg ima postojanje ekstremno ograničenih izdanja, koja se mogu dobiti samo „osvajanjem“ lutrije blind-boxa.

Da li će Labubu dobiti na vrednosti?

U svetu kolekcionarstva postoji snažan osećaj zajedništva. Bilo da su u pitanju unikatni vinili, sportski automobili, retke kutije šibica ili slatke kič igračke, uvek postoji neko na internetu ko deli vašu strast — bez obzira koliko specifična bila. Labubu kolekcionari su, na primer, izgradili podržavajuću zajednicu putem online foruma i lokalnih okupljanja. Bilo da se radi o razmeni, deljenju informacija o novim izdanjima ili jednostavno povezivanju oko omiljenih likova, ova nostalgična publika je pronašla način da stvori prijateljstva u današnjem često izolovanom svetu. Takođe, u nekim Labubu zajednicama, članovi dele savete kako da se dočeka restock pre nego što se ponovo rasproda i upozoravaju jedni druge na kopije i lažne proizvode i kako ih prepoznati.

Stručnjaci smatraju da jedan od razloga ogromnog uspeha ovih figurica leži u antropomorfizmu — pripisivanju ljudskih osobina i ponašanja ne-ljudskim predmetima. Kroz različite serije i izdanja, Labubui praktikuju jogu, kampuju, slave praznike, putuju na plažu, nose smešne kostime — drugim rečima, ponašaju se kao mi. Ova predstava ljudskih aktivnosti i složenih ličnosti budi prave emocije i osećaj ranjivosti koji tera kupce da stvaraju lične veze sa ovim plišanim igračkama — ponekad ih čak doživljavaju kao grupu prijatelja. Ovaj psihološki mehanizam, uz strateški brending, pravi savršenu formulu uspeha, podstičući brendove da sve više ukomponuju duboke priče u pozadine likova. Ta ista veza tera fanove da kupuju razne prateće proizvode — maskice za telefon sa ušima zeca, mekane ukosnice, tematske futrole za AirPods i još mnogo toga što potiče iz ovog šarmantnog univerzuma.

Dakle, sada znate — da li ćete se priključiti Labubu pomami ili ne, sasvim je na vama. Ako Rihanna, Dua Lipa i Lisa nisu dovoljan razlog da krenete u potragu za jednom od ovih trendi igračaka, možda će vas osvojiti obećanje neobične zajednice. Bilo kako bilo, sledeći put kada ugledate jednog od ovih pufnastih malih čudovišta kako vise sa Le City, Intrecciato ili Birkin torbe, slobodno se zapitajte: šta je zapravo pravi statusni simbol — amajlija ili torba?

Foto: Instagram Story

Politika kolačića

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.