grazia

Lifestyle

Hromoterapija: kako boja utiče na vaš život (i koje probleme može rešiti)

Danas su mnogi zainteresovani za nestandardne metode uticaja na psihu i nervni sistem, a hromoterapija je jedna od njih.

Hromoterapija (grčki: chroma (boja) + therapeia (nega, lečenje)) je pravac u psihoterapiji, koji se zasniva na ekskluzivnoj metodi uticaja boju na ljudsku psihu. Nakon sprovođenja niza studija, naučnici su uspeli da dokažu da boje imaju svoje individualne karakteristike koje blagotvorno deluju na nervni sistem, unutrašnji rad tela i ljudsku psihu. Hromoterapija se naročito uspešno bori protiv povećane anksioznosti, depresije, poboljšava hormonalni nivo i pomaže u rešavanju mnogih drugih psiholoških problema.

Hromoterapija je tehnika usmerena na lečenje ljudskog tela ne samo bojom, već i svetlosnim rastvorima (različiti stepeni osvetljenosti). Glavni metod hromoterapije je sledeći: zračenje bojom utiče na čoveka i psihoterapeutski podstiče ili potiskuje aktivnost, čime smiruje nervni sistem i menja unutrašnje stanje pacijenta.

Postoje četiri glavne metode hromoterapije:

Luminescentna hromoterapija - sa ovim pristupom, snop bele svetlosti prolazi kroz razne filtere u boji. Ova metoda ublažava fantomski bol, smanjuje stres i anksioznost i stvara unutrašnju harmoniju.

Vizuelizacija ili stvaranje boja vizuelno-motoričkih slika. U ovoj tehnici se čoveku predstavljaju određena rešenja u boji - u vizuelno-motoričkim slikama koristi se čovekova mašta ili sećanja

Molekularna terapija - u ovom slučaju efekat na telo vrši se kroz mast, gel ili neki drugi lek sa karakteristikama boje

Terapija vodom - kupke ili tuševi sa svetlosnim efektima ne samo da peru telo, već pozitivno utiču na psihu, pomažući u borbi protiv različitih nervnih stanja.

Hromoterapija se zasniva na četiri spektra boja i svaki od njih različito deluje na čoveka:

Crvena

Stimuliše mozak i nervni sistem - koristi se kao aktivator. Takođe je indicirana za nizak krvni pritisak, astenični umor, gubitak snage, pa čak i anemiju. Crvena boja se ne preporučuje ljudima sa povišenim krvnim pritiskom, jer njen agresivni efekat u ovom slučaju može pogoršati stanje pacijenta.

Plava

Boja integriteta i pravila, smirenosti, opuštenosti i samopouzdanja.  Plava gradi poverenje i pozitivan stav, blagotvorno deluje na veštine komunikacije, a takođe je u stanju da reši probleme povezane sa hiperaktivnošću u detinjstvu.

Žuta

Boja sreće, razvoja pamćenja i inteligencije. Povezana sa sunčevim zracima, a poznato je da je sunce prirodni antidepresiv. Važno je zapamtiti da žutu boju ne treba prekomerno koristiti ako imate problema sa spavanjem i pojačanom aktivnošću.

Zelena

To je boja harmonije, rasta i spokoja. Zelena je boja koja omogućava čoveku da se "uzdigne" iznad svojih problema i stresa i mirno dovede u red svoje misli i osećanja. Pored toga, ova boja takođe daje osećaj unutrašnjeg zadovoljstva bez žurbe i nepotrebne frke.

Međutim, u hromoterapiji se mogu koristiti i druge nijanse, koje se dobijaju kao rezultat kombinacije primarnih boja:

Narandžasta je boja kreativnosti, koja čini nestandardni pristup svemu što čovek dodirne

Plava je boja lakoće. Na primer, ako je pred vama težak intervju, plava košulja će smanjiti stres i pružiti vam mir.

Ljubičasta je boja koja utiče ne samo na nervni sistem, već i na desnu hemisferu mozga koja je odgovorna za maštovito razmišljanje. Zbog toga se ljubičasta boja smatra bojom kreativnosti i novih ideja, a uz to je povezana sa misticizmom i magijskim razmišljanjem.

Značajno je napomenuti da nisu važne samo same nijanse, već i format percepcije - na primer, glatka promena boje, nazvana hromodinamika, omogućava vam da telo napunite potrebnom energijom i uskladite rad centralnog nervnog sistema. Izuzetak su pacijenti sa epilepsijom, jer im je kontraindikovano da gledaju na trepćuću boju.

Uz sve očigledne prednosti hromoterapije, važno je zapamtiti da je ovo samo pomoćni metod lečenja i ne može u potpunosti zameniti standardne psihoterapijske tehnike i prakse.

Povezane teme

Lifestyle

5 načina da produžite svoje zadovoljstvo u seksu

Brojevi ne lažu. Većini parova treba 5 do 10 minuta da postignu orgazam.

Lifestyle

Kada život nije ispunjen radošću: šta je anhedonija i kako se nositi s njom

Ponekad je uobičajeni ritam života poremećen naglim padom vitalnosti i nemogućnošću uživanja u uobičajenim stvarima - ovo stanje u psihologiji naziva se anhedonija.

Lifestyle

Provodite mnogo sati ispred računara? Imamo nekoliko saveta za vas!

Dugi sati provedeni za računarom u našem svakodnevnom životu utiču negativno na naše telo.

Lifestyle

Retro torte: Zašto je Instagram prepun poslastica iz 80-ih?

Torte iz maksimalističkih 80-ih nova su opsesija Instagramera.

Lifestyle

Senzacionalan izgled Zendeje: smaragdni blejzer umesto haljine

Najtraženija mlada glumica slavi novu ulogu u kultnoj franšizi - „Svemirski basket“.

Lifestyle

3 načina da naučite da kažete DA sebi (i zašto je to važno)

Poslednjih godina pitanja o izgradnji ličnih granica i sposobnosti da se kaže „ne“ postaju sve relevantnija, ali neki psiholozi tvrde da ove veštine možda nisu dovoljne.

Lifestyle

Odbegla mlada: Dženifer Lopez na snimanju filma u Dominikanskoj Republici

Dženifer Lopez je zbog snimanja filma otišla sa svojom decom u Dominikansku Republiku.

Lifestyle

6 navika koje utiču na vašu sreću

Sreća nije u novcu i nije u deci, već u serotoninu.

Lifestyle

Pravilo 2-2-2 s kojim ljubav traje zauvek

Čak i kada ste sami, svakodnevni život nije lak test.

Lifestyle

Šta radite odmah nakon seksa?

Zagrlite se, večerate ili zaspite?