grazia

Fitnes

Ajurveda i Covid-19: kako sprečiti virus i vratiti imunitet ako ste već bili bolesni

Pristalice ajurvede veruju da je bilo koju bolest lakše sprečiti nego izlečiti.

Zbog toga ajurvedski lekari nude veliki arsenal sredstava za sprečavanje bolesti i jačanje imuniteta, kao i za oporavak tela posle bolesti, što je posebno važno tokom pandemije koronavirusa.

Saznali smo kako poznavanje principa ajurvede može smanjiti rizike od zaraze Covid-19, kako ubrzati oporavak i oporaviti se od bolesti.

Kako se Ajurveda bori protiv Covid-19?

Ajurveda nudi širok i najsvestraniji spektar preventivnih mera, uključujući duhovne prakse, prirodne biljne preparate i preporuke za terapijsku ishranu. To je takav integrisani pristup koji pomaže jačanju imuniteta, smanjenju upale u telu, neutralisanju endotoksina i uopšte normalizaciji emocionalne pozadine.

Dakle, terapijska dijeta za imunitet prema zakonima Ajurvede zasniva se na tri glavna principa:

  • Jedite u skladu sa biološkom glađu, izbegavajući prekomerno prejedanje, jer to može dovesti do unutrašnjih upala;
  • Slušajte svoje telo i fiziološke potrebe;
  • Neka ručak bude najvažniji i najhranjiviji obrok u danu (prema studijama, od 12:00 do 15:00 telo aktivno razgrađuje elemente dobijene hranom);

Šta ako se razbolite od koronavirusa ili neke druge virusne bolesti?

Pre svega prilagodite svoju ishranu, čineći svaki obrok što bogatijim i zdravijim. A takođe obratite pažnju na to šta ste jeli tokom vremenskog perioda kada ste osetili prve simptome bolesti (verovatno ćete otkriti da tada nije bilo dovoljno vitamina u ishrani).

Pokušajte neko vreme da eliminišete ili bar smanjite mlečne proizvode, masti, meso i drugu hranu koja je teško svariti. Tokom bolesti vaš metabolizam značajno smanjuje aktivnost, pa teška hrana samo provocira širenje virusa u telu.

Pijte što više tople vode sa dodatkom đumbira (po želji). Ovo je najlakši i najpristupačniji način za ubrzavanje metabolizma, kao i za podršku radu limfne i ćelijske drenaže.

Ne preterujte, izbegavajte naporne fizičke aktivnosti (lagano istezanje ili joga su prihvatljivi) i dajte telu vremena da se oporavi. Vrlo dobar rezultat pokazuju vežbe disanja, koje istovremeno pomažu u obnavljanju funkcije bronhija i pluća, posle bolesti od Covid-19.

Kako se nositi sa postkovidnom depresijom?

Stres je prirodna reakcija na unutrašnje ili spoljne promene, koju prati povećana anksioznost i nestabilno emocionalno stanje. U slučaju koronavirusa, čak i nakon oporavka, stres može potrajati i dovesti do faze post-depresije.

  • U svakodnevnu rutinu dodajte redovno vežbanje.
  • Pratite svoje emocije tokom dana, a da ne dopustite da uznemirene misli utiču na vaše raspoloženje.
  • Organizujte sebi emocionalno „olakšanje“ praktikovanjem joge, meditacije ili drugih vežbi koje volite.

Jednostavni svakodnevni saveti koji pomažu u sprečavanju bolesti:

Prema principima ajurvede, imunitet je kumulativni proces vaše probave i metaboličkih procesa. Stoga:

  • Pokušajte da budete što bliže svom cirkadijalnom ritmu vežbanjem principa Dinakaharie, uključujući rano buđenje, samopoštovanje probave ujutru, redovno vežbanje, adekvatno spavanje, pažnju na prirodne nagone tela.
  • Upravljajte svojim raspoloženjem i ne dozvolite da negativne misli prerastu u stres. Najbolji način da se to izbegne je meditacija. Poznato je da jača imuni sistem i smanjuje upale.

Što se tiče ishrane, upamtite nekoliko osnovnih pravila:

  • Jedite ono što je dobro i kompatibilno za vas, u zavisnosti od vašeg procesa varenja.
  • Ako je moguće, u ishranu uključite đumbir, kurkumu, papriku, i limetu (umereno). Pomoći će u jačanju metabolizma i jačanju imuniteta.
  • Izbegavajte upotrebu jogurta i kefira noću, kiselo mleko je preteško za večernju probavu.
  • Održavajte optimalni nivo vode u svom telu.

Pročitajte još

Povezane teme

Make up

Moderna klasika - zavodljivi ruž sa satenskim finišom

Inspirisana starim Holivudom, neprolaznom lepotom i visokom modom prošlog veka – Aura je kreirala liniju od šest savršeno-kremastih nijansi ruževa koji će istaći vaše usne, negovat...

Nega kože

Zašto nam je noćna krema zapravo neophodna i kako odabrati onu pravu

Obezbedite svom licu najbolju negu tokom mirovanja, jer u tom periodu koža se regeneriše.

Nega kože

5 najvažnijih prednosti prirodnih dezodoranasa

Ukoliko već neko vreme razmišljate o tome da počnete da koristite prirodni dezodorans - shvatite ovo kao znak na koji ste čekali!

Nega kože

6 beauty koraka kojih se Dženifer Lopez religiozno pridržava

Jedna je od retkih slavnih osoba koja se zaklinje da nikada nije bila na estetskoj operaciji.

Nega kože

Ovih 7 navika čine da vaša koža izgleda starije - da li se pronalazite u njima?

Ukoliko ste se pitali zašto vaša koža izgleda starije nego što jeste - evo odgovora!

Make up

Da li si ti nova beauty savetnica?

Voliš šminku, pratiš trendove i volela bi da postaneš influenserka u beauty industriji? Može! Misliš da zvuči previše dobro da bi bilo istinito? Pročitaj Lenkinu priču i razmisli j...

Nega kože

Dermatolozi otkrivaju: Da li je kafa zapravo loša po našu kožu?

Naš omiljeni jutarnji, ali i napitak u kom uživamo tokom celog dana, možda ipak nije tako dobar za našu kožu. Međutim, da li smo spremni da ga se odreknemo?